16 گوشی هوشمندی که برای عرضه آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنیم!

به نظر شما چه گوشی‌های هوشمندی هستند که برای معرفی آن‌ها در سال 2016 لحظه‌شماری می‌کنیم؟ با کلیک همراه باشید تا 16 نمونه از این محصولات را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

16 گوشی هوشمندی که برای عرضه آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنیم!

سال 2015 میلادی تمام شد و محصولات و گوشی‌های هوشمند متنوعی در طول این سال رونمایی شدند. کمپانی‌های فعال در صنعت موبایل در سال 2015 عملکردهای کاملا متفاوتی را از خود نشان دادند. به عنوان مثال شرکت هوآوی در سال 2015 عملکرد عالی داشت و در سمت مقابل کمپا‌نی‌هایی نظیر اچ‌تی‌سی، مایکروسافت، ال‌جی و ... در زمینه تولید گوشی چندان موفق عمل نکردند. یکی دیگر از شرکت‌هایی که در سال 2015 عملکرد مطلوبی داشت، کمپانی شیائومی بوده است. به طور کلی شاید سال 2015 را بتوان سال پیشرفت کمپانی‌های چینی در صنعت موبایل خطاب کرد.

در سال 2015 شاهد رونمایی از محصولات فوق‌العاده و پرچمداران شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت موبایل نظیر سامسونگ، اپل، هوآوی، ال‌جی و ... بودیم. از جمله برترین گوشی‌های هوشمندی که در این سال رونمایی می‌شدند محصولاتی همچون گوشی گکسی اس 6 سامسونگ، گلکسی اس 6 اج سامسونگ، گلکسی نوت 5 سامسونگ، آیفون 6 اس اپل، آیفون 6 اس پلاس اپل، اکسپریا زد 5 سونی، اکسپریا زد 5 پریمیوم سونی، گوشی هوشمند ال‌جی جی 4 و ... بوده‌اند. اما هم اکنون که وارد سال 2016 شده‌ایم، انتظار رونمایی از پرچمداران و محصولات جدید شرکت‌های فعال در صنعت موبایل را خواهیم داشت.

در این مقاله قصد داریم که 16 نمونه از گوشی‌های هوشمند برتری را خدمت شما معرفی کنیم که به منظور رونمایی از آن‌ها در سال 2016 لحظه‌شماری می‌کنیم. در واقع این شانزده گوشی از بدون تردید از جمله پرمخاطب‌ترین و جالب توجه‌ترین گوشی‌های عرضه شده در سال 2016 محسوب خواهند شد. با کلیک همراه باشید.

گوشی هوشمند BlackBerry Vienna

کمپانی بلک‌بری مدت‌ها از فعال در صنعت موبایل به دور بود و دوران ورشکستی خود را طی می‌کرد. اما در سال 2015 این شرکت بنام و شناخته شده رسما از اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود با نام اختصاصی بلک‌بری پریو (BlackBerry Priv) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند از ظاهری خاصی بهره‌مند بود و در کنار سیستم عامل اندروید و مشخصات فنی عالی خود، صفحه کلید فیزیکی و نوستالژیک QWERTY را نیز به همراه داشت. این گوشی تقریبا طی ماه‌های آخر سال 2015 عرضه شد و بنا به گزارشات به دست آمده، ظاهرا میزان استقبال کاربران از این گوشی هم خوب بوده است.

1 اما در جریان نمایشگاه CES 2016 کمپانی بلک‌بری رسما اعلام کرد که قصد دارد به طور گسترده‌تری وارد دنیای گوشی‌های اندرویدی شود و به نوعی دیگر خبری از سیستم عامل بلک‌بری او اس (BlackBerry OS) این شرکت نخواهیم شنید. ظاهرا بلک‌بری در سال 2016 از یک گوشی هوشمند اندرویدی جدیدتر با نام اختصاصی BlackBerry Vienna (بلک‌بری وینا) رونمایی می‌کند. این گوشی هوشمند احتمالا از نظر مشخصات فنی در حد و اندازه‌های پرچمداران اندرویدی سال 2016 خواهد بود و انتظار داریم که مانند گوشی بلک‌بری پریو از صفحه کلید فیزیکی QWERTY نیز بهره‌مند شود. گوشی هوشمند BlackBerry Vienna یکی از گوشی‌های هوشمندی است که به منظور معرفی آن در سال 2016 لحظه‌شماری خواهیم کرد.

