۱۵ خودروی هیبریدی محبوب

خودروهای هیبریدی و مخصوصاً نوع هیبریدی-الکتریکی آن، از مدل‌های اولیه خود در سال ۱۹۹۰ تاکنون دارای طرفداران بسیاری بوده است.

۱۵ خودروی هیبریدی محبوب

علاوه بر این فعالان محیط‌ زیست هم در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تلاش می‌کنند.از سوی دیگر، منتقدان نظرشان این است که این اتومبیل ها از لحاظ هزینه‌ای واقعاً مقرون‌به‌صرفه نیستند.
کلیک- خودروهای هیبریدی از دو یا چند منبع برق مختلف در کنار یکدیگر برای تولید برق خود استفاده می‌کنند. مشارکت برندهای زیبایی همچون تویوتا پریوس در استفاده از فنّاوری هیبریدی باعث شده این خودروها همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهند.
برخی از اتومبیل‌های برتر هیبریدی که در بازار در دسترس عموم قرار دارد از فنّاوری پلاگین الکتریکی بهره می‌برند. مالک خودرو می‌تواند با وصل کردن باتری اتومبیل خود به یک منبع برق آن را شارژ کند. این کار را می‌توان با یک خروجی بزرگ‌تر انرژی الکتریکی نیز انجام داد که منجر به صرفه‌جویی بیشتر در مصرف بنزین اتومبیل می‌شود. سیستم ترمز احیاشده در این مدل خودروها باعث امنیت بیشتر در هنگام ترمز و هنگام رانندگی در مسیرهای سرپایینی می‌شود.
خودروهای هیبریدی را می‌توان به عنوان نسل بعدی اتومبیل‌ها در نظر گرفت. به فکر خرید یکی از آن‌ها هستید؟ خب اجازه دهید مروری بر ۱۵ خودروی هیبریدی مشهور موجود در بازار داشته باشیم:
۱- تویوتا پریوس
تویوتا پریوس با ظاهر شیک و قیمت مناسب خود به یکی از برترین محصولات بازار خودرو تبدیل شده است. فروش خودروهای دارای پلاگین الکتریکی از مرز سه میلیون خودرو گذشته است و هم‌اکنون در سال ۲۰۱۴ گزارش شده است که این مقدار به مرز پنج میلیون رسیده است. چه چیزی باعث این‌همه برتری پریوس شده است؟ رانندگی آسان، داشتن فضای بار کافی، داشتن یک صفحه نمایش لمسی جذاب و خیلی موارد دیگر. نسخه‌های کامل‌تر این برند حتی به سیستم‌های پارک خودکار و کنترل کروز تطبیقی هم مجهز هستند. قیمت مناسب و بهره‌وری بالای سوخت، این خودرو را به یکی از دوست داران همیشگی محیط‌زیست تبدیل نموده است. وجود سانروف قدرتمند، اطلاعات ترافیکی به روز شده، سیستم‌های هدایت خودرو و سیستم صوتی باکیفیت JBL در این خودرو، جای هیچ‌گونه ایرادی برای پریوس ۲۰۱۴ باقی نمی‌گذارد.
۲- هوندا آکورد هیبریدی ۲۰۱۵
هوندا آکورد مدل ۲۰۱۵ بهترین انتخاب برای کسانی است که دنبال یک خودروی مقرون‌به‌صرفه هستند. فرمان دقیق، فضای کافی برای پا و زانوی سرنشینان و صندوق جادار، این خودروی هیبریدی را به یک رقیب جدی پریوس تبدیل کرده است. صفحه نمایش جذاب و ویژگی نوشتن از طریق گفتار (hands-free texting) تعبیه شده در این خودرو لحظات خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌آورد. پیش‌بینی آب‌وهوای خودکار، پورت USB، رادیو ماهواره‌ای، هشدارهای خارج شدن از مسیر و برخورد از جلو بکار رفته در این مدل آن را به یک خودروی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی معتقدند این مدل می‌تواند هوندا را به یک مدعی جدی در زمینه خودروهای هیبریدی تبدیل کند. رانندگی با این خودروی سدان (به خودروی سواری دارای دو ردیف صندلی، صندوق‌عقب مجزا، سقف ثابت، ظرفیت ۴ نفره و چهار در گفته می‌شود) به دلیل فرمان دقیقش بسیار دلپذیر بوده و سیستم کنترلی کروز فوق‌العاده آن باعث امنیت کامل سرنشینان خودرو می‌شود.
