گوگل قابلیت ‌اشتراک‌گذاری آفلاین اپلیکیشن‌ها را به پلی‌استور اضافه می‌کند

رسانه کلیک - کدهای بررسی‌شده جدیدترین نسخه پلی‌‌استور اضافه شدن قابلیت به‌اشتراک‌گذاری آفلاین اپلیکیشن‌ها در آینده نزدیک را نشان می‌دهد.

گوگل قابلیت ‌اشتراک‌گذاری آفلاین اپلیکیشن‌ها را به پلی‌استور اضافه می‌کند

گزارش‌هایی که به تازگی به دست آمده است از اعمال تغییرات در پلی‌استور خبر می‌دهد. کدهای نسخه جدید پلی‌استور نشان می‌دهد که گوگل می‌خواهد روی تغییرات جدید برای بخش My Apps کار کند. این قابلیت امکان ارسال آفلاین اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند.

به نظر می‌رسد پلی استور از قابلیت به‌اشتراک‌گذاری همتابه‌همتا (P2P) میزبانی می‌کند تا کاربران بتوانند به‌صورت آفلاین اپلیکیشن‌ها را برای یکدیگر بفرستند. گوگل برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ مکانیزم مشابهی را برای به‌اشتراک‌گذاری اپلیکیشن در بین دستگاه‌های اندرویدی موردآزمایش قرار داد. اپلیکیشن‌های مدیریت فایل نظیر SHAREit و Files Go جزو نخستین اپلیکیشن‌هایی بودند که به قابلیت موردبحث مجهز شدند.

بررسی دقیق کد منبع پلی استور توسط کارشناسان اعلام می‌‌کند اهالی مانتین ویو در تلاش هستند تا امکان به‌اشتراک‌گذاری آفلاین اپلیکیشن‌ها را به فروشگاه آنلاین خود بیاورند. فرایند انجام این کار بسیار ساده خواهد بود؛ البته قطعا قرار نیست امکان به‌اشتراک‌گذاری اپلیکیشن‌های پولی فراهم شود.

همچون قابلیت جدید Nearby Share، فروشگاه گوگل پلی به کاربران امکان خواهد داد دستگاه مقصد را از بین فهرست دستگاه‌هایی که در آن نزدیکی حضور دارند انتخاب کنند. هنگامی که هر دو کاربر، پلی استور را باز کردند و کارهای لازم برای برقراری ارتباط در بین دستگاه‌ها را انجام دادند، اتصال برقرار می‌شود. به‌دنبال برقراری ارتباط، کاربران خواهند توانست ازطریق قابلیت‌های بلوتوث و NFC و وای‌فای دایرکت، اپلیکیشن‌های مدنظر خود را ارسال کنند.

گوگل همچنین در پی اعمال برخی تغییرات در بخش My Apps پلی استور است. نخستین کاری که گوگل انجامش خواهد داد، تغییر نام My Apps به Manage apps & device خواهد بود. به‌علاوه گوگل می‌خواهد این بخش را در دو بخش مجزا سازماندهی کند: Overview و Manage.

بخش Overview صفحه‌ای شامل اپلیکیشن‌هایی که نیاز به به‌روزرسانی دارند به‌نمایش می‌گذارد و موارد دیگری همچون ظرفیت باقی‌مانده از حافظه‌ی ذخیره‌سازی و نقدوبررسی و نمراتی که کاربر به اپلیکیشن‌ها داده است را نشان می‌دهد. تب Manage کاربران را قادر می‌سازد اپلیکیشن‌های داخل کتاب‌خانه را ببینند و با معیارهای مختلف، فهرست آن‌ها را فیلتر کنند؛ معیارهایی همچون «اپلیکیشن‌های نصب‌نشده» و «بازی‌ها». اکثر تغییراتی که گوگل در پلی استور اعمال می‌کند، تغییراتی مثبت هستند و می‌توانند باعث شوند این فروشگاه اپلیکیشن‌محور بزرگ، تجربه‌ی کاربری بهتری ارائه دهد.

به‌احتمال بسیار زیاد امکان به‌اشتراک‌گذاری P2P اپلیکیشن‌ها فعلا به‌طور کامل آماده نشده و قرار نیست به‌این‌زودی‌ها آن را در پلی استور مشاهده کنیم. بااین‌حال قابلیت موردبحث قطعا بسیار کاربردی است و می‌تواند سیستم‌عامل اندروید را جذاب‌تر و استفاده از آن را ساده‌تر کند؛ به‌خصوص برای کسانی که به اینترنت مناسب دسترسی ندارند و نمی‌توانند هر اپلیکیشنی را که خواستند، دانلود کنند.

ارسال نظر