چهارده مورد از بهترین مشاغل مرتبط با فناوری در آمریکا در سال ۲۰۱۷

در این مطلب به بررسی ۱۴ مورد از بهترین مشاغل مرتبط با فناوری در آمریکا در سال ۲۰۱۷ می پردازیم که توسط سایت Glassdoor رده بندی شده اند. مشاغل بر اساس میزان رضایتمندی از شغل، فرصت های شغلی ایجاد شده و میزان متوسط درآمد پایه سالانه رده بندی شده اند.

چهارده مورد از بهترین مشاغل مرتبط با فناوری در آمریکا در سال ۲۰۱۷

کلیک - این بررسی توسط سایت Glassdoor صورت گرفته است و مشاغل مهندسی داده و مهندسی توسعه و عملیات (DevOps: Development and Operations) جزء بهترین مشاغل مرتبط با فناوری در آمریکا در سال ۲۰۱۷ هستند. در سال ۲۰۱۶ لیست تهیه شده توسط این وبسایت دربردارنده ۲۵ شغل بود؛ اما در سال ۲۰۱۷ تعداد مشاغل این لیست به ۵۰ شغل مرتبط با فناوری در کشور آمریکا افزایش یافته است. در ادامه این مطلب به بررسی ۱۴ مورد از بهترین مشاغل این لیست خواهیم پرداخت.

اندرو چمبرلین، اقتصاددان ارشد سایت Glassdoor اذعان کرده است که به طور کلی در بسیاری از بخش ها همانند بخش های بهداشت و درمان، مالی و تجارت خرد، مدیران نیازمند افراد فعال در مشاغل مرتبط با فناوری هستند. امروزه هر سازمانی که دارای یک اپلیکیشن موبایل است یا وب سایتی راه اندازی کرده است و یا با یک سری از اطلاعات دیجیتالی سروکار دارد، نیازمند یک مهندس داده، یک مهندس نرم افزار و یک توسعه دهنده و طراح اپلیکیشن است.

در رده بندی انجام شده توسط Glassdoor، امتیاز دهی مشاغل بر پایه سه عامل ایجاد شده است که شامل توانایی بالقوه شرکت ها برای کسب درآمد از طریق آن ها بر اساس میزان متوسط درآمد پایه سالانه آن ها، میزان رضایت از شغل و فرصت های شغلی ایجاد شده به واسطه این شغل می شود.

در رده بندی Glassdoor، رده بندی بر اساس امتیاز ۵ انجام شده است و شغلی که دارای امتیاز ۵٫۰ باشد، بهترین شغل و شغلی که دارای امتیاز ۱٫۰ باشد، بدترین شغل محسوب می شود. برای اینکه شغلی در رده بندی Glassdoor درنظر گرفته شود، حداقل باید ۱۰۰ گزارش مرتبط با درآمد آن ها توسط Glassdoor دریافت شده باشد و ۱۰۰ رده بندی در مورد میزان رضایت از آن ها نیز توسط کارمندان آمریکایی از ۲ ژانویه ۲۰۱۶ (اولین ماه سال میلادی) تا یک ژانویه ۲۰۱۷ در سایت Glassdoor به اشتراک گذاشته شده باشد.

  1. دانشمند داده

وظیفه این دانشمندان، ارزش گذاری داده های خام جمع آوری شده توسط سازمان ها است. آن ها برای انجام این کار از ابزارها و پردازش هایی که بر پایه یادگیری ماشینی ایجاد شده اند، استفاده می کنند و به تحلیل داده ها و آمارها نیز می پردازند.

امتیاز شغل: ۴٫۸

میزان رضایتمندی: ۴٫۴

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۴٫۱۸۴ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه : ۱۱۰،۰۰۰ هزار دلار

  1. مهندس توسعه و عملیات ( DevOps : Development and Operations )

این افراد با مهندسان نرم افزار برای خودکار سازی و تسهیل عملکرد سیستم ها، ایجاد و نگه داری ابزارهای توسعه و همچنین حل مشکلات در مراحل توسعه، آزمایش و تولید نرم افزار، همکاری نزدیکی دارند.

امتیاز شغل: ۴٫۷

میزان رضایتمندی: ۴٫۲

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۴۷۲۵

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۱۱۰،۰۰۰ دلار

  1. مهندس داده

به دلیل اینکه تعداد منابع داده بسیار زیاد است، سازمان های مختلف به این افراد نیاز دارند تا تمام این بخش ها را در کنار یکدیگر فرار دهند. این مهندسان به توسعه، حفظ و نگه داری، آزمایش و ارزیابی داده های زیاد در یک سازمان می پردازند.

امتیاز شغل: ۴٫۷

میزان رضایتمندی: ۴٫۳

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۲۵۹۹ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۱۰۶،۰۰۰ دلار

  1. مدیریت بخش های تحلیلی

این حرفه بیشتر در بخش های مرتبط با سلامتی مشاهده می شود. افرادی که مدیر بخش های تحلیلگر هستند، سرپرستی تیم هایی را که از اطلاعات مرتبط با کسب و کار و روش های آماری برای بهبود فرآیندها استفاده می کنند، بر عهده می گیرند.

