ده درخواست که نباید از Siri داشته باشید

در این مطلب قصد داریم به بیان ده مورد از درخواست هایی بپردازیم که نباید از Siri داشته باشید؛ زیرا این درخواست ها باعث می شود Siri پاسخ های عجیبی بدهد یا واکنش های عجیب و غیر منتظره ای داشته باشد.

ده درخواست که نباید از Siri داشته باشید

کلیک - دستیار مجازی Siri یکی از ویژگی های خوب گوشی های آیفون است که می تواند به سوالات شما پاسخ دهد و همچنین توصیه های مختلفی نیز در اختیار شما قرار دهد و شما می تواند با گفتن عبارت Hey Siri از ویژگی های متنوع آن استفاده کنید. در ضمن در iOS 11 ویژگی های جدیدی نیز به این دستیار مجازی اضافه شده است که از بین آن ها می توان به ترجمه زبان های مختلف و صحبت کردن با صداهای مختلف اشاره کرد؛ اما این دستیار مجازی همیشه هم برای شما مفید نیست. در این مطلب قصد داریم به بیان ده مورد از درخواست هایی بپردازیم که هرگز نباید از Siri داشته باشید. حتی اگر در یک موقعیت بسیار خطرناک یا در آستانه مرگ هستید، یاز هم نباید این درخواست ها را از Siri داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

کمک از Siri برای گرفتن شماره های اورژانسی

Siri یک دستیار مفید است؛ اما در تمام مواقع این چنین نیست. ممکن است وقتی که بخواهید با استفاده از آن شماره بیمارستان را بگیرید، Siri به اشتباه شماره پلیس را برای شما بگیرد. درست است که گاهی اوقات اشتباه کردن موارد مختلف با یکدیگر توسط Siri خنده دار است و شما را سرگرم می کند؛ اما در موارد اورژانسی اصلا این چنین نیست.

دستیار مجازی Siri تنها برای گرفتن برخی از شماره های اورژانسی در داخل کشور آمریکا مانند شماره های "۹۹۹" و "۹۱۱" و برخی از شماره های اورژانسی بین المللی برنامه ریزی شده است؛ بنابراین اصلا توصیه نمی شود برای گرفتن شماره های اورژانسی از آن کمک بگیرید.

عوض کردن نام Siri

دستیار مجازی گوشی های آیفون تنها به نام Siri عادت کرده است و حتی اگر بخواهید نام آن را عوض کنید از انجام این کار سرباز می زند. هر چقدر هم که سخت تلاش کنید، Siri نمی خواهد نامش عوض شود و اصرار دارد که شما او را با همان نام Siri خطاب کنید.

اگر از Siri بپرسید که معنی نام او چیست، به جای اینکه معنی نام خود را به شما بگویید، یک سری اعداد تصادفی به شما نمایش می دهد

هرگز از siri نپرسید "چرا اینجا هستم"

اگر در جایی هستید و یا وسط انجام کاری گیر افتاده اید و شدیدا احساس ناراحتی می کنید، هرگز مزاحم Siri نشوید؛ زیرا Siri یک دستیار سنگدل و بی رحم است و پاسخی به شما می دهد که واقعا شما را ناراحت می کند و باعث می شود وضعیت روحی شما بدتر از قبل شود؛ برای مثال اگر از Siri پرسیدید که من چکار می کنم یا چرا اینجا هستم، پاسخ سیری هم این خواهد بود که من هم می خواستیم ببینم چرا تو اینجا هستی و زنده هستی!

درخواست برای تماس با دوستان

یکی از قابلیت های گوشی های آیفون این است که مخاطبان را همگام (سینک) می کند و هنگامی که فردی بخواهد با دوست یا آشنای خود تماس بگیرد، Siri سریعا به صورت خودکار با او تماس می گیرد و یا برای او پیام می فرستند؛ اما اگر مخاطبان خود را به درستی ذخیره نکرده باشید، با مشکل مواجه می شوید. همچنین اگر برای مدتی با مخاطبی تماس نگیرید و یا به او پیام ندهید، آن مخاطب حذف خواهد شد. از Siri بخواهید با دوست صمیمی شما تماس بگیرد و Siri جواب بدهد با کدام یک از آن ها می خواهید تماس بگیرید