سری جدید گوشی‌های گلکسی A سامسونگ

2 سامسونگ هر سال نسخه‌های جدید سری محصولات گلکسی A خود را معرفی می‌کند. سری محصولات گلکسی A سامسونگ، گوشی‌های هوشمند میان رده‌ای هستند که از نظر ساخت و طراحی بسیار شبیه به پرچمداران سری گلکسی اس سامسونگ محسوب می‌شوند. در سال گذشته یعنی 2015، شاهد رونمایی از سه گوشی گلکسی A3، گلکسی A5 و گلکسی A7 بودیم که در واقع میان رده‌های اصلی سامسونگ را شامل می‌شدند. ظاهرا سامسونگ هر ساله نسخه‌های جدید این سه محصول را به عنوان اصلی‌ترین گوشی‌های میان رده خود روانه بازار می‌کند، از اینرو انتظار داریم که در سال 2016 نیز شاهد معرفی نسخه‌های جدید این سه گوشی هوشمند باشیم. به طور کلی سری محصولات گلکسی A سامسونگ هم از جمله گوشی‌های هوشمندی هستند که رونمایی از آن‌ها بسیار جالب توجه و دلپذیر خواهد بود.

گوشی هوشمند موتو جی 2016 موتورولا (Motorola Moto G 2016)

3 کمپانی موتورولا هم طی چند سال اخیر هر ساله از نسخه جدید گوشی هوشمند موتو جی خود رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند عموما از نظر خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری محصولی تقریبا میان رده است. اما نکته‌ای که منجر به هیجان زده شدن ما به منظور رونمایی از این گوشی می‌شود، مربوط به قیمت بسیار عالی و مقرون به صرفه آن است. به طور کل تمامی نسخه‌های پیشین گوشی هوشمند موتو جی موتورولا از نظر قیمت فوق‌العاده مقرون به صرفه بوده‌اند و انتظار می‌رود که نسخه 2016 این گوشی هم از همین مشخصه بهره‌مند شود. انتظار داریم که موتو جی 2016 از بدنه‌ای تمامی فلزی بهره‌مند شود و احتمالا به اسکنر اثر انشگت کاربر نیز مجهز گردد. همچنین بر اساس پیش بینی انجام شده، ظاهرا طی ماه جولای سال 2016 از این محصول مقرون به صرفه رونمایی خواهد شد.

گوشی هوشمند وان‌پلاس 3 (OnePlus 3)

4 شرکت وان‌پلاس با معرفی سری گوشی‌های وان‌پلاس خود توانست طی دو سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری را به همراه داشته باشد. دو گوشی هوشمند وان‌پلاس وان و وان‌پلاس 2 این شرکت از جمله بهترین و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین محصولات اندرویدی موجود در بازار به شمار می‌روند. شرکت وان‌پلاس در طراحی این سری از محصولات خود نهایت دقت ممکن را صرف می‌کند. جمیع این موضوعات منجر شده که نسخه جدید این گوشی یعنی وان‌پلاس 3 از جمله گوشی‌های هوشمندی شود که به منظور رونمای از آن در سال 2016 لحظه‌شماری خواهیم کرد. کیفیت ساخت و همچنین قیمت رقابتی این سری از محصولات شرکت وان‌پلاس به قدری عالی است که لقب "گشنده‌ پرچمداران" را به این گوشی داده‌اند. مطمئنا گوشی هوشمند وان‌پلاس 3 هم محصولی بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه خواهد بود. پیش بینی می‌شود که طی فصل پاییز 2016 شاهد رونمایی رسمی از این گوشی باشیم.