امتیاز شغل: ۴٫۶

میزان رضایتمندی: ۴٫۱

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۱۹۵۸ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۱۱۲،۰۰۰ دلار

  1. مدیریت پایگاه داده

افرادی که مدیریت پایگاه داده سازمان ها را بر عهده دارند، مسئول تمام زمینه های مرتبط با راه اندازی، یکپارچه سازی و تأمین اطلاعات پایگاه داده ها و منابع اطلاعاتی هستند. همچنین شغل آن ها با طراحی، ایجاد و توسعه سیستم های جدید ذخیره سازی اطلاعات نیز در ارتباط است.

امتیاز شغل: ۴٫۵

میزان رضایتمندی: ۳٫۸

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۲۸۷۷ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۹۳۰۰۰ دلار

  1. طراحی تجربه کاربری

طراحان تجربه کاربری، مسئول بررسی احساسات و نظرات کاربر در مورد نرم افزار نهایی هستند. وظیفه این افراد بررسی عواطف، نیازها و چالش های کاربران است و تلاش می کنند طراحی و توسعه نرم افزار را بر اساس برآورده ساختن انتظارات کاربران انجام دهند.

امتیاز شغل: ۴٫۴

میزان رضایتمندی: ۴٫۰

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۱۶۹۱ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۹۲،۵۰۰ دلار

  1. معمار نرم افزار یا معمار راه حل

این افراد به بررسی این موضوع می پردازند که چه فناوری هایی مورد نیاز کاربران هستند و در مرحله بعدی تلاش می کنند آن ها را ایجاد کنند. در واقع آن ها نرم افزارها را از منظر معماری و طراحی توصیف می کنند.

امتیاز شغل: ۴٫۴

میزان رضایتمندی: ۳٫۷

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۲۲۳۲ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۱۲۵،۰۰۰ دلار

  1. مهندس نرم افزار

این افراد مسئول بررسی کل چرخه حیات نرم افزارهای موجود و نرم افزارهای جدید هستند؛ از جستجو و طراحی گرفته تا پیاده سازی، حفظ و نگه داری و پشتیبانی.

امتیاز شغل: ۴٫۳

میزان رضایتمندی: ۳٫۵

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۱۷۰۸۵ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۱۰۱،۰۰۰ دلار

  1. مدیر کنترل کیفیت

اگر چه وظیفه دقیق مدیران کنترل کیفیت، در صنایع مختلف متفاوت است؛ اما به طور کلی آن ها توسعه یک سازمان و اطمینان یافتن از کیفیت استانداردها و فرآیندهای آن سازمان را بر عهده دارند.

امتیاز شغل: ۴٫۳

میزان رضایتمندی: ۳٫۷

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۲۵۳۱ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۹۲،۰۰۰ دلار

  1. توسعه دهنده اپلیکیشن های موبایل

این افراد نیز همانند مهندسان نرم افزار، مسئول بررسی کل چرخه حیات نرم افزارهای موجود و نرم افزارهای جدید و اپلیکیشن ها هستند. از جستجو گرفته و طراحی گرفته تا پیاده سازی، حفظ و نگه داری و پشتیبانی.

امتیاز شغل: ۴٫۳

میزان رضایتمندی: ۳٫۷

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۲۱۳۰ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۸۵،۰۰۰ دلار

  1. مدیریت سیستم

مدیران سیستم مسئولیت تمام زمینه های راه اندازی یک سیستم اعم از نظارت، نصب، پیکره بندی، راه اندازی، تامین امنیت و نگه داری تمام سخت افزارها و نرم افزارهای یک زیرساخت را بر عهده دارند.

امتیاز شغل: ۴٫۲

میزان رضایتمندی: ۳٫۷

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۴۰۴۶

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۶۸،۰۰۰ دلار

  1. مهندس سخت افزار

این افراد معمولا باعث ایجاد پیشرفت های بزرگ در سخت افزار کامپیوترها می شوند. آن ها مسئول جستجو، طراحی، توسعه و آزمایش سیستم های کامپیوتری و سخت افزارها همانند پردازنده ها، مدارها، حافظه ها، شبکه ها و روترها هستند

امتیاز شغل: ۴٫۲

میزان رضایتمندی: ۳٫۰

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۹۵۴ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۱۰۸،۰۰۰ دلار

  1. مهندس امنیت اطلاعات

استخدام یک مهندس امنیت اطلاعات به سازمان ها کمک می کند تا امنیت کامپیوترها، سیستم ها، شبکه ها و نرم افزارهای خود را بهتر تأمین کنند. آن ها برای انجام اقدامات امنیتی طرح ریزی می کنند، آن ها را توسعه می دهند و سپس آن ها را به کار می گیرند. آن ها این اقدامات را برای محافظت از سخت افزار و نرم افزار به منظور حفاظت از داده ها و سیستم ها و جلوگیری از نفوذ و حمله سایبری هکرها به آن ها انجام می دهند.

امتیاز شغل: ۴٫۱

میزان رضایتمندی: ۳٫۷

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۱۲۴۷ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۱۰۰،۰۰۰ دلار

  1. طراح رابط کاربری

طراحان رابط کاربری با طراحان بصری، طراحان رابط کاربری و توسعه دهندگان نرم افزارها برای ایجاد رابط کاربری ساده، کاربر پسند و زیبا برای نرم افزارها و سیستم ها، همکاری نزدیکی دارند.

امتیاز شغل: ۴٫۱

میزان رضایتمندی: ۴٫۰

فرصت های شغلی ایجاد شده: ۹۵۰ مورد

میزان متوسط درآمد پایه سالانه: ۸۰،۰۰۰ دلار

ارسال نظر