یک قاضی آمریکایی تحریم تیک تاک را ممنوع کرد

رسانه کلیک - دولت آمریکا دستور داده است تا اپلیکیشن‌های تیک تاک و وی چت از پلی استور و اپ استور حذف شوند؛ اما یک قاضی آمریکایی در ایالات متحده کارل نیکلز مانع این تصمیم شده است. 

یک قاضی آمریکایی تحریم تیک تاک را ممنوع کرد

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا یک دستور اجرایی به شرکت‌های اپل و گوگل مبنی بر ممنوع کردن وی‌چت و تیک تاک از فروشگاه برنامه های خود صادر کرد؛ اما اکنون قاضی منطقه ایالات متحده کارل نیکلز مانع این تصمیم شده است. این قاضی اعلام کرده است که دولت آمریکا باید به درخواست تیک تاک پاسخ دهد یا تحریم آن را به تعویق بیندازد.

در کالیفرنیا نیز اتفاق مشابه‌ای رخ داده است. یک قاضی فدرال اعلام کرده است که دولت امریکا نباید اپلیکیشن وی چت را ممنوع کند؛ زیرا این کار ضرر زیادی به کسب‌وکارهای آمریکایی وارد خواهد کرد و در ارتباط افراد چینی با اقوام خود در کشور چین اختلال ایجاد خواهد کرد. اپلیکیشن وی چت یک پیام‌رسان چینی است و محبوبیت زیادی در این کشور و حتی کشورهای دیگر دارد.

آمریکا اعلام کرده بود که دلیل این تحریم‌ها نگرانی دولت درباره امنیت ملی است؛ اما به عقیده تیک تاک این نگرانی دولت آمریکا واقعی نیست و تنها برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است.

شرکت‌های آمریکایی والمارت و اوراکل با شرکت چینی بایت دنس که شرکت مادر تیک تاک است معامله خرده‌اند و بخش کوچکی از سهام TikTok Global منعلق به آن‌ها خواهد بود.

ارسال نظر