پرچمدار برند Moto by Lenovo

کمپانی موتورولا پس از سال‌ها فعالیت در صنعت موبایل به زیرمجموعه شرکت لنوو تبدیل شد. لنوو هم قصد دارد که محصولات جدیدی را با نام برند Moto by Lenovo روانه بازار کند. این سری از محصولات لنوو شامل گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز می‌شوند که انتظار داریم اولین نسخه از آن‌ها در سال 2016 میلادی روانه بازار شود.

5 همچنین انتظار داریم که برند Moto by Lenovo در سال جاری از یک پرچمدار اندرویدی رونمایی کند و بدین صورت جایگاه خود را در صنعت موبایل تثبیت نماید. همچنین بنا به دلایل خاصی پیش بینی شده که پرچمدار سال 2016 برند Moto by Lenovo از نظر قیمتی نیز مقرون به صرفه بوده و طراحی آن جنبه‌ رقابتی داشته باشد. اولین پرچمدار برند Moto by Lenovo مطمئنا از جمله گوشی‌های هوشمندی که به منظور رونمایی از آن در سال 2016 لحظه‌شماری خواهیم کرد.

گوشی هوشمند اکسپریا زد 6 و اکسپریا زد 6 کامپکت سونی

کمپانی سونی در سال 2015 عملکرد چندان رضایت‌بخشی نداشته و بخش موبایل این شرکت در حال حاضر دچار افت چشمگیری شده است. با این وجود این شرکت ژاپنی همچنان سری پرچمداران گوشی‌های هوشمن خود را با بهترین کیفیت ممکن روانه بازار می‌کند. سونی در سال 2015 گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 و همچنین نسخه‌های پریمیوم و کامپکت آن را روانه بازار کرد. شاید میزان فروش این محصولات رضایت بخش نبوده، اما به واقع کیفیت ساخت آن‌ها کم نظیر است و سبک طراحی سونی هم همواره منحصر به فرد و باب میل عده‌ای خاصی از کاربران است.

6 بنابراین انتظار داریم که در سال 2016 نیز شاهد رونمایی سونی از نسخه جدید پرچمدارانش یعنی گوشی هوشمند اکسپریا زد 6 باشیم. احتمالا این گوشی هوشمند هم طبق روال گذشته شامل نسخه کامپکت خواهد بود. مطمئنا سونی گوشی هوشمند اکسپریا زد 6 خود را به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 820 کوالکام مجهز می‌کند و از سنسور دوربین بسیار قدرتمندی در مجموعه دوربین اصلی آن بهره خواهد گرفت. پیش پیش بینی شده که سونی پرچمدار سال 2016 خود را طی فصل پاییز سال 2016 معرفی کند.

گوشی هوشمند میت 8 هوآوی (Huawei Mate 8)

7 همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، کمپانی هوآوی برخلاف اغلب شرکت‌های فعال در صنعت موبایل در سال عملکرد بسیار جالب توجه‌ای و موفقیت‌آمیزی را به ثبت رسانده است. این شرکت چینی در سال 2015 بیش از 108 میلیون نسخه گوشی هوشمند را عرضه کرد و پس از دو شرکت سامسونگ اپل به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی تولید و عرضه کننده گوشی در دنیا معرفی شد. گوشی هوشمند میت 8 این شرکت در اواخر سال 2015 رسما معرفی شد و سپس در نمایشگاه CES 2016 هوآوی مجددا این گوشی را معرفی و از عرضه گسترده‌تر آن در سایر بازارهای جهانی خبر داد. اما هنوز عرضه این محصول آغاز نشده است. هوآوی میت 8 محصولی فوق‌العاده بوده و از صفحه نمایشی 6 اینچی و سیستم روی چیپ کرین 950 بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از جمله محصولاتی است که به منظور عرضه رسمی آن در سال 2016 بی‌تابی می‌کنیم. انتظار داریم که عرضه گسترده این فبلت به زودی آغاز شود.

گوشی هوشمند وان ام 10 اچ‌تی‌سی (HTC One M10)

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی هم از جمله شرکت‌های بحران زده سال 2015 محسوب می‌شود که روند فروش گوشی‌های هوشمندش بسیار نا امیدکننده بوده است. اچ‌تی‌سی در طراحی پرچمدار سال 2015 خود یعنی گوشی هوشمند وان ام 9 تقریبا هیچ نوآوری را به کار نبرد و این موضوع منجر شد که استقبال کاربران این این محصول بسیار ناامیدکننده باشد. اما ظاهرا اچ‌تی‌سی برای سال 2016 برنامه‌ریزی دقیق‌تری را انجام داده است.

8 پیش بینی شده که اچ‌تی‌سی در طراحی پرچمدار سال 2016 خود تغییر و تحولات اساسی ایجاد کند. این گوشی هوشمند احتمالا با نام وان ام 10 و یا اچ‌تی‌سی پرفیوم (HTC Perfume) معرفی می‌شود. مطمئنا این محصول از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 کوالکام بهره‌مند خواهد شد و احتمالا در کنگره‌ جهانی موبایل سال 2016 یا همان رونمای MWC 2016 که طی ماه فوریه برگزار می‌شود، شاهد رونمایی رسمی از این گوشی هوشمند خواهیم بود.

گوشی هوشمند شیائومی می 5 (Xiaomi Mi 5)

شیائومی هم از جمله شرکت‌هایی بوده که در سال 2015 پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. گوشی‌های هوشمند این کمپانی چینی اغلب محصولاتی مقرون به صرفه و باکیفیت عالی هستند. گوشی هوشمند شیائومی می 4 هم اکنون پرچمدار سال 2014 این شرکت است و انتظار داریم که در سال 2016 شاهد معرفی پرچمدار جدید این کمپانی با نام شیائومی می 5 باشیم.

9 مدیر عامل کمپانی شیائومی آقای لی جون (Lei Jun) به تازگی رسما اعلام کرده که گوشی هوشمند می 5 این شرکت طی ماه فوریه معرفی خواهد شد و از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 کوالکام بهره‌مند می‌شود. انتظار داریم که این گوشی بتواند رقیبی جدی برای سایر محصولات اندرویدی موجود در بازار به شمار آید. به طور کلی گوشی هوشمند شیائومی می 5 از جمله محصولاتی است که به منظور رونمایی رسمی از آن در سال 2016 لحظه‌شماری خواهیم کرد.

آیفون 6 سی اپل (Apple iPhone 6c)

10 مدت‌هاست که شایعاتی در رابطه با برنامه‌ریزی اپل به منظور رونمایی از یک آیفون 4 اینچی شنیده می‌شود. احتمالا این شایعات واقعیت داشته و اپل به واقع قصد دارد که در کنار سری آیفون‌های جدیدش از نسخه 4 اینچی آیفون خود نیز رونمایی کند. این آیفون 4 اینچی که مطمئنا از نظر سخت افزاری ضعیف‌تر از نسخه‌های اصلی آیفون اپل خواهد بود، احتمالا آیفون 6 سی نام خواهد داشت و پیش بنیی شده که طی ماه مارس سال 2016 به طور رسمی معرفی شود.

گوشی هوشمند سرفیس فون مایکروسافت (Microsoft Surface phone)

گوشی هوشمند سرفیس فون کمپانی مایکروسافت هم از جمله محصولاتی است که شایعات بسیار زیادی در رابطه با آن منتشر شده و می‌شود. انتظار داریم که این گوشی هوشمند در سال 2016 به طور رسمی از سوی شرکت مایکروسافت معرفی شود و به نوعی مایکروسافت را از این بحران مالی مرتبط با بخش تولید گوشی‌های هوشمند خود رها سازد.

11 سرفیس فون مایکروسافت احتمالا به طور پیش فرض از سیستم عامل ویندوز 10 بهره‌مند می‌شود و از نظر خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری نیز یک پرچمدار تمام عیار خواهد بود. هنوز هیچ اطلاعات در رابطه با تاریخ احتمالی معرفی این ویندزفون منتشر نشده است. اما در رابطه با بستر سخت افزاری این محصول، انتظار داریم که از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 در این گوشی استفاده شود.

گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 (LG G5)

متاسفانه شرکت کره‌ای ال‌جی هم در سال 2015 عملکرد چندان رضایت‌بخشی در صنعت موبایل نداشته است. با این وجود وضعیت این شرکت نسبت به وضعیت کمپانی‌هایی همچون سونی، اچ‌تی‌سی و ... بهتر بوده است. گوشی هوشمند ال‌جی جی 4 این شرکت در دو نسخه مجهز به پنل پشتی فلزی و همچنین پنل چرمی عرضه شد. ال‌جی این گوشی را به سیستم روی چیپ اسنپدراگون 808 مجهز کرد و سنسور دوربین اصلی قدرتمندی را در آن به کار گرفت. نهایتا این موضوع منجر شد که میزان استقبال کاربران از پرچمدار سال 2015 ال‌جی معمولی و در حد متعادل باشد.

12 اما انتظار داریم که در سال 2016 ال‌جی نوآوری‌های بیشتری را در پرچمدار جدیدیش یعنی گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 ارائه کند. این گوشی هوشمند مطمئنا به سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 کوالکام مجهز می‌شود و مجددا از سنسور دوربین اصلی بسیار قدرتمندی بهره‌مند خواهد شد. اما برخی از شایعات حاکی از احتمال تجهیز این محصول به نمایشگری با وضوح تصویر 4K و همچنین اسکنر عنبیه چشم کاربر است. با این وجود هنوز صحت این اخبار به طور رسمی از سوی کمپانی کره‌ای ال‌جی تایید نشده است. بنابراین تمامی این موضوعات منجر شده که گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 به یکی از جالب توجه‌ترین گوشی‌هایی تبدیل شود که انتظار رونمایی از آن در سال 2016 را می‌کشیم. پیش بینی‌های انجام شده خبر از احتمال معرفی این محصول طی ماه می سال 2016 می‌دهند.

نکسوس‌های جدید گوگل

سری محصولات نکسوس کمپانی گوگل هم از جمله محصولاتی هستند که هر سال توجه بسیاری از افراد را به سمت و سوی خود جلب می‌کنند. گوگل هر ساله این سری از محصولاتش را با بهره‌مندی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید و با همکاری شرکت‌های خاصی تولید و عرضه می‌کند. در سال 2015 گوگل با دو کمپانی هوآوی و ال‌جی وارد همکاری شد و نهایتا دو گوشی نکسوس 6 پی و نکسوس 5 ایکس را روانه بازار کرد.

13 حال انتظار داریم که در سال 2016 نیز سری جدید گوشی‌های هوشمند نکسوس گوگل معرفی شوند. احتمالا سری جدید نکسوس‌های گوگل با بهره‌گیری از نسخه بعدی سیستم عامل اندروید معرفی می‌شوند و زمان رونمایی از آن‌ها هم تقریبا اواخر ماه اکتبر تخمین زده شده است.

گلکسی نوت 6 سامسونگ و گوشی مجهز به نمایشگر تاشو این شرکت

اما سری محصولات گلکسی نوت سامسونگ هم بدون تردید از جمله محصولاتی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند. فبلت گلکسی نوت 5 سامسونگ در سال 2015 با استقبال عالی رو به رو شد و انتظار داریم که روندی مشابه برای فبلت گلکسی نوت 6 سامسونگ نیز طی شود. بنابراین این محصول از جمله محصولات دیگری است که به منظور رونمایی از آن در سال 2016 میلادی لحظه‌شماری می‌کنیم. پیش بنیی شده که گلکسی نوت 6 سامسونگ طی ماه سپتامبر سال 2016 معرفی شود.

