یازده موضوع جالب در رابطه با گوشی هوشمند هوآوی میت 8

اگر قصد خرید فبلت میت 8 هوآوی (Huawei Mate 8) را دارید، حتما این مقاله اختصاصی را مطالعه کنید تا با یازده موضوع جالب مربوط به طراحی و عملکرد این گوشی آشنا شوید.

یازده موضوع جالب در رابطه با گوشی هوشمند هوآوی میت 8

کمپانی چینی هوآوی که سالی بسیار درخشان و موفقیت‌آمیز را پشت سر گذاشت، در ماه نوامبر سال 2015 به طور رسمی گوشی هوشمند یا بهتر بگوییم فبلت میت 8 را معرفی کرد. فروش و عرضه این محصول هم از همان ماه آغاز شد. این فبلت با توجه به کیفیت ساخت عالی و قابلیت‌های سخت افزاری مطلوبی که به همراه دارد، از سوی بسیاری از کاربران مورد توجه قرار گرفته است. اما اگر قصد خرید این محصول را دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مقاله اختصاصی را مطالعه کنید.

در این مقاله ما قصد دارید که یازده موضوع جالب مربوط به طراحی و قابلیت‌های گوشی میت 8 هوآوی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. این موضوعات می‌توانند از نقاط مثبت یا منفی طراحی و عملکردی این گوشی باشند. بنابراین با کلیک همراه باشید.

بدنه تمام آلومینیومی و کاملا یکپارچه

1

همانطور که می‌دانید هم اکنون اغلب گوشی‌های هوشمند پرچمدار از بدنه‌های تمام فلزی بهره‌مند می‌شوند و دوره‌ به کارگیری بدنه‌های پلاستیکی و ارزان قیمت در گوشی‌های هوشمند باکیفیت به پایان رسیده است. بدنه گوشی هوآوی میت 8 هم از مواد تمام آلومینیوم و به طور کاملا یکپارچه تشکیل شده که این موضوع می‌تواند یک نقطه مثبت در طراحی آن به شمار رود. اما این سبک از طراحی بدنه در گوشی میت 8 منجر شده که ظاهر آن کاملا یکنواخت شود و دستگاه هیچ تنوع ظاهری در بدنه نداشته باشد. شاید اگر هوآوی در لبه‌های گوشی میت 8 از نوارها و حاشیه‌های پلاستیکی استفاده می‌کرد ظاهر دستگاه زیباتر به نظر می‌رسد. همچنین بدون تردید این موضوع منجر به بهبود قابلیت آنتن‌دهی دستگاه نیز می‌شد.

ابعاد و حاشیه صفحه نمایش

2

ابعاد کلی بدنه گوشی میت 8 هوآوی 7.9 در 80.6 در 157.1 میلیمتر است و دستگاه از صفحه نمایشی 6 اینچی بهره می‌برد. بنابراین گوشی میت 8 هوآوی از نظر ابعاد و اندازه بسیار بزرگ است و شاید برخی از کاربران چندان تمایلی به استفاده از گوشی‌های هوشمند بزرگ و این چنینی نداشته باشند. اما باید دقت کنید که هوآوی در طراحی این گوشی نهایت ظرافت را به خرج داده است. به عنوان مثال حاشیه‌های صفحه نمایش این فبلت فوق‌العاده باریک طراحی شده و این موضوع منجر شده تا ابعاد این گوشی علارغم بهره‌مند بودن از نمایشگری 6 اینچی تقریبا در حد و اندازه‌های یک گوشی مجهز به نمایشگر 5.7 اینچی باشد. بنابراین اگر از افرادی هستید که تمایل به استفاده از گوشی‌های بزرگ یا فبلت‌ها نداریم، مطئنا هوآوی میت 8 گزینه مناسبی برای شما به شمار نمی‌رود، اما با این وجود فراموش نکنید که ظرافت طراحی این گوشی بی‌نظیر است.

وضوح تصویر پایین صفحه نمایش

همانطور که می‌دانید هم اکنون اغلب پرچمداران اندرویدی از نظر وضوح تصویر به نمایشگرهایی با رزولوشن‌های بالا و افراطی مجهز می‌شوند. شاید رایج‌ترین وضوح تصویری که در صفحه نمایش پرچمداران اندرویدی به کار گرفته می‌شود وضوح تصویر QHD (1440 در 2560 پیکسل) باشد. اما هوآوی نسبت به استفاده از این نوع نمایشگرها علاقه‌ای ندارد و فبلت میت 8 خود را هم به نمایشگری با وضوح تصویر فول اچ دی یا 1080 در 1920 پیکسلی مجهز کرده است.

3

هوآوی معتقد است که استفاده از صفحه نمایش‌های با وضوح تصویر بیشتر از فول اچ دی تنها منجر به افزایش مصرف انرژی باتری دستگاه و افت بازده آن می‌شود. این ادعا و عقیده هوآوی کاملا درست است، اما در هر صورت با توجه به پیشرفت‌هایی که در صنعت موبایل صورت گرفته نمی‌توان نسبت به این موضوع به توجه بود. بدون تردید همگی ما استفاده از گوشی هوشمندی با صفحه نمایش QHD را نسبت به استفاده از گوشی هوشمند با نمایشگر فول اچ دی ترجیح می‌دهیم.

باتری قدرتمند

هوآوی برای گوشی هوشمند میت 8 خود باتری با توان و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت را در نظر گرفته است. این باتری هنوز در عمل مورد بررسی قرار نگرفته، اما مطمئن هستیم که عملکرد آن بسیار جالب توجه خواهد بود و به یکی از نقاط مثبن اصلی طراحی این گوشی تبدیل می‌شود. عملکرد خوب باتری این محصول بدون تردید با تجهیز آن به نمایشگری با وضوح تصویر فول اچ دی و همچنین تراشه بهره‌ور کرین 950 رابطه مستقیمی خواهد داشت.

