ده حقیقت جالب درباره مغز انسان

مغز پیچیده ترین اندام در بدن انسان می باشد به عبارت دیگر پیچیده ترین حقیقت در جهان است. در واقع می تواند گفت مغز یکی از ویژگیهای شگفت انگیز در جهان محسوب می شود.

ده حقیقت جالب درباره مغز انسان

کلیک - مغز انسان با وجود پیچیدگیهایش مانند یک دستگاه ذخیره سازی است که اطلاعات در آن به مرور در حافظه ذخیره می شود .مغز باعث شکل دهی شخصیت هر انسانی می باشد در واقع باعث ایجاد شور و شوق و ایجاد احساسات در انسان می شود و وی را تحت تاثیر قرار می دهد.
سیستم عصبی انسان مانند یک مرکز فرماندهی در بدن عمل می کند و دارای توانایی فیزیکی و شناختی کافی است. اینها تنها چند نمونه کوچکی از نقش های حیاتی و شگفت انگیز مغز است . در مورد مغز حقایق بسیاری وجود دارد که این موضوع کمتر در میان مردم رواج پیدا کرده است در واقع آنها مغز را به عنوان اندامی کاربردی می شناسند.
1. مغز تنها اندامی می باشد که فاقد عصب است در حالی که خود به عنوان سیستم عصبی در بدن شناخته شده است و به عنوان مرکز فرماندهی در بدن عمل می کند . این به سادگی نشان می دهد مغز اندامی است که فاقد درد می باشد.
2. مغز انسان بزرگترین مصرف کننده انرژی تولید شده در بدن است .به طور دقیق مغز 20درصد از انرژی بدن را مصرف می نمایدبا وجود این واقعیت تنها دو درصد از وزن کل بدن را تشکیل می دهد برای حفظ سلامت سلولهای مغز و دامن زدن به سیستم عصبی مصرف انرژی، لازم و امری حیاتی است.
3. تعداد نورون در مغز انسان حدود 100 میلیارد عدد می باشدکه در حدود 15 برابر از کل جمعیت بشر روی زمین است.این تعداد بالا از سلول های عصبی باعث افزایش توانایی پردازش مغز انسان می شود.
4. مغز انسان به عنوان چاق ترین عضو در بدن انسان تلقی می شود.حدود 60 درصد از مغز انسان را چربی تشکیل داده و این چربی بالاترین غلظت را دارد که این باعث می شود ، مغز در بدن به صورت سالم نگه داشته شود. علاوه بر آن حدود 75درصد از جرم کل مغز از آب تشکیل شده است و این باعث تنظیم عملکرد مختلف در مغز را می شود.
5. بخشی از مغز انسان را نئوکورتکس ها تشکیل داده است این قسمت مسئول فرمان دادن به زبان(صحبت کردن) و آگاهی دادن به اعضای بدن می باشد . 76درصد از مغز توسط نئوکورتکس تشکیل شده است که در مقایسه با مغز حیوانات بزرگتر می باشد.
6. اعتقاد بر آن است انسان فقط از 10درصد از توانایی های مغزش استفاده می کند در حالی که این یه تصور کاملا غلط محسوب می شود زیرا هر بخش از مغز انسان دارای یک تابع شناخته شده می باشد.
7. در ماههای اول بارداری در هر دقیقه 250000سلول عصبی در جنین رشد می کند.
8. حدود 20-15 درصد از کل خروجی های قلب در هر دقیقه ، به سمت مغز هدایت می شود.
9. انرژی مصرف شده توسط مغز حدود 25 وات می باشد که این مقدار قادر است یک لامپ را روشن نماید.
10. مغز انسان انها آنقدر ها هم که همه فکر میکنند کامل نیست و در بسیاری موارد مشاهده شده که در ادراک انچه در واقعیت وجود دارد دچار اشتباه شده است .

مغز انسان به عنوان یک عضو باور نکردنی در بدن می باشد که به حداکثر مراقبت برای اجرای فرآیند های حیاتی در بدن نیاز دارد.

ارسال نظر