۳- تویوتا کمری هیبریدی
بر اساس اخبار رسیده مبنی بر فروش 21.466 خودرو از این مدل در سال ۲۰۱۲، قیمت کمری در حدود ۳۰،۰ دلار است. این مدل خودروی هیبریدی که از خانواده سدان به شمار می‌رود حتی در سرعت‌های بالا هم می‌تواند منبع سوخت خود را از بنزین به گازوئیل تغییر دهد و این ویژگی ممتاز این خودروها به شمار می‌رود. اگرچه شتاب این خودرو واقعاً عالی است اما در بحث صرفه‌جویی سوخت در مقایسه با پریوس و فورد فیوژن هیبریدی نتوانسته توفیق چندانی کسب کند.
در مدل ۲۰۱۵ این خودروی هیبریدی، فضای داخلی مجلل‌تر شده و دید راننده نیز نسبت به قبل بهتر شده است. ویژگی‌های استاندارد دیگری همچون کنترل آب‌وهوا، سان‌روف، بلندگوهای JBL، سیستم کنترل کروز تطبیقی و اپلیکیشن‌های هوشمند هدایت خودرو هم در این خودرو تعبیه شده است. اگر تمایل به رانندگی با سرعت بالا دارید این خودرو یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود.
۴- فورد فیوژن هیبریدی
ویژگی منحصربه‌فرد فورد فیوژن این است که به‌صورت آنی و بدون وقفه بین منابع گاز به برق و بالعکس سوئیچ می‌کند. صندلی‌های راحت و رانندگی آرام و دلپذیر تجربه‌ای است که اکثر مالکان این خودرو آن را احساس کرده‌اند. به‌غیراز رانندگی واکنشی، فورد فیوژن دارای تجهیزان متعددی برای کمک به دلپذیر کردن رانندگی است. چراغ‌های جلویی خودکار، یک سیستم ارتباطی که می‌تواند به صدای راننده واکنش نشان دهد و سیستم کنترلی والدین بر میزان و سرعت، این خودرو را به یک اتومبیل منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. بااین‌حال، سیستم سرگرمی آن بر اساس نظر بسیاری از رانندگان این خودرو کاربرپسند نیست. بااین‌حال برای کسانی که دنبال یک رانندگی راحت هستند این خودرو می‌تواند گزینه خوبی باشد.
۵- تویوتا آوالون
تویوتا آوالون تمام ویژگی‌های یک خودروی هیبریدی معمولی را دارد، اما فضای داخلی مجلل آن باعث متفاوت شدن آن از سایر خودروهای هیبریدی می‌شود. تویوتا با به‌کارگیری ظریف تجهیزات مختلف اقدام به ساخت یک ظاهر بسیار جذاب برای این خودرو نموده است، به‌نحوی‌که اعضای خانواده، دوستان و همکاران همگی تحت تأثیر جذابیت آن قرار خواهند گرفت. این خودرو بسیار راحت بوده و دارای فضای کافی برای سرنشینان است. صرفه‌جویی سوخت در آن نرمال است و بسیاری از رانندگان از داشتن چنین خودرویی راضی بوده‌اند. سایر ویژگی‌های استاندارد آن عبارت‌اند از: جریان صوتی بلوتوث، صفحه نمایش لمسی ۶٫۱ اینچی، پورت USB، ۸ عدد بلندگوی JBL و سیستم کنترل کروز تطبیقی.
۶- رنو توئیزی
بدون شک این یک ماشین کمیاب با طراحی منحصربه‌فرد است. سبک طراحی رنو توئیزی که دارای ظرفیت دو سرنشین است، به نحوی است که شبیه هیچ خودروی هیبریدی دیگری در جهان نیست. این خودرو در بین خودروهای هیبریدی، دارای بیشترین صرفه اقتصادی است. اگرچه فقط در چهار ثانیه سرعتش از صفر به ۳۰ می‌رسد، اما دارای دو نقص عمده است. این خودرو بیشتر به سبک‌های قدیمی گرایش دارد. همچنین این خودرو فاقد باتری است و راننده بایستی خود اقدام به تهیه باتری برای آن نماید. این خودرو بسیار سبک بوده و باتری آن در سه و نیم ساعت به طور کامل شارژ می‌شود.
۷- هیوندا سوناتا
کیسه‌های تعبیه شده در طراحی داخلی هیوندای سوناتا، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تجربه رانندگی دلپذیر آن در مقایسه به برخی رقبایش زیاد مناسب نیست. صندوق‌عقب و صندلی‌های جلو بسیار بزرگ هستند و این وسیله نقلیه دارای بسیاری از ویژگی‌های استاندارد در محدوده قیمت متوسط است. این مدل خودرو همچنین شامل کنترل آب‌وهوای خودکار، صندلی‌های جلو گرم‌شده برای مقابله با بادهای سرد، سیستم‌های صوتی شامل ۶ بلندگو، یک پورت USB، رادیوی ماهواره‌ای و HD، بلوتوث و یک صفحه نمایش لمسی ۴ اینچی است. این خودرو یکی از مدل‌های محدود هیوندای هیبریدی است که در رقابت با برخی رقبا همچون تویوتا و هوندا تولید شده است. اگر مسائل مالی برای شما مهم هستند این خودرو می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
۸- شورلت ولت
عملکرد شورلت ولت تا حدودی از سایر خودروهای هیبریدی متفاوت است. در اکثر خودروهای هیبریدی، از ترکیبی از توان الکتریکی و بنزین استفاده می‌شود، اما ولت دارای دو موتور الکتریکی است. موتورهای تأمین‌کننده شتاب و حرکت که در خودروهای هیبریدی بسیار مهم هستند در این خودرو فقط با برق کار می‌کنند؛ اما هنگامی‌که توان برق کاهش می‌یابد، استفاده از بنزین شروع می‌شود. بااین‌حال، فرمان دقیق و شتاب بالای این خودرو، رانندگی را دلپذیر کرده است. شورلت ولت فاقد چینش صندلی‌های راحت بوده و استفاده‌کنندگان این خودرو همیشه از فضای اندک سرنشینان شکایت داشته‌اند. فضای داخلی شیک است، اما دکمه‌های کنترل آب‌وهوا در جای بدی قرار دارند و امکان دارد به طور تصادفی فعال شوند. از نظر شرکت‌های بیمه‌ای، ولت یکی از امن‌ترین وسایل نقلیه در بزرگراه‌ها به شمار می‌رود.
۹- فورد C-Max
یکی دیگر از خودروهای معروف هیبریدی فورد سی مکس است. بسیاری از کارشناسان تأکید می‌کنند که این خودرو بهترین تجربه رانندگی را از بین تمام خودروهای هیبریدی دارد. همچنین بهره‌وری سوخت آن نیز یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. بااین‌حال، سیستم سرگرمی آن زیاد جالب نیست که رتبه این خودرو در مقایسه با سایرین کاهش می‌دهد. همچنین فضای بار آن نیز اندک است. بدنه بیرونی مناسب این خودرو هنوز هم چشم‌نواز است. طراحی این خودرو بسیار شیک و عالی است. فضای زیادی که برای پا و زانوی سرنشینان تعبیه شده است مسافرت با این خودرو را برای سرنشینان دلپذیر کرده است.
۱۰- کیا اپتیما
این ماشین دارای امتیازاتی همچون شتاب سریع، قیمت مناسب و استفاده از مواد عالی برای فضای داخلی است؛ اما افسوس که این خودرو در تهیه سوخت به صرفه که در واقع فلسفه ایجاد خودروهای هیبریدی است، ناکام مانده است. مقدار ۳۶/۴۰ مایل بر گالن در مقایسه با سایر رقبا اصلاً عدد خوبی نیست. مشکل دیگری که توسط تعداد زیادی از مطبوعات خودرویی گزارش شده است، انتقال بسیار ضعیف بین توان الکتریکی و بنزین است که باعث تلخ شدن رانندگی می‌شود. فضای محدود سرنشینان عقب نیز به معایب آن اضافه می‌شود و محبوبیت آن را نسبت به سایر رقبا کاهش می‌دهد.
۱۱- نیسان لیف
بر خلاف خودروهای هیبریدی-الکتریکی گفته شده در بالا، نیسان لیف یک خودروی تمام الکتریکی است. توان ایجاد شده توسط موتور الکتریکی دارای شتاب بالایی بوده و برای حرکت در اطراف شهر بسیار مناسب است. موتور آن بسیار نرم و بی‌صدا بوده و دارای بهره‌وری سوخت مناسبی است. بااین‌حال، ممکن است مجبور باشید دائماً در حال شارژ آن باشید، زیرا باتری آن هر ۸۴ مایل تخلیه می‌گردد. به همین دلیل این خودرو برای مسافرت‌های طولانی مناسب نیست. فضای داخلی آن بسیار جادار بوده و شامل طیف وسیعی محصولاتی است که معمولاً در یک ماشین الکتریکی یافت می‌شود. این خودرو برای طرفداران محیط‌زیست و کسانی که قصد رانندگی در اطراف شهر را دارند، خرید خوبی است. لیف احتمالاً تنها مدل از کمپانی نیسان است که مشغول رقابت در عرصه خودروهای هیبریدی است.
۱۲- هوندا CR-Z
هوندا CR-Z نوع دیگری از خودروهای هیبریدی است که برای رانندگی دلپذیر و لطیف طراحی شده است. فرمان بسیار دقیق و سیستم ترمز این خودرو مشکلات رانندگی را به حداقل می‌رساند. خودرو به سرعت به تغییر جهت واکنش نشان داده که باعث می‌شود رانندگی حتی در ترافیک هم آسان باشد. این خودرو یکی از معدود خودروهای هیبریدی دو سرنشینه است که ایده‌آل زوج‌ها و مدیران جوان است؛ اما برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب نیست. فضای داخلی آن بسیار وسیع بوده و این مدل دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها بوده که اسباب لذت سرنشینان را فراهم می‌آورد. مصرف سوخت آن‌هم متوسط است.
۱۳- اسمارت فورتو
اسمارت فورتو یک خودروی هیبریدی جمع‌وجور است که مناسب رانندگی درون شهر است. باتری می‌تواند اجاره داده شود که باعث کاهش هزینه کلی خرید این خودرو می‌شود. یک باتری سالم به همراه گارانتی نیز توسط شرکت خودروسازی ارائه می‌شود. شارژ کامل آن با توجه به ولتاژ خروجی برق، ۶-14 ساعت طول می‌کشد. چندین نکته منفی در این خودرو وجود دارد. اول اینکه ترمزها زیاد نرم نیستند. دوم اینکه ظرفیت دو نفره آن محدودیت بسیاری برای سرنشینان ایجاد می‌کند.
۱۴- فورد C-Max انرژی
راندن این خودرو بسیار آسان است. سیستم ترمز آن بسیار عالی است. بااین‌حال، فضای بار آن بسیار کوچک است و همین امر جابجایی وسایل بزرگ را دشوار می‌کند. تودوزی چرمی براق و فضای مجلل داخل آن، کوچک بودن فضای بار آن را تا حدودی جبران کرده است. این خودرو دارای صندلی‌های جلویی گرم، سیستم صوتی سونی، حس‌گرهای پارک عقب، بلوتوث، پورت USB، رادیو ماهواره‌ای، راهنمای پارک موازی و غیره است.
۱۵- هوندا این‌سایت
اگرچه این خودرو دارای بهره‌وری سوخت و قیمت مناسبی است، اما سروصدای زیادی ایجاد می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از رانندگان از راندن این خودرو ناراضی بوده‌اند. بررسی‌های صورت گرفته حاکی از کیفیت پایین این خودروها است و خودروهای بسیاری با ویژگی‌های مشابه و یا حتی بهتر از این خودرو وجود دارند.

ارسال نظر