گوگل سرویس‌های Chat ،Meet و اپلیکیشن Google Docs را ادغام می‌کند

رسانه کلیک - کمپانی گوگل به منظور ارتقای تجربه کاربران سازمانی قصد ادغام سرویس‌های Google Chat ،Google Meet و اپلیکیشن Google Docs در جیمیل را دارد.

گوگل سرویس‌های Chat ،Meet و اپلیکیشن Google Docs را ادغام می‌کند

گوگل از ماه گذشته خبر این تصمیم را داده است. از هفته جاری نیز کار ادغام آن‌ها شروع شده است. از آن‌جایی که Google Meet رقیب اپلیکیشن کنفرانس ویدئویی Zoom و Google Chat رقیب Slack است. گوگل رقابت Chat و Meet را با اپلیکیشن‌های Zoom و Slack نادیده‌ گرفته بود. در این راستا گوگل در سیزدهم اوت امسال اعلام کرد که این سرویس‌های ادغام‌شده برای کاربران سازمانی GSuite عرضه می‌شود.

آپدیت جیمیل در دسکتاپ همه فرمان‌ها را در محل قبلی نشان می‌دهد. علاوه بر آن در قسمت‌های سایدبار و بالای اپلیکیشن ایمیل ابزارهای کنترل بیشتری را اضافه می‌کند. در حال حاضر نیز بخش‌هایی از سایدبار به گفت‌وگو از Google Chat و قابلیت برنامه‌ریزی ملاقات از Google Meet اختصاص داده شده است.

علاوه بر مواردی که گفته شد در قسمت پیام جیمیل نیز صفحه نمایش دونیمه‌ای اضافه شده است که نشان‌دهند بخش گفت‌وگوی Google Chat است. با استفاده از این بخش می‌توان کارهایی مانند باز کردن اپلیکیشن Google Docs از داخل جیمیل را انجام داد. تب جدیدی در قسمت پایین اپلیکیشن برای موبایل افزوده شده است که به کاربران اجازه می‌دهد سرویس‌های Chat ،Meet ،Mail و Rooms را جا به جا کنند.

البته استفاده ادغام این سرویس‌ها اختیاری است. تغییرات جدید در GSuite نیز در صورتی برای سازمان‌ها فعال می‌شود که توانایی فعال کردن گزینه Chat preferred را داشته باشند.

اکنون کاربران می‌توانند به ادغام سرویس‌های گوگل برای سرویس وب و اپلیکیشن‌ اندرویدی جیمیل دسترسی داشته باشند. گوگل گفته است به‌روزرسانی‌های جدید برای اپ‌های iOS نیز در سایت GSuite اعلام خواهد شد. البته امکان مشاهده تغییرات جدید در دکستاپ برای کاربران حساب‌های عادی گوگل امکان‌پذیر نیست. گوگل گفته است که درباره‌ی زمان و چگونگی تجربه‌ی کاربری این مصرف‌کنندگان نیز برنامه‌ریزی می‌کند.

هم‌اکنون امکانات اضافه‌شده Google Meet در جیمیل و حساب‌های کاربری موبایل قابل مشاهده است. اعمال تغییرات جدید نیز از هفته جاری شروع شده است. البته استفاده از این ویژگی اختیاری بوده و به صورت پیش‌فرض اضافه شده است. کاربران می‌توانند از تنظیمات قسمت حساب کاربری ایمیل، تیک گزینه‌ی Show the Meet tab for video calling را حذف کنند. اگر چند حساب کاربری در ایمیل دارید باید این کار را برای هرکدام از آن‌ها به صورت جداگانه انجام دهید.

ارسال نظر