لانچر باکیفیت میت 8

لانچر پیش فرض ارائه شده با فبلت میت 8 هوآوی که به شیوه دقیقی با سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو همگام‌سازی شده، عملکرد بسیار روان و قابل قبولی را به همراه دارد. به بیان دیگر عملکرد بستر نرم افزاری و رابط کاربری این گوشی در کنار بستر سخت افزاری آن فوق‌العاده است. ضمنا گوشی هوشمند میت 8 هوآوی به طور پیش فرض از اپلیکیشن‌های بسیار جالب و کاربردی بهره می‌برد که مطمئنا از جمله نقاط مثبت طراحی این محصول خواهد بود.

قابلیت مدیریت اتوماتیک اپلیکیشن‌های پس زمینه

در گوشی هوشمند میت 8 هوآوی قابلیتی اختصاصی تعریف شده که به موجب آن دستگاه اپلیکیشن‌های راه‌اندازی شده در پس زمینه گوشی را شناسایی کرده و در صورت نیاز شما را نسبت به غیرفعال‌سازی آن‌ها آگاه می‌کند. دقت داشته باشید که این سیستم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که تنها نسبت به غیرفعال‌سازی اتوماتیک اپلیکیشن‌هایی اقدام می‌کند که شما از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌کنید. این امر در مجموع تاثیر به سزایی در مصرف انرژی دستگاه خواهد داشت.

اولین گوشی بهره‌مند از نسخه جدید و فوق قدرتمند هسته پردازشگر Cortex A72

5

گوشی هوشمند هوآوی میت 8 رسما اولین گوشی هوشمندی است که به نسخه جدید و بسیار قدرتمند هسته‌ پردازشگر Cortex A72 مجهز شده است. چهار هسته پردازشگر Cortex A72 به کار گرفته شده در تراشه کرین 950 فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. همچنین گوشی هوشمند میت 8 از نظر ظرفیت رم در دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی عرضه شده است و این موضوعات سبب شده که قابلیت‌های پردازشی آن کم‌نظیر باشند. به طور کلی هنگامی که از گوشی هوشمند میت 8 هوآوی استفاده می‌کنید با هیچ لگ، تاخیر و باگی مواجه نخواهید شد.

سنسور دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و سنسور سلفی مناسب

گوشی هوشمند هوآوی میت 7 از سنسور دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد که عملکرد بسیار مناسبی را به همراه داشت، اما هوآوی برای دوربین اصلی گوشی هوشمند میت 8 سنسوری 16 مگاپیکسلی را در نظر گرفت که قابلیت OIS (لرزشگیر اپتیگال تصویر) را به همراه دارد. این دوربین همچنین از چراغ فلش LED دوبل بهره می‌برد. بنابراین از نظر عدد پیکسلی مربوط به سنسور دوربین اصلی، گوشی میت 8 هوآوی یک محصول بسیار قدرتمند است اما شاید در عمل این سنسور چندان قدرتمند نباشد (در ادامه توضیحات مربوط به این موضوع داده می‌شود). شایان ذکر است که گوشی هوشمند میت 8 هوآوی از سنسور دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد، بنابراین این گوشی به منظور عکسبرداری سلفی هم محصولی بسیار مناسب خواهد بود.

عملکرد نه چندان برتر سنسور دوربین اصلی دستگاه

6

با توجه به بررسی‌های که صورت گرفته، مشخص شد که عملکرد سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی گوشی میت 8 هوآوی نسبت به عملکرد سنسور دوربین 13 مگاپیکسلی گوشی میت 7 چندان هم برتری ندارد. کیفیت عکسبرداری دوربین 16 مگاپیکسلی گوشی میت 8 عیب و نقص محسوسی را به همراه ندارد، اما به واقع در سطح عالی و برتر نیز نخواهد بود. متاسفانه این سنسور دوربین در برخی از شرایط در فرآیند فوکوس اتوماتیک (AF) دچار مشکل می‌شود و این موضوع گاها منجر به افت کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه می‌گردد.

عدم پشتیبانی از فیلمبرداری 4K

متاسفانه فبلت میت 8 هوآوی از قابلیت ضبط ویدئو با وضوح تصویر 4K پشتیبانی نمی‌کند و این امر می‌تواند برای برخی از کاربران ناامیدکننده باشد. شما با استفاده از دوربین اصلی این گوشی می‌توانید به ضبط ویدئوهای با وضوح تصویر فول اچ دی و نرخ 60 فریم در هر ثانیه و همچنین 30 فریم در هر ثانیه‌ای بپردازید. سنسور دوربین اصلی این محصول همچنین قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن با وضوح تصویر اچ دی و نرخ 30 فریم در هر ثانیه‌ای را نیز ارائه می‌کند، اما متاسفانه این گوشی هوشمند و سنسور دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی آن قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر 4K را به همراه ندارند.

عملکرد عالی اسکنر اثر انگشت

7

اسکنر اثر انشگت به کار گرفته شده در گوشی میت 8 هوآوی یکی از بهترین جنبه‌های عملکردی و کیفیت این گوشی به شمار می‌رود. سرعت عمل این اسکنر بسیار بالا بوده و به همین دلیل از جمله نقاط مثبت طراحی و سخت افزاری فبلت میت 8 هوآوی به شمار می‌رود.

منبع:gsmarena

ارسال نظر