ده حوزه کاربردی واقعیت مجازی

فناوری واقعیت مجازی می تواند بر روی همه حوزه های زندگی تاثیر گذار باشد. امروزه مهندسان از واقعیت مجازی در همه حوزه ها بهره برده اند و از آن برای نمونه برداری از دنیای واقعی استفاده کرده اند.

ده حوزه کاربردی واقعیت مجازی

کلیک - واقعیت مجازی می تواند یک پدیده خالق العاده در کسب و کار باشد. از شهرهای برنامه ریزی شده و سفر دریایی لوکس تا مهندسی مبتنی بر همکاری و ارایه داده ها، همه تحت تاثیر واقعیت مجازی قرار گرفته اند.

screen-shot-2016-01-20-at-8-14-19-pm-1200x851_new

۱-ورزش

پخش ورزشی می خواهد که طرفداران را تا جایی که می شود نزدیک به خود نگه دارد. واقعیت مجازی دارای پتانسیل لازم برای ارایه دیدگاه های مشابه بازیکنان را دارد. ویلیام هیل، بر روی یک پروژه واقعیت مجازی به نام Get in the Race کار می کند. در این ابزار واقعیت مجازی، مشتریان می توانند شرط بندی کنند و در دنیای مجازی یک مسابقه اسب سواری را تجربه کنند. این ابزار واقعیت مجازی بر روی Oculus Rift و Cardboard گوگل نیز کار خواهد کرد. آن ها از داده های GPS اسب سواران استفاده می کنند تا با استفاده از گرافیک سه بعدی به خلق مجدد مسابقه ای مشابه مسابقات زنده در ابعاد واقعی بپردازند. اپلیکیشن واقعیت مجازی، این توهم را برای کاربر ایجاد می کند که در اتفاقاتی که در حال وقوع است نقش فعال دارد.

هاکی بر روی یخ NHL در ایالات متحده نیز از واقعیت مجازی بهره برده است. باشگاه کریکت گلامورگان در حال کار با Avaya است تا با بیش از ۵۰ زاویه دوربین به طرفداران خدمات واقعیت مجازی ارائه بدهد. این ابزار می تواند شامل نمایش بازیکنان و داور باشد. تماشاگر می تواند هر زاویه از بازی را که می خواهد مشاهده کند، در آن زاویه دوربین ضربه بزند و آن جا را ببیند.

city-planning_new

۲-برنامه ریزی شهری

گرفتن اجازه برنامه ریزی برای خیلی ها یک کابوس است. مشاوره دیجیتال Wagstaffs با هدف روان کردن برنامه ریزی با واقعیت مجازی آغاز به کار کرده است و یک مدل دیجیتال سه بعدی ایجاد کرده است که VUCITY نام دارد. برنامه ریزان، معماران و توسعه دهندگان با یک پروژه روبرو می شوند که واقعی به نظر می رسد. این ابزار واقعیت مجازی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر مربع از مرکز لندن را تحت پوشش قرار می دهد و با تعبیه دوربین ترابری زمان واقعی در این ابزار، افراد را به شهر متصل می کنند، به گونه ای که تاکنون تجربه آن را نداشته اند. در شرایط برنامه ریزی ساختمان های جدید، با استفاده از مدل شهرستان، ایجاد کنندگان این ابزار توانستند خطوط فرضی دید را روی هم بیاندازند و برنامه ریزان با استفاده از آن خواهند توانست طرح های مورد نظر را ببینند.

sub-sea_new

۳-زیر دریا

در فیلم آواتار، سربازان با استفاده از کنترل از راه دور بدن ها را جراحی می کردند تا به کشف جهان دیگری دست پیدا کنند. از همین منطق برای اکتشافات زیر آب استفاده می شود. باستان شناسان زیر دریا از یک ابزار واقعیت مجازی برای کشف خرابه های یک کشتی فرانسوی ناوگان سلطنتی لویی چهاردهم استفاده می کنند. شبیه سازی به تیم اجازه می دهد که صحنه را بررسی کنند.

