گوگل پیشنهادهایی که سیاسی به نظر می‌رسند را از موتور جست‌وجو حذف می‌کند

رسانه کلیک - گوگل تلاش می‌کند تا سیاست جدیدی را با نزدیک شدن به انتخابات ایالات متحده آمریکا به کار بگیرد تا از جهت‌گیری‌های سیاسی در نتایج جست‌وجو جلوگیری کند.

گوگل پیشنهادهایی که سیاسی به نظر می‌رسند را از موتور جست‌وجو حذف می‌کند

گوگل با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا با چالش‌های بیشتر روبه‌رو می‌شود. این کمپانی زمان انتخابات در معرض انتقاد و اتهام درباره جهت‌دهی به نظر و عقیده شهروندان آمریکا قرار می‌گیرد. به همین علت تصمیم دارد سیاست خود را تغییر دهد و هر نوع پیشنهاد سیاسی حتی اگر درست باشند را از بخش جست‌وجو حذف کند تا با این مشکلات روبه‌رو نشود.

گوگل می‌خواهد همه پیش‌بینی‌ها و پیشنهادهای سیاسی را از نوار جست‌وجو سرویس خود حذف کند؛ زیرا ممکن است برخی از این پیشنهاد در ظاهر به نفع یکی از نامزدهای ریاست جمهوری باشد. گوگل با انتشار بیانیه‌ای درباره سیاست جدید خود گفت که پیش‌بینی‌هایی که به انتخابات مربوط می‌شوند از سیستم جست‌وجو حذف خواهند شد. این پیش‌بینی‌ها ممکن است به عنوان حمایت و مخالفت با یک حزب سیاسی یا نامزد انتخاباتی تفسیر شود. این پیشنهادها به‌عنوان ادعای شرکت در انتخابات یا شک و شبهه وارد کردن به سلامت فرایند انتخابات مطرح می‌شوند.

برخی از پیشنهادهای حذف‌شده در پست وبلاگی مربوط با سیاست‌های جدید گوگل منتشر شده است. برای مثال موتور جست‌وجو هر ۲ پیشنهاد عبارت‌های رای‌دهی با تلفن که این کار را صحیح یا غلط می‌داند حذف می‌کند. یعنی عبارت‌های You can vote by phone و You can't vote by phone در پیشنهادها دیده نمی‌شود. در حقیقت گوگل با اینکه می‌داند یکی از این پیشنهادها صحیح و دیگری غلط است باز هم هر ۲ پیشنهاد را حذف می‌کند.

گوگل اعلام کرده است که فرایند حذف پیشنهادها به صورت خودکار انجام می‌شود. علاوه بر آن اگر پیشنهادها در سیستم خودکار حذف نشده باشد و گزارش‌هایی مبنی بر نمایش پیشنهاد سیاسی دریافت شود، گروه ایمنی و امنیت گوگل آن را بررسی و احتمالا حذف خواهد کرد. علاوه بر این موارد گوگل لینکی را برای گزارش پیشنهادهای سیاسی دراختیار کاربران قرار داده است.

ارسال نظر