10 پیش بینی در مورد گوشی های هوشمند در سال 2016

سال 2015 میلادی تقریبا به پایان رسیده و به طبع صنعت گوشی‌های هوشمند در این سال شاهد اتفاقات متعددی بوده است.

10 پیش بینی در مورد گوشی های هوشمند در سال 2016

به گزارش کلیک، این اتفاق‌ها در زمینه‌های گوناگونی نظیر افت درآمدهای برخی از کمپانی‌ها، افزایش استقبال کاربران از سیستم عاملی خاص، افزایش سود و سهم بازار برخی شرکت‌ها، پیشرفت‌های سخت افزاری گوشی‌های هوشمند و .... خلاصه می‌شوند. اما به نظر شما در سال 2016 میلادی شاهد چه موضوعات و اتفاقاتی در صنعت گوشی‌های هوشمند خواهیم بود؟ ما در این مقاله قصد داریم که با دیدی آینده‌نگر به 10 موضوع و اتفاق اشاره کنیم که انتظار می‌رود در سال 2016 میلادی شاهد رخ دادن آن‌ها در صنعت گوشی‌های هوشمند باشیم. بنابراین با کلیک همراه شوید.

تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند از مرز 2 میلیارد عبور می‌کند!

1

بر اساس اطلاعاتی که از سوی منبع نحقیقاتی eMarketer ارائه شده، تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در سال آینده از مرز 2 میلیارد نفر عبور خواهد کرد. هم اکنون که در اواخر سال 2015 به سر می‌بریم نزدیک به 1.9 میلیارد کاربر گوشی هوشمند در سراسر دنیا وجود دارد. حتی پیش بینی شده که تعداد کاربران این محصولات در سال 2015 به 2.2 میلیارد نفر نیز برسد.

صفحه نمایش‌های تاشو وارد بازار می‌شوند!

طی چند سال اخیر کمپانی‌های زیادی نظیر ال‌جی، سامسونگ و ... هزینه‌های گزافی را صرف پروژه‌های تحقیقاتی مربوط به صفحه نمایش‌های تاشو کرده‌اند. چندی پیش اخبار ارائه شده بود که حاکی از ثبت رسمی پتنت اختصاصی تاشوی کمپانی سامسونگ بوده است. این صفحه نمایش تاشو که اختراع آن به نام سامسونگ ثبت شده صرفا به منظور استفاده در گجت‌های پوشیدنی طراحی شده بود و علاوه بر قابلیت تاشدن، قابلیت لول شدن را نیز ارائه می‌کرد.

2

بر اساس بررسی‌های انجام شده، پیش بینی می‌شود که در سال 2016 میلادی شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند بهره‌مند از صفحه نمایش‌های تاشو و انعطاف‌پذیر باشیم. این صفحه نمایش‌ها می‌توانند تحولی عظیم را در طراحی گوشی‌های هوشمند ایجاد کنند.

روند نزولی کسب درآمد برخی از شرکت‌های اندرویدی ادامه پیدا کرده و منجر به ورشکستی آن‌ها می‌شود

همانطور که می‌دانید برخی از کمپانی‌های اندرویدی در حال حاضر وضعیت مالی مناسبی را ندارند. منبع تحلیلگر IDC پیش بینی کرده که ظف 4 الی 5 سال آینده 30 درصد از شرکت‌های فعال در صنعت گوشی‌های هوشمند ورشکست شده و یا به نوعی از عرصه‌ی رقابت خارج می‌شوند. همچنین پیش بینی شده که در سال 2016 شاهد ورشکستی چند نمونه از این شرکت‌ها خواهیم بود.

3

بر اساس گزارشات مالی سال 2015 مشخص شده که اپل و سامسونگ در این سال درامدهای فوق‌العاده‌ای را کسب کرده‌اند. در سمت مقابل کمپانی‌های چینی تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند نظیر هوآوی، شیائومی و ... نیز روز به روز در حال پیشرفت هستند. اما شرکت‌هایی نظیر سونی، ال‌جیف اچ‌تی‌سی و بلک‌بری که کمپانی‌های مشهوری هم محسوب می‌شوند از نظر مالی وضعیت چندان مناسبی نداشته و عملکرد خوبی در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند به ثبت نرساندند. پیش بینی شده که در سال 2016 تعدادی از این شرکت‌ها ورشکست شده و یا بنا به دلایل خاصی از عرصه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند کناره‌گیری کنند.