هدف بلند مدت ایجاد ربات کاملا کاربردی آواتار است که می تواند از طریق واقعیت مجازی کنترل شود و به گونه ای عمل کند مانند زمانی که انسان در محل باشد. کاربردهای این ابزار خیلی زیاد است. باستان شناسان زیر دریا برآورد کردند که ۲۰۰ هزار سایت در سواحل فرانسه به منظور بررسی در نظر گرفته شده اند و سه میلیون سایت در سراسر دنیا وجود دارد. بخش های نفت و گاز و همچنین عملیات نجات در حال حاضر از وسایل نقلیه با کنترل از راه دور عمل می کنند. واقعیت مجازی سطح جدیدی از آگاهی و کنترل را معرفی کرده است.

engineering_new

۴-مهندسی

طراحی محصول از طریق واقعیت مجازی، احتمالا در حال حاضر کاربرد شماره یک برنامه های کسب و کار است. طراحی به کمک کامپیوتر به مهندسان امکان می دهد که خلاقیت خود را به نمایش بگذارند. مهندسان در اتکینز از واقعیت مجازی برای طراحی و کار گروهی بهره می برند. سرپرست فنی اتکینز می گوید که با استفاده از واقعیت مجازی برای به هیجان درآوردن کارکنان، مشتری و شرکا استفاده می کنند. زمانی که تجهیزات واقعیت مجازی را به دفتر بردند، صف عظیمی از افراد هجوم آورده بودند تا آن را ببینند. این تجهیزات به آن ها کمک می کند که دیدگاه های جدیدی در طرح هایشان بدست آورند.

اتکینز از سه بعدی Unity استفاده می کند که یک پلتفرم طراحی است که معمولا با بازی در آمیخته شده است. هدست واقعیت مجازی Oculus Rift که از انتخاب های Cardboard گوگل است یک جایگزین ارزان در هنگام نشان دادن طرح محصول به مشتری است. این شرکت با استفاده از واقعیت مجازی به فهم بهتر طراحی و تاثیر آن از طراحی های تکرار شوند خلاص شد. با این روش، تقریبا ۲۰ درصد از صرف زمان را کاهش دادند و یکی یکی طرح های خود را با استفاده از واقعیت مجازی بررسی می کنند.

mental-healthcare_new

۵-مراقبت های بهداشت روانی

کالج سلطنتی پزشکان آمریکا، مراقبت های بهداشتی روانی را به عنوان بزرگترین مشکل بیمه خدمات درمانی NHS شناسایی کرده اند. بنابراین، هر گونه کمک های واقعیت مجازی به گرمی استقبال می شود. مشاوره Plextex به تحقیق در مورد استفاده از واقعیت مجازی در سلامت روان مشغول است. مدیر توسعه کسب و کار پزشکی Plextex معتقد است که در شرایط موجود که درمان سنتی بای برخی بیماران خاص تلاش می کند، واقعیت مجازی می تواند کمک کننده باشد. همچنین واقعیت مجازی می تواند برای بیمارانی که می خواهند در منزل یا توسط متخصصان درمان شوند، یا در مکان های دور دست از امکانات درمانی قرار دارند مفید واقع خواهد شد.

به نظر می رسد که واقعیت مجازی یک محیط مجازی است که با استفاده از تکنولوژی های بازی که درمانگر، پزشک یا خانواده می توانند با آن بیمار را جذب کنند، دنیای واقعی را با نیازمندی های بالینی بیمار وفق می دهد تا در زمان درمان، رفتار، وضعیت و رفاه بیمار را منعکس کند. قرار گرفتن در معرض درمان دارای پتانسیل بالایی است. این حوزه جوان است ولی در حال توسعه است. دکتر آلبرت ریزو از دانشگاه کالیفرنیا از واقعیت مجازی برای درمان اختلال استرس پس از سانحه استفاده می کند. مرکز پزشکی واقعیت مجازی در سن دیگو توانسته است انواع فوبیا و ترس ها را در عراق مورد درمان قرار بدهد.

