10 موردی که هیچگاه نباید از اینترنت خریداری کنیم (قسمت ششم)

بر خلاف قسمت های قبلی که راجع به این موضوع در کلیک منتشر شد، موضوع این بار کمی چالش برانگیز است، چرا که خرید اینترنتی لوازم خانگی این روز ها متداول است و مخالفت با آن کمی جنجال برانگیز به نظر می رسد.

10 موردی که هیچگاه نباید از اینترنت خریداری کنیم (قسمت ششم)

کلیک - شاید شما هم جزء افرادی باشید که درگذشته اقدام به خرید اینترنتی لوازم خانگی کرده باشید و یا حتی فکر خرید آن را در آینده در سر داشته باشید. به هرحال، نباید از این نکته غافل شد که این روز ها کالاهای بسیاری به صورت اینترنتی فروخته می شود؛ کالاهایی که حتی نمی توانستیم قبلا فکرش را هم بکنیم، به طوری که پیش پا افتاده ترین محصولات و اجناس حالا به سرعت برق و باد توسط مامور پست درب منزل به شما تحویل داده می شوند. بنابراین، خرید لوازم خانگی نیز دور از عقل نیست و شاید گاهی اوقات به صرفه تر نیز به نظر بیاید.

با این وجود، درست مانند موضوعات قبلی، بر این باوریم که خرید لوازم خانگی در محل و به صورت سنتی بسیار بهتر می باشد. فقط این نکته را در نظر بگیرید که احتمال زیادی مبنی بر صدمه دیدن یک یخچال یا ماشین ظرف شویی هنگام حمل و نقل از فروشگاه اینترنتی به منزل شما وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد، در ابتدا حتما کمی نا امید و دلسرد می شوید و تازه این اول راه است؛ در مرحله بعدی، باید به فکر این باشید که چگونه آن کالای عظیم را مرجوع کنید تا یک مدل سالم دیگر برای شما فرستاده شود. تازه، اگر نتوانید ثابت کنید خرابی کالا مربوط به حمل و نقل بوده و ربطی به شما نداشته و می بایست هزینه ی ارجاع کالا را نیز تمام و کمال بپردازید!

خدمات، گزینه ی دیگری است اگر لوازم خانگی خود را به صورت سنتی و از مغازه های شهر بخرید، می توانید در همان محل به صورت حضوری با خیالی راحت با فروشنده راجع به نحوه تحویل، نصب، مرجوع کردن کالا و گارانتی تعمیر و یا تعویض صحبت کنید. برخلاف این روش، اگر به صورت اینترنتی خرید کنید، در ابتدا که می بایست به صورت دقیق و با صرف زمان زیاد کالای مورد پسند خود را انتخاب کنید. در قدم بعدی، احتمالاً مجبور خواهید شد برای کسب اطلاعات بیشتر و روشن شدن همه چیز به صورت حضوری به محل فروشنده مراجعه کنید. حتما مستحضر هستید که بسیاری از سایت ها اطلاعات کاملا دقیقی راجع به محصولات در صفحات سایت خود درج نمی کنند. اطلاعاتی راجع به هزینه ی حمل و نقل، آگاهی از نحوه نصب کالا و این که آیا خودتان باید کالا را نصب کنید یا کسانی بدین منظور به منزل شما فرستاده می شوند؟

به هرحال، هنوز هم سایت های بسیاری وجود دارند که تا حد توان تلاش کرده اند کمی ها و کاستی های موجود در این موضوع را برطرف کنند و وب سایت خود را طوری طراحی کنند که کمی شبیه به یک فروشگاه واقعی باشد؛ مثلا در نظر گرفتن پشتیبانی آنلاین و خدمات مشتریان همیشگی. در این صورت هم خیال مشتری راحت تر خواهد شد. اما با این وجود، نمی توان از مزایای بی شمار خرید سنتی نسبت به خرید اینترنتی غافل شد.

شاید بتوان گفت خرید سنتی این گونه مواردی که تا به حال راجع به آن ها صحبت کنیم، جزء معدود روش های سنتی هستند که امروزه نسبت به روش های مدرن ترجیح داده می شوند. مطمئناً، بسیاری از روش های سنتی جای خود را به همتایان مدرن خود داده اند، اما در این میان استثناهایی مانند این موارد به چشم می خورد.

منبع : Howstuffworks

ارسال نظر