فروش AMOLED ها در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است

تولید کنندگان گوشی ها هوشمند به طور کلی از دو دسته صفحه نمایش در گوشی های امروزی استفاده می کنند: LCD و AMOLED. تولید کنندگان مختلف بسته به نوع محصولاتشان تمایل به استفاده از صفحه نمایش های متفاوتی دارند و بعضی از آن ها حتی از هر دو نوع استفاده می کنند.

فروش AMOLED ها در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است

وقتی صحبت از صفحه نمایش AMOLED در گوشی های هوشمند می شود احتمالا بعضی از شما اولین چیزی که به ذهنتان می رسد سامسونگ است و این کاملا طبیعی است چرا که امروزه سامسونگ شناخته شده ترین تولید کننده ی صفحات OLED محسوب می شود.

به گزارش کلیک،گفته می شود تعدادی از تولید کنندگان گوشی های هوشمند در حال توسعه صفحات AMOLED بوده و سرمایه گذاری های عظیمی را برای پیشرفت آن انجام داده اند.در واقع LG بهترین نمونه این مسئله است. صفحه نمایش های IPS LCD این شرکت واقعا خوب هستند و LG از مدت ها قبل، از آن ها در گوشی های هوشمند تولیدی اش استفاده می کند ولی از اوایل سال جاری این شرکت در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری 8 میلیارد دلاری روی تکنولوژی OLED تا سال 2018 است. اگر چه این موضوع به تنهایی برای تکنولوژی OLED کافیست ولی LG تنها کارخانه ای نیست که این بلند پروازی را در سر دارد. در هر صورت با این که انتظار می رفت که تکنولوژی OLED ها در سال های آینده پیشرفت کند ولی گویا حداقل طبق گزارش IHS پیشرفت آن همین الان هم شروع شده است. سه ماهه سوم امسال حدود 79 میلیون صفحه AMOLED در سراسر جهان خرید و فروش شده که نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته است.

طبق گزارش IHS خرید و فروش صفحه نمایش های AMOLED در سه ماه سوم امسال نسبت به سه ماهه دوم آن 35 درصد افزایش داشته که خیره کننده است. همانطور که انتظار می رود سامسونگ در صدر تامین کنندگان صفحات AMOLED است و سود کلانی را از این شرایط می برد. سهم این شرکت از بازار جهانی صفحات کوچک و متوسط AMOLED ها 95.8 درصد است و سامسونگ از اوایل امسال حتی سرمایه گذاری بیشتری را روی تکنولوژی OLED و افزایش ظرفیت تولید خود کرده است. همانطور که قبلا اشاره شد LG در حال حرکت به سمت تکنولوژی OLED است ولی آن ها تنها کمپانی در حال کار روی آن نیستند. LG در آینده صفحات AMOLED را تولید خواهد کرد ولی اپل رقیب بزرگ دیگری است که گفته قصد استفاده از صفحه نمایش AMOLED را دارد. طبق گزارشات، این شرکت از صفحات AMOLED در دستگاه های تولیدی خود در سال 2018 استفاده خواهد کرد و آن به این معنی است که چه سامسونگ و چه شرکت دیگر سود کلانی را از فروش چنین صفحاتی را به دست خواهد آورد.

منبع: androidheadlines.com

ارسال نظر