advertising_new

۶- تبلیغات

آگهی های پاپ آپ در واقع مایه دردسر اینترنت هستند. زاکرمن مخترع از نقشش در آزار دادن بسیاری از مردم عذر خواهی کرده است. توسعه دهندگان واقعیت مجازی نیاز دارند که آموزش ها را فرا گیرند. خوشبختانه، تبلیغات در دنیای واقعیت مجازی به شیوه ای غیر سرزده انجام می شوند. قبلا در بازی های دو بعدی، تبلیغات نیز مورد استقبال قرار گرفته بود. بازی های Zynga 20 درصد از درآمد خود را از طریق آگهی های بازی ها بدست می آورند. همین رویکرد در واقعیت مجازی نیز به خوبی کار خواهد کرد.

همچنین رویکرد هدایتی مصرف کننده نیز وجود دارد. مرکز محیط زیست Parce از واقعیت مجازی برای نشان دادن آنچه از سایت جدید جنگل ووبورن مورد انتظارش است به مهمانان خود استفاده کرده است. همچنین آژانس بازاریابی psLIVE یک ابزار واقعیت مجازی ایجاد کرده است که با استفاده از آن تجربه مشاهده سایت را فراهم کرده است. با استفاده از هدست Oculus Rift، تجربه ۳۶۰ درجه ای را به مشتریان می دهند که آن ها را از طریق فیلم برداری در دهکده جنگل ووبورن به ان جا می برد و سایت جدید را به ان ها نشان می دهند. واقعیت مجازی به ان ها طعم جدیدی از سفر می دهد که هم سرگرم کننده، لذت بخش و قابل لمس بوده است.

executive-meetings_new

۷- جلسات اجرایی

ویدیو کنفرانس دهه ها عمر کرده است. حرکت به سمت واقعیت مجازی حرکتی منطقی است که یک جهش بزرگ رو به جلو است. این فناوری جدید می تواند جلسات اعضای بورد را تغییر دهد. جلسات واقعیت مجازی به طور کلی با دو بعدی یا راه حل های دنیای واقعی کار خواهد کرد.

تجسم و بصری سازی داده ها در جلسات اعضا پتانسیل بالایی دارد که توسط هدست واقعیت مجازی دچار تغییر شده است. بازارهای مالی پیچیده، مدل آب و هوا و مدل حرکت های مردمی، معمولا در ابر رایانه های به اجرا در می آیند. با این حال هنوز برای خروجی های خود از نظارت های دو بعدی بهره می برند.

واقعیت مجازی توانایی های بالایی برای مشاهده دنیای واقعی به حالت سه بعدی دارد و همچنین گزینه ای مناسب برای نگاه انداختن به سطوح داده ها از طریق چشم اندازها و ویژگی هاست و فزایش سرعت با استفاده از کنترل های لمسی مناسب در دسترس است. این یک نسخه قابل حمل و قدرتمند از ایده غار داده است که سال های زیادی است که مورد بحث بوده است.

tourism_new

۸-توریسم

در آینده باید انتظار تعطیلات واقعیت مجازی را نیز داشته باشیم. این کار را اکنون Void تم پارک در یوتا انجام می دهد و به بازدید کنندگان خود امکان می دهد در مبارزات یک جنگ بیگانه حضور داشته باشند و ان را از طریق واقعیت مجازی تجربه کنند. در آینده هتل ها و ترن هوایی مجهز به واقعیت مجازی وجود خواهد داشت. صنعت گردشگری در حال حاضر از واقعیت مجازی استفاده می کند برای اهدافی مانند نمایش جاذبه های دنیای واقعی استفاده می کند.

در ماه ژانویه، هواپیمایی Quantas یک کارآزمایی سه ماهه با واقعیت مجازی سامسونگ یا Gear VR ترتیب داده است تا از طریق سالن یا ابین هایی مشتریان خود را به تورهای جهانی ببرد. این آژانس هواپیمایی همچنین با هییت مدیره گردشگری قلمرو شمالی استرالیا همکاری کرده تا تجربه های واقعیت مجازی ایجاد کند که براساس جاذبه های اصلی ایالتی اتخاذ شده است.

یک آژانس سفر دریایی به نام Boutique از واقعیت مجازی استفاده کرده است تا جاذبه های گردشگری را ب مشتریان خود نمایش دهد. هدست Oculus Rift DK2 در این تجربیات کاربرد دارد و تورهای دو کشتی Azamara را به مقصد کانال پاناما و جنگل های کاستاریکا ارایه داده است.

هتل ماریوت نیز سرویس هایی به مهمانانش ارایه می دهد که از واقعیت مجازی بهره برده اند، این خدمات تحت عنوان Vroom Service معرفی شده است. مهمانان از واقعیت مجازی در اتاق های خود استفاده می کنند و به یک تور در هتل ماریوت می روند .

security_new

۹- امنیت

در عصر ترور، امنیت یک نگرانی جدی است. واقعیت مجازی به معماران، برنامه ریزان امنیت و مدیران رویدادها امکان می دهد که یک راه منحصر به فرد برای بررسی تهدیدات را تجربه کنند. طبیعتا، تجزیه و تحیل نیازمند مدل های دقیق است که به همین دلیل است که برای نقشه سازی از واقعیت مجازی استفاده خواهد شد تا به یک مدل بهینه دست یابیم. دیوید هینز، توسعه دهنده واقعیت مجازی در Ordanance Survay معتقد است که داده های OS هندسه زمین را با وضوح بالا و با دقت پنج متر بالاتر از زمین فراهم می کند.

بهترین معادل در دسترس، داده های ناسا با وضوح ۳۰ متر است. این به معنای آن است که توسعه دهندگان بازی می توانند از این داده ها برای مناظر در دنیای بازی های خود استفاده کنند و مطمئن باشند که ویژگی های دقیق زمین شناسی و تصاویر واقعی به خوبی از همتای خود در دنیای واقعی نمونه برداری شده اند، به گونه ای که انگار به طور مستقیم از دنیا واقعی گرفته شده اند.

ابزارهای رایج مانند ماشین جهان یا World Machine برای تولید مناظر که شبیه سازی شده فرایندهای زمین شناسی هستند استفاده می شود. این ابزارها نتایج خوبی بدست می دهند، ولی به خاطر طبیعت آن ها به تولید کپی های از مکان های واقعی ارایه می دهند.

alternate-living_new

۱۰-زندگی جایگزین

قیمت ملک در شهرهای بزرگ بریتانیا سر به فلک کشیده است. فارغ التحصیلان و کارگران کم درآمد مجبورند که در آپارتمان های قوطی کبریتی زندگی کنند. شاید واقعیت مجازی بتواند وضعیت را بهبود بخشد. به جای زندگی در یک آلونک کثیف در محله فقیر نشینان، واقعیت مجازی بتواند به آن ها احساس زندگی در یک ویلای بزرگ را ارایه بدهد و افراد با وارد شدن به کابین های واقعیت مجازی با هدست واقعیت مجازی تجربه زندگی در یک خانه جادار را داشته باشند.

جاناتان توستین، از بنیانگذاران واقعیت مجازی Freefly به تولید جهان واقعیت مجازی خیالبافانه برای کاهش استرس مشغول است. او با شریک خود DotCalm که یک اتاق خواب مجازی است را ایجاد کرده است که در یک آسمان خراش مربوط به آینده قرار دارد. صدای خواب آور روایت داستان به منظور جلب کاربران به کار گرفته شده است. دات کالم، در Cardboard گوگل از طریق یوتیوپ قابل مشاهده است. اکثر مردم از واقعیت مجازی شنیده اند و فکر می کنند که یک بازی با سرعت بالا است، ولی واقعیت مجازی چیزی به مراتب جذاب تر ارایه می دهد. محصول دات کالم به کاربران امکان می دهد که حس آرامی داشته باشند و در صلح و آرامش استرس خود را کاهش دهند و به آن ها خواب القاء می شود. چشمه های معدنی مجازی، خلوت روستایی، دیگر مکان های عجیب و غریب در حال توسعه هستند و فرار از واقعیت اصل واقعیت مجازی است.

ارسال نظر