ده خبر داغ از حوزه فناوری

در این مطلب قصد داریم ده خبر داغ از حوزه فناوری را به اطلاع شما کاربران دوست داشتنی کلیک برسانیم.

ده خبر داغ از حوزه فناوری

به گزارش کلیک، اولین خبر این است که گوگل در حال ایجاد بخش جدیدی به منظور گسترش محصولات واقعیت مجازی نظیر Google Cardboard است.تاکنون تلاش برای گسترش محصولات واقعیت مجازی این شرکت در مقایسه با محصولات شرکت Oculus فیس‌بوک ناچیز بوده و این در حالی است که تنها پیش سفارش‌هایی را برای اولین مصرف‌کننده هدست واقعیت مجازی خود رونمایی کرده است.

  • رید هستینگ مدیرعامل شرکت نتفلیکس مبلغ 100 میلیون دلار (69 میلیون پوند) دیگر را به عنوان کمک بشردوستانه اهدا نمود تا صرف آموزش شود. کمک هستینگ باهدف گسترش فرصت‌های آموزشی انجام شده است.
  • اداره اطلاعات مأموران عالی‌رتبه دولت بریتانیا از پیش‌نویس لایحه نیروهای تحقیقاتی، معروف به منشور دیدبانی، انتقاد کرده و نسبت به خطر نیازمندی به خدمات ارتباطی جهت تضعیف رمزگذاری هشدار داده است. هم‌چنین، اظهار کرده است که هیچ دلیل واضحی برای لزوم نگهداری اطلاعات همه شهروندان برای یک سال تمام، وجود ندارد.
  • توییتر پریسکوپی در توییت‌ها ایجاد کرده است که از طریق آن می‌توانید ویدیوها را به‌صورت زنده در صفحه خود تماشا کنید. یک سال پیش، توییتر برنامه کامپیوتری پخش زنده ویدیو را 86 میلیون دلار (59 میلیون پوند) خرید.
  • فرصت‌های شغلی جدید یاهو از برنامه‌ریزی برای توسعه بیشتر این شرکت در سال جاری خبر می‌دهد. تنها در دو هفته اول سال 2016، یاهو 84 فرصت شغلی جدید را در زمینه جستجو، محتوا، تبلیغات و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها بر اساس پیشینه شغلی اعلام کرده است.
  • اپل امتیاز ثبت اختراع نرم‌افزاری را کسب کرده است که می‌تواند اطلاعات مربوط به «بدن» افراد را با نگاه کردن به آن‌ها از طریق سخت‌افزاری مشابه کینکت مایکروسافت ارائه کند. این اختراع که تحت عنوان «نقشه ژرفا» نامیده می‌شود، می‌تواند اطلاعات یک فرد، مانند قد را از طریق اعضای بدنش، مانند سر یا بازو، تشخیص دهد.
  • ویوینو (Vivino)، انجمن نوشیدنی تأسیس‌شده در کشور دانمارک و سازنده برنامه‌های کامپیوتری، مبلغ 25 میلیون دلار (17 میلیون پوند) به گردش مالی مجموعه دوم خود با راهنمایی SCP Neptune International افزود. این شرکت، در حال حاضر 13 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.
  • اوبر (Uber) در یک آگهی از مسافرین خود خواسته است که «تجربیات سفر با اوبر» را اعلام کنند تا سفرهای شما مسافرین، کمتر خسته‌کننده باشد. این کار، به توسعه‌دهندگان برنامه‌ها اجازه می‌دهد که این اطلاعات را وارد برنامه اصلی اوبر کنند؛ بنابراین، مشتریان می‌توانند از این برنامه در طول سفرشان استفاده کنند.
  • اریک اسمیت، مدیر اجرایی شرکت اصلی گوگل، معروف به Alphabet، ادعا کرد که هوش مصنوعی قادر است بعضی از مشکلات جدی دنیا شامل رشد جمعیت، تغییرات آب و هوایی، گسترش انسان‌ها و آموزش را حل کند. او این توضیحات را در یک اجلاس و در حضور نمایندگانی از فیس‌بوک و دیپ‌مایند ارائه کرد.
  • به نظر می‌رسد که جیمز کلپر، مدیر هوش ملی، جدیدترین مقام دولتی است که حساب شخصی‌اش توسط یک هکر هک شده است. گفته شده که این هکر به‌حساب ورایزون کلپر دسترسی پیدا کرده است، بنابراین، همه تماس‌ها با مدیر هوش ملی به جنبش آزاد فلسطین ارسال می‌شود.
ارسال نظر