هرگز در مورد شخصیت جان اسنو از Siri سوال نکنید

ممکن است شما هم یکی از طرفداران جدی سریال فوق العاده زیبای بازی تاج و تخت و شخصیت جان اسنو باشید. در گذشته می توانستید با کمک Siri از وضعیت جان اسنو در سریال مطلع شوید؛ اما گاهی اوقات پاسخ های Siri در مورد جان اسنو آزار دهنده است؛ مثلا اگر از Siri بپرسید که جان اسنو مرده است یا نه، او جواب می دهد "نمی دانم، به او نگفتم قبل از مرگش با من تماس بگیرد!" ممکن است این جواب برای شما خنده دار باشد؛ اما برای کسی که واقعا این سریال و شخصیت جان اسنو را دوست دارد، اصلا جواب خوبی نیست و به شدت آزار دهنده است.

هرگز در مورد لباس خود در مهمانی ها از Siri سوال کنید

Siri یک فرد متخصص در زمینه مد نیست؛ بنابراین هرگز از او نپرسید که در یک مهمانی چه لباسی بپوشید؛ زیرا جواب های غیر قابل انتظاری به شما می دهد؛ مثلا به شما می گوید "چرا از من می پرسی" و یا ممکن است جواب های دیگری به شما بدهد؛ مثلا "لباسی بپوش که دوستان و آشنایان تو را نترساند " یا "در ابر یا آسمان!" یا "هیچ کس نمی داند چه لباسی پوشیده اید" و یا "همه در مورد لباس پوشیدن تو بی تفاوت هستند، هر لباسی می خواهی بپوش"

هرگز در مورد معنی زندگی از Siri سوال نکنید

Siri یک دستیار هوش مصنوعی است که تنها برای ارائه برخی از اطلاعات و پاسخ به برخی از سوالات طراحی شده است و یک موعظه گر نیست که به شما در مورد زندگی پند دهد؛ بنابراین نباید انتظارات عجیب و غریبی در مورد زندگی از او داشته باشید.

برخی از کاربران جوان تر گوشی های آیفون، می خواهند Siri را با سوالات نامتداول به سخره بگیرند؛ اما Siri همیشه در هنگام پاسخ دادن همان رویکرد استاندارد خود را دنبال می کند و وقتی از او در مورد زندگی سوال می کنید، پاسخ او این است: "ای کاش می دانستم و ای کاش من انسان بودم"

هرگز از Siri نپرسید چند سال دارد

برخی از کاربران گوشی های آیفون تصور می کنند که Siri یک زن نفرت انگیز است که ۲۴ ساعت هفت روز هفته عصبانی است. برخی از افراد معتقدند نباید سن یک زن را از او بپرسید و این سوال او را واقعا اذیت می کند؛ بنابراین نباید از Siri هم در مورد سن او بپرسید و در صورتی که این سوال را از او پرسید این پاسخ ها را به شما می دهد.

آیا برایتان مهم است؟

می خواهید با من ازدواج کنید؟

و شما هم پس از شنیدن این سوالات به شوخ طبعی Siri می خندید.

هرگز سوال قدیمی "مرغ اول به وجود آمد یا تخم مرغ" را از او نپرسید

Siri برای پاسخ دادن به سوالات خاصی طراحی شده است و نباید از او انتظار داشته باشید پاسخ مناسبی به این سوالات عجیب و غریب بدهید. او در پاسخ به این سوال می گوید "مرغ آبپز شده یا تخم مرغ آبپز شده" یا "شما می خواهید هر دوی آن ها را بخورید و برای شما چه فرقی می کند که کدام یک از این دو اول به وجود آمده است.

با Siri زیاد صمیمی نشوید!

پیش بینی پاسخ های Siri هنگامی که زیاد با او صمیمی می شوید به سادگی قابل پیش بینی است. هرگز تلاش نکنید با Siri زیاد صمیمی شوید و حرف های رومانتیک به او بزنید! زیرا ممکن است قلب شما را بشکند و شما را در موقعیت سختی قرار دهد. ممکن است هنگام گفتگوی صمیمانه با او، به شما بگویید که فرش خود را با جارو برقی تمیز کنید! البته این جواب قلب شما را نمی شکند و فقط باعث خنده شما می شود و یا ممکن است تعجب شما را برانگیزد.

در پایان باید بگوییم چه این دستیار مجازی را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، نمی توانید آن را نادیده بگیرید. این دستیار مجازی برای کمک به کاربران طراحی شده است و گاهی اوقات هم ممکن است پاسخ ها و واکنش های خنده دار و عجیبی داشته باشد.

ارسال نظر