ده درصد کامپیوترهای جهان از ویندوز 10 استفاده می کنند

سیستم عامل جدید شرکت مایکروسافت، ویندوز 10 در ماه آگوست سال جاری منتشر شد و در حال حاضر بر روی بیش از 10 درصد کامپیوترهای دنیا در حال استفاده می باشد.

ده درصد کامپیوترهای جهان از ویندوز 10 استفاده می کنند

به گزارش سایت کلیک به نقل از استاتیسا، از سال 2009 تا کنون حدود 2 میلیارد کامپیوتر جدید بسته شده است و این یعنی بر روی حدود 200 میلیون دستگاه ویندوز 10 نصب شده است. تا به اینجا هم مصرف کنندگان و هم خود شرکت از کارکرد ویندوز 10 رضایت داشتند. ویندوز 10 همچنین در بازار تجارت هم نصبت به ویندوزهای 7 و 8 محبوب تر بوده و رشد چشمگیر تری در استفاده از آن شده است.

مایکروسافت اعلام کرده است که هدفش تا مرز 1 میلیارد نصب بر روی کامپیوتر است. در زیر می توانید نمودار رشد مصرفی از ویندوز 10 را طی چند ماه مشاهده کنید :

نمودار رشد مصرفی از ویندوز 10 نمودار رشد مصرفی از ویندوز 10

مقایسه ویندوز 10 با سیستم عامل های پیشین که البته رایگان هم می باشد، بسیار حیرت آور است. پائول تورت یکی از نویسندگان وبلاگ مایکروسافت پیش بینی کرده است که وقتی مدت زمان میزان استفاده از ویندوز 10 به ویندوز 7 برسد، استفاده از آن بیشتر خواهد بود و این کارایی و محبوبیت سیستم عامل جدید مایکروسافت را می رساند.

امروزه از هر 1 میلیارد کامپیوتر بر روی 54 درصد ویندوز 7 نصب شده است و 11 درصد هم ویندوز 8. به نظر ویندوز 8 از کم ترین محبوبیت و بازدهی در بین تمامی محصولات مایکروسافت برخوردار می باشد و همین شاید یکی از دلایلی بوده که مایکروسافت خیلی زود ویندوز 10 را منتشر کرد و رایگان در اختیار همه مردم قرار داد.

استفاده از سیستم عامل مکینتاش اپل هم 7 درصد ( حدودا 158 میلیون کامپیوتر ) می باشد که یعنی ویندوز 10 از همین حالا اپل را هم زمین زده است. جایگاه بعدی مربوط به ویندوز XP می باشد. رقمی در مورد میزان استفاده از این سیستم عامل مایکروسافت اعلام نشده است ولی با اینکه خود مایکروسافت این ویندوز را منسوخ اعلام کرده و گفته دیگر هیچگونه پشتیبانی و آپدیتی از این ویندوز ارائه نمی کند ولی همچنان از آن استفاده می شود و نشان از محبوبیت این ویندوز می دهد.

ارسال نظر