استفاده از صفحه نمایش‌های 4K در پرچمداران کمپانی‌ها رایج می‌شود!

هم اکنون گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 پریمیوم به صفحه نمایش با وضوح تصویر 4K مجهز شده است. زمانی تجهیز گوشی‌های هوشمند به صفحه نمایش‌های با وضوح تصویر فول اچ دی منجر به شگفت زده شدن کاربران می‌شد، اما هم اکنون محصولات میان رده‌ی اندرویدی از صفحه نمایش‌های فول اچ دی بهره‌مند هستند. پس از آن صفحه نمایش‌های با وضوح تصویر QHD ارائه شدند و به تدریج استفاده از این نمایشگرها در محصولات مختلف کاملا رایج شد. هم اکنون گوشی‌های هوشمندی نظیر گلکسی اس 6 سامسونگ، فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ، گوشی جی 4 و جی 3 ال‌جی و بسیاری دیگر از محصولات مشابه از صفحه نمایش‌های با وضوح تصویر QHD بهره می‌برند.

4

بر همین اساس پیش بینی شده که در سال 2016 میلادی شاهد به کارگیری صفحه نمایش‌های با وضوح تصویر 4K در گوشی‌های هوشمند و پرچمداران کمپانی‌های گونگون باشیم. به طور کلی همواره تجربه نشان داده که تجهیز یک گوشی هوشمند به تکنولوژی خاصی به تدریج منجر به تحریک سایر کمپانی‌ها و نهایتا ترویج استفاده از آن تکنولوژی خواهد شد. حال که سونی گوشی اکسپریا زد 5 پریمیوم را به صفحه نمایشی 4K مجهز کرده، مطمئنا شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ... هم از هم اکنون در پیش تجهیز پرچمداران آینده‌ی خود به این نوع نمایشگرها خواهند بود.

استفاده از اسکنر عنبیه چشم گسترش پیدا می‌کند!

همانطور که می‌دانید تجهیز گوشی‌های هوشمند به اسکنرهای اثر انگشت، به طرز چشمگیری از سوی کاربران مورد استقبال قرار گرفت. هم اکنون اغلب پرچمداران کمپانی‌های مختلف به اسکنر تشخیص اثر انشگت کاریر مجهز هستند و سیستم‌های پرداخت الکترونیکی نظیر اپل پی (Apple Pay) و سامسونگ پی (Samsung Pay) بر پایه‌ی شناسایی اقر انگشت کاربر فعالیت می‌کنند. اما پیش بینی شده که در سال 2016 اسکنرهای عبینه‌ی چشم جایگرین اسکنرهای اثر انشگت شوند.

5

البته هم اکنون هم شاده به کار گیری این اسکنرها در برخی از گوشی‌های هوشمند نظیر ویندوزفون‌های لومیا 950 و لومیا 950 ایکس ال مایکروسافت هستیم، اما پیش بینی‌های انجام شده حاکی از رایج شدن کامل این تکنولوژی در سال 2016 خواهد بود. لازه به اشاره است که چندی پیش اخبار از سوی برخی منابع منتشر شده بود که حاکی از تجهیز گوشی‌های جی 5 ال‌حی و همچنین گلکسی اس 7 سامسونگ به اسکنر عنبیه‌ی چشم کاربر بوده است. بنابراین به واقعیت تبدیل شده پیش بینی انجام گرفته طی سال 2016 چندان هم دور از انتظار به نر نمی‌رسد.

تکنولوژی شارژ سوپر سریع وارد عرصه‌ی رقابت می‌شود!

هم اکنون تکنولوژی‌های شارژ سریع گوناگونی از سوی کمپانی‌های مختلف تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند ارائه شده است. چندی پیش اخباری از سوی منابع خبری منتشر شده بود که حاکی از دستیابی کمپانی هوآوی به تکنولوژی بود که به موجب آن سرعت شارژ مجدد باتری 10 برابر سریع‌تر از باتری‌های کنونی انجام می‌شد. هوآوی حتی ویدئویی را منتشر کرده که در آن باتری میلی آمپر ساعتی یک گجت پوشیدنی ظرف مدت زمان 2 دقیقه از 0 تا 68 درصد شارژ شد!

6

از اینرو پیش بینی شده که در سال 2016 میلادی شاهد ارائه‌ی تکنولوژی‌های شارژ سوپر سریع یا اصطلاحا Superfast Charging باشیم.

دستیاران صوتی و متنی سیستم عامل‌ها هوشمندتر و ترسناک می‌شوند!

دستیاران صوتی سیستم عامل‌های مختلف هم اکنون هم قابلیت‌های جالب توجه‌ و بسیار هوشمندانه‌ای را ارائه می‌کنند. سیستم عامل ای او اس اپل از دستیار صوتی اختصاصی خود با نام سری (Siri) بهره می‌برد. در سمت مقابل دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا (Cortana) نام داشته و سیستم عامل اندروی هم قابلیت Google Now را به همراه دارد. پیشرفت‌هایی که این قابلیت‌ها و دستیاران صوتی طی چند سال اخیر شامل آن شده‌اند، بسیار جالب توجه بوده است. قابلیت‌های این دستیاران صوتی و متنی با ارائه‌ی هر نسخه‌ از سیستم عامل‌های مربوط به آن‌ها پیشرفت‌های چشمگیری یافته و هوشمندتر می‌شود.

7

بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، در سال 2016 دستیاران صوتی و متنی سیستم عامل‌های مختلف و به خصوص سیستم عامل اندروید و آی او اس پیشرفت‌های جالب توجه‌ای را خواهند داشت و شاید به اندازه‌ای هوشمند شوند که تاحدی ترسناک به نظر برسند.

سیستم‌های پرداخت الکترونیکی موبایلی گسترش یافته و هر کمپانی سیستم منحصر به فرد خود را ارائه می‌کند

کمپانی اپل اولین شرکتی بود که سیستم پرداخت الکترونیکی خود با نام اختصاصی اپل پی (Apple Pay) را معرفی کرد. پس از راه‌اندازی این سیستف استقبال نسبتا خوبی از سوی کاربران نسبت به این سیستم انجام شد و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی سامسونگ هم سیستم پرداخت الکترونیکی اخصتصی خود با نام سامسونگ پی (Samsung Pay) را معرفی کرد. گوگل هم پس از مدتی ضمن رونمایی از اندروید 6.0 مارشمالو سیستم چرداخت الکترونیکی اختصاصی خود را با نام اندروید پی (Android pay) معرفی نمود.

8

بنابراین پیش بینی می‌شود که در سال 2016 میلادی استفاده از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی موبایلی به طرز چشمگیری رواج پیدا کند و به نوعی جایگرین کاملی برای کارت‌های اعتباری شود. همچنین پیش بینی شده که در سال 2016 سایر کمپانی‌های تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند نظیر ال‌جی، هوآوی و ... نیز سیستم‌ها پرداخت الکترونیکی اختصاصی و منحصر به فرد خود را معرفی نمایند.

تجهیز گوشی‌های هوشمند به پورت اتصال USB-C گسترش می‌یابد!

9

پیش بینی‌ها انجام شده حاکی از آن است که در سال 2016 گوشی‌های هوشمند بسیار زیادی به پورت اتصال USB-C مجهز می‌شوند و به نوعی استفاده از این نوع پورت اتصال در بین گوشی‌های هوشمند کاملا رایج خواهد شد. این پورت اتصال پتاسیل لازم به منظور جایگرینی با پورت USB OTG و mini-USB را دارد و مطمئنا در سال آینده بیشتر و بیشتر از آن استفاده می‌شود.

استفاده از سیستم عامل اندروید بیشتر و بیشتر می‌شود!

سیستم عامل اندروید هم اکنون مشهورترین و محبوت‌ترین و در عین حال پرکاربردترین سیستم عامل موبایلی موجود در جهان است. طبق بررسی‌های انجام شده این سیستم عامل در بدترین شرایط ممکن همچنان تا 5 سال آینده به عنوان پرکاربردترین سیستم عامل موبایلی موجود در دنیا محسوب خواهد شد.

10

طبق گزارشات ارائه شده، سیستم عامل اندروید در سال 2016 میلاد حتی پیشرفت بیشتری پیدا می‌کند و میزان استفاده از آن در سراسر دنیا گسترش بیشتری خواهد یافت. همچنین این سیستم عامل به تدریج در سایر دستگاه‌های هوشمند نظیر تلویزیون‌ها و ابزارهای خانگی نیز پیاده‌سازی شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: phonearena

ارسال نظر