14 اما چندی پیش شاهد انتشار اخباری بودیم که خبر از احتمال رونمایی سامسونگ از اولین گوشی مجهز به نمایشگری تاشو در سال 2016 می‌داد. ظاهرا پیشرفت سامسونگ در زمینه طراحی نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED به قدری بوده که این شرکت کره‌ای در سال 2016 قادر به تولید انبوه نمایشگرهای OLED با قابلیت تاشو خواهد بود. از اینرو احتمال دارد که در سال جاری سامسونگ از اولین گوشی یا تبلت مجهز با نمایشگر تاشو خود رونمایی کند. بنابراین ما نیز بدین منظور لحظه‌شماری خواهیم کرد.

گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ

اما دو پرچمدار اصلی سری محصولات گلکسی اس سامسونگ مطمئنا از جمله گوشی‌های هوشمندی هستند که به شدت منتظر رونمایی رسمی از آن‌ها هستیم. دو گوشی هوشمند گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج، پرچمداران اصلی سال 2016 سامسونگ محسوب می‌شوند که احتمالا طی ماه فوریه و در جریان کنگره جهانی موبایلی 2016 (MWC 2016) شاهد رونمایی رسمی از آن‌ها خواهیم بود.

15 بر اساس گزارشات به دست آمده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد که استراتژی طراحی این دو گوشی را از نظر محدودیت حافظه داخلی با تغییر مواجه کند. بدین معنا که احتمالا دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی و رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را به همراه خواهند داشت. همچنین نسخه اصلی این دو گوشی احتمالا به سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 مجهز می‌شود. گفته شده که دو پرچمدار جدید سامسونگ از استاندارد ضد آب بهره‌مند خواهند شد و حتی احتمالا تجهیز آن‌ها به اسکنر عنبیه چشم کاربر نیز وجود دارد. بدون تردید دو گوشی هوشمند گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج از جمله پرطرفدارترین و پرمخاطب‌ترین گوشی‌های اندرویدی هستند که منتظر رونمایی رسمی از آن‌ها در سال 2016 هستیم.

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل (Apple iPhone 7 & iPhone 7 Plus)

سرانجام نوبت به آیفون‌های جدید اپل یعنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس می‌رسد. بدون تردید هر فرد علاقمند به دنیای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند برای رونمایی رسمی از آیفون‌های جدید اپل لحظه‌شماری می‌کند. انتظار داریم که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس شرکت اپل طی ماه سپتامبر سال 2016 و احتمالا در روز بیست و چهارم این ماه رسما معرفی شوند.

16 طبق گزارشات پیشین ارائه شده، ظاهرا آیفون‌های جدید اپل از سوکت 3.5 میلیمتری هدنزفری بهره‌مند نمی‌شوند و این موضوع منجر می‌شود که ضخامت این محصولات با کاهش چشمگیری مواجه شود. همچنین برخی از شایعات حاکی از احتمال حذف دکمه فزیکی Home و اسکنر اثر انگشت کاربر مربوط به آن از ساختار آیفون‌های جدید اپل بوده است. بر این اساس گفته شده که نمایشگر آیفون‌های جدید اپل از تکنولوژی خاصی بهره‌مند می‌شود که قابلیت آنالیز اطلاعات انگشت کاربر را ارائه می‌کند. به طور کلی آیفون‌های اپل همواره از جمله بهترین، باکیفیت‌ترین، جذاب‌ترین و جالب‌ توجه‌ترین گوشی‌های هوشمندی هستند که هر ساله شاهد رونمایی از نسخه‌های جدید آن هستیم.

منبع: phonearena

ارسال نظر