18 موردی که در مورد کروم کست باید بدانید

دانگل پخش کننده گوگل، زندگی را برای شما ساده تر می کند.

18 موردی که در مورد کروم کست باید بدانید

به گزارش کلیک، کروم کست به مدت دو سال در لیست پر فروش ترین قطعات الکترونیکی سایت آمازون قرار داشت، تا وقتی که این سایت فروش دستگاه های پخشی که از سرویس پخش فوری پرایم آمازون پشتیبانی نمی کردند را متوقف کرد. اما جای نگرانی نیست، زیرا این وسیله هنوز به طور مستقیم از گوگل قابل دریافت است.
بخشی از جذابیت این وسیله در قابل حمل بودن آن است، البته قیمت آن نیز مناسب است: فقط 35 دلار برای پخش بی سیم محتواهای Netflix، Spotify، HBO GO، Hulu، و غیره از طریق دستگاه موبایل یا کامپیوتر در تلویزیون باید پرداخت کنید.
وقتی کروم کست در جولای 2013 عرضه شد، با سرعت زیادی به طور کامل به فروش رفت و هنوز هم فروش خوبی دارد. به گفته مسئولین شرکت در نمایشگاه Nexus گوگل، فروش آن به 20 میلیون دستگاه رسیده است.
اگرچه این دستگاه کاملاً قابل حمل و بدون نیاز به نصب است، اما برخی نکات و روشهایی وجود دارد که استفاده از آن را جادویی تر می کند.

1. آداپتور اِترنِت
کروم کست یک ابزار مفید برای پخش Netflix، YouTube و محتواهای دیگر از طریق دستگاه موبایل در تلویزیون است، اما نیازمند یک اتصال وای فای قوی برای انتقال مستقیم داده هایی است که قابلیت ذخیره شدن در حافظه موقت را ندارند. اگرچه همه به یک شبکه وای فای سریع اتصال ندارند، اما گوگل برای این افراد یک آداپتور اِترنِت برای کروم کست ارائه کرده است. این آداپتور شبیه کابل برق موجود کروم کست است، اما سر متصل شونده آن دارای یک درگاه اِترنِت کوچک است. یک کابل اِترنِت را که یک سر آن به مودم متصل شده را به به درگاه متصل کنید، سپس سر USB آداپتور را به کروم کست متصل کنید، بعد از آن کروم کست را به درگاه HDMI تلویزیون اتصال دهید، حالا دستگاه آماده کار است. قیمت این آداپتور در فروشگاه Google Play 15 دلار است.

Chromecast-list-7

2. پیشنهادات
گوگل اغلب برای دارندگان کروم کست فیلم های رایگان و مزایای دیگری در نظر می گیرد. به صفحه پیشنهادات کروم کست مراجعه کنید تا از پیشنهادات جدید مطلع شوید.

3. معرفی ها
اگر از Google Slides استفاده می کنید می توانید معرفی کروم کست را به صورت اسلاید مشاهده کنید. افزونه Google Cast را در مرورگر کروم نصب کنید. مطمئن شوید که بستر مورد استفاده شما و کروم کست به یک شبکه وای فای یکسان متصل شده باشند. به قسمت معرفی دستگاه حود بروید و فِلِش کشویی به سمت پایین را در روی دکمه معرفی انتخاب کنید، و سپس بر روی کروم کست کلیک کنید.

4. قابلیت بازی
این دستگاه مانند پلی استیشن 4 نیست اما می توان از کروم کست برای انجام برخی از بازی های خانوادگی سرگرم کننده استفاده کرد. اطلاعات عمومی خود را با Jeopardy محک بزنید، همچنین می توانید با Just Dance 2015 تکانی به خود بدهید، و با Sonic Jump Fever یادی از گذشته کنید. بازی ها را در سیستم اندروید یا ios خود دانلود کنید و در حالی که آنها را با دستگاه موبایل یا تبلت خود کنترل می کنید از تلویزیون نیز پخش می شوند. فقط درGoogle Play می توان 100 بازی برای کروم کست یافت.

5. زیبا مانند یک عکس
شما می توانید از عکس های خود یا از گالری عکس های هنری، مناظر طبیعی و تصاویر ماهوارهای گوگل برای تصویر پس زمینه کروم کست خود استفاده کنید. در نرم افزار به قسمت Navigation بروید و گزینه Backdrop را انتخاب کنید. انتخاب کنید که در زمان عدم استفاده از کروم کست آیا عکس های خودتان نمایش داده شوند و یا تصاویر انتخاب شده توسط گوگل به نمایش دربیایند. همچنین می توانید اطلاعات مربوط به آب و هوا را به صفحه خود اضافه کنید.

6. تصاویر شخصی
علاوه بر این، کروم کست می تواند به عنوان یک جایگزین جدید برای نمایشگرهای اسلاید قدیمی به کار برود؛ در صورتی که هیچ دستگاه پروجکتوری وجود ندارد. از نرم افزاری مانند PhotoCast ( اندروید و ios) برای نمایش عکسهای داخل گوشی، Facebook، + Google و iCloud از طریق کروم کست استفاده کنید. اگر می خواهید فقط عکسهای + Google نمایش داده شوند، مطمئن شوید که کروم کست و دستگاه حاوی عکس ها هر دو به یک شبکه وای فای یکسان متصل شده باشند. سپس عکسهای دلخواه خود را باز کنید و بر روی گزینه cast کلیک کنید.

7. تلویزیون به عنوان یک DJ
برای پخش موسیقی از تلویزیون با کروم کست، نرم افزار Google Play Music ( اندروید یا ios) را دانلود کنید. نرم افزار را باز کنید، سپس گزینه cast را انتخاب کنید، بعد، گزینه کروم کست را از لیست دستگاه ها انتخاب کنید و موسیقی مورد نظر خود را برای پخش انتخاب کنید. برای دسترسی گسترده تر به موسیقی هایی غیر از موسیقی های خود می توانید با مبلغ 99/9 دلار در ماه در سرویس اشتراک گوگل عضو شوید (کسانی که یک کروم کست جدید خریداری کرده باشند از عضویت 90 روزه رایگان بهره مند خواهند شد) اگر بخواهید از ویژگی رادیو نیز برخوردار شوید، می توانید از نرم افزار Pandora استفاده کنید، اگرچه گوگل اخیراً سرویس پخش رادیو را نیز به Google Play Music افزوده است.
اگر صدای بلندگو های تلویزیون شما را راضی نمی کند، دستگاه جدید کروم کست Audio Google ( به قیمت 35 دلار) به بلندگو های شما متصل می شود و موسیقی را از دستگاه های اطراف از طریق وای فای پخش می کند.

8. Spotify
شما می توانید موسیقی های دیجیتال Spotify را از طریق کروم کست پخش کنید. دستگاه خود را به یک شبکه وای فای یکسان با کروم کست متصل کنید. نرم افزار Spotify را باز کنید، یک موسیقی را اجرا کنید، دستگاه در دسترس موجود در لیست را انتخاب کنید و سپس کروم کست خود را انتخاب کنید. این نرم افزار با کروم کست های قدیمی و جدید کار می کند.

9. زمان آرامش
اگر می خواهید برنامه ای را در تلویزیون تماشا کنید اما نمی خواهید صدای آن اطرافیان شما را آزار دهد، پس می توانید LocalCast را برای اندروید یا ios دانلود کنید. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که ویدئو ها را به تلویزیون انتقال دهید در حالی که صدای آن از دستگاه موبایل پخش می شود. فقط یک هدفون را به دستگاه متصل می کنید و کار تمام است، اگرچه در توضیح این نرم افزار هشدار داده شده که این نسخه بتا است و ممکن است ایراداتی داشته باشد.

10. زندگی چیزی جز جریان نیست
آیا احساس می کنید که جریان زندگی شما غم انگیز شده است؟ وقتی از طریق مرورگر کروم چیزی را پخش می کنید می توانید کیفیت پخش آن را تغییر دهید. مطمئن شوید که افزونه کروم کست نصب شده باشد، سپس در قسمت سمت راست بالای مرورگر خود بر روی گزینه Cast کلیک کنید. بعد از انتخاب گزینه Options، صفحه جدیدی باز می شود که می توانید تنظیمات را تغییر دهید. می توانید از بین گزینه های standard (480p)، high (720p ) و extreme (بالاتر از 720p) یکی را انتخاب کنید.

11. پخش فیلم های داخل دستگاه
یکی از گلایه های عمده از کروم کست این است که از باز پخش رسانه های داخل دستگاه پشتیبانی نمی کند، بنابراین شما نمی توانید وارد محتوایی شوید که در cloud (سرویس ابر) ذخیره کرده اید. اما با نرم افزار مدیریت رسانه Plex، قادر خواهید بود موسیقی، فیلم و تصاویر را از طریق کروم کست پخش کنید. Plex محتواهای پراکنده شما را سازماندهی می کند و به شما این امکان را می دهد تا آنها را از طریق تبلتها، تلویزیون ها، گوشی ها و غیره تماشا کنید. در این سرویس ثبت نام کنید، سپس نرم افزار Plex را دانلود کرده و بعد از اجرای آن، محتوای مورد نظر را به کروم کست ارسال کنید.

chromecast-black-background2

12. سلفی های اندروید
در سیستم اندروید شما می توانید تصویر صفحه نمایش دستگاه اندرویدی خود را بر روی تلویزیون بیاندازید، و این بدین معناست که شما هر چیزی را که در گوشی خود می بینید در تلویزیون نیز مشاهده می کنید. اخیراً این قابلیت در دستگاه های گوناگون دارای اندروید 4.4.2 ( کیت کت MR1) و بالاتر در دسترس است؛ برای مشاهده لیست گوشی هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند به صفحه پشتیبانی کروم کست مراجعه کنید.

13. سرویس داخل اتاق
در تعطیلات بعدی خود دیگر مجبور نیستید شبکه های محدود تلویزیون های داخل اتاق های هتل را تماشا کنید. اگرچه استفاده از کروم کست در سفر به راحتی استفاده در خانه نیست، اما انجام پذیر است. اگر یک مودم وایرلس سفری را به همراه داشته باشید، مانند مودم همراه ZyXel MWR102 (19.88 دلار در آمازون)، آن را به درگاه اِترنِت اتاق متصل می کنید و سپس کروم کست خود را به درگاه HDMI تلویزیون متصل می کنید و بعد دستگاه مورد نظر خود( گوشی، تبلت و غیره) را به آن وصل می کنید (اگر در یکی از هتل های Marriott باشید قادر خواهید بود بدون کروم کست برنامه های Netflix را دریافت کنید).

14. آگاهی از نرم افزارهای جدید
نرم افزارهای جدید همیشه ارائه می شوند، و این بدین معناست که کروم کست شما در حال دریافت قابلیت ها و محتواهای جدید است. برای آگاهی از جدیدترین نکته ها و روش ها به صفحه کروم کست گوگل مراجعه کنید و بر روی گزینه New کلیک کنید. مواردی که تازه اضافه شده اند شامل Spotify، YouTube Kids و HBO Now است.
ضمناً، یک به روز رسانی جدید برای نرم افزار اندروید به شما کمک می کند تا محتواهای محبوب خود را در نرم افزارهای دارای قابلیت پخش پیدا کنید. به گفته گوگل، "حالا شما می توانید به تنها جایی بروید که در آنجا می توانید محتواهای خود را از بین نرم افزارهایی که قبلاً استفاده می کردید جستجو کنید". این آپدیت به زودی برای ios نیز عرضه خواهد شد.

15. بازی کودکان
نرم افزار YouTube Kids به کودکان این امکان را می دهد که ویدئوهای مناسب سن خود را از سایت ویدئوی گوگل تماشا کنند. این نرم افزار محتواهای داخل نرم افزار و حتی در هنگام جستجو را محدود می کند و کودکان دارای توانایی کار با این نرم افزار می توانند ویدئوی محبوب خود را از طریق تلویزیون تماشا کنند.

16. مهمان ها
شما چه برای یک هفته یا برای یک جشن شبانه مهمان داشته باشید، ممکن است بخواهید به آنها این امکان را بدهید که تصمیم بگیرند که چه چیزی تماشا کنند بدون اینکه اجازه دهید از اینترنت وای فای شما استفاده کنند. شما می توانید از طریق تنظیمات دستگاه خود کروم کست را در حالت مهمان قرار دهید و هر کسی که دارای نرم افزارGoogle Cast Ready در دستگاه خود باشد و در فاصله حدود 25 فوتی کروم کست قرار داشته باشد، می تواند گزینه هایی را که دستگاه او نشان می دهد را پخش کند. اگر این روش موفق نبود، کاربر می تواند به صورت دستی یک پین کد چهار رقمی که در تلویزیون نمایش داده می شود را در قسمت تنظیمات نرم افزار نