کاهش ۱۵ درصدی قیمت اینترنت تا پایان اردیبهشت

طبق آخرین آمار منتشر شده از وضعیت سرعت و قیمت اینترنت در جهان، از سوی سایت نت ایندکس، ایران در رتبه ۴۶ این رده بندی قرار دارد.

کاهش ۱۵ درصدی قیمت اینترنت تا پایان اردیبهشت

به گزارش کلیک، رتبه بندی نت ایندکس از قیمت اینترنت به‌ ازای دلار بر مگابیت بر ثانیه و اطلاعاتی که کاربران ۶۲ کشور در اختیار این سایت گذاشته‌ اند، به دست آمده است. ایران در این رتبه‌ بندی در جایگاه ۴۶ قرار داشته و تنها ۱۶ پله با انتهای رتبه ‌بندی فاصله دارد؛ این در حالی است که در ابتدای رتبه ‌بندی بلغارستان با قیمت اینترنت ٠.۴٣ دلار بر مگابیت بر ثانیه لقب ارزان‌ ترین اینترنت در دنیا را به خود گرفته است.

و جالب اینکه در ۲۷ کشور ابتدایی این فهرست، قیمت اینترنت کمتر از سه دلار، یعنی حداقل نصف قیمت اینترنت در ایران است.

صادق عباسی شاهکوه، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، در این باره توضیح داد: نظام تعرفه گذاری خدمات ارتباطی به زودی بازنگری خواهد شد که این موضوع تمامی تعرفه های مربوط به تلفن ثابت، موبایل و اینترنت را شامل می شود. به این معنی که براساس یک چارچوب مشخص تمامی خدمات ارتباطی و اینترنتی تعرفه گذاری خواهد شد.

عباسی شاهکوه گفت: برای تدوین چارچوب نظام تعرفه گذاری در راستای بازنگری تعرفه ها، نظرخواهی از کارشناسان این بخش صورت گرفته است و این طرح در مراحل نهایی قرار دارد و پیش نویس آن آماده ارائه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تصویب است.

وی افزود: با اجرای این طرح ممکن است برخی تعرفه ها بازنگری شود و تغییر کند که در زمینه اینترنت و تلفن ثابت با توجه به انتقاداتی که به نرخ های این دو بخش می شود در اولویت قرار دارد.

سال گذشته وزارت ارتباطات نرخ پهنای باند را برای مصرف کننده ۲۰ درصد کاهش داد که البته این کاهش قیمت، آنطور که باید برای کاربران خانگی محسوس نبود.

وزیر ارتباطات در این زمینه اعلام کرد: تا پایان اردیبهشت قیمت جدید اینترنت اعلام می‌شود. این کاهش قیمت بیش از ۱۵ درصد است.

محمود واعظی اظهار داشت: از اواخر سال ۹۴ کمیته ای با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای بررسی قیمت اینترنت و نحوه کاهش آن، تشکیل شده است و تمامی تلاش این است که مکانیزمی درنظر گرفته شود تا تعرفه اینترنت کاهش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: هنوز درصد نهایی کاهش قیمت اینترنت به دست نیامده است اما به طور قطع، این کاهش، کمتر از ۱۵ درصد نخواهد بود.

وی تاکید کرد: کاهش قیمت اینترنت را برای پهنای باند اینترنت و کل اینترنت مصرفی کاربران درنظر گرفته ایم و در صورت اجرای این طرح، به طور قطع کاربران اینترنت موبایل نیز متوجه این تغییر قیمت خواهند شد.

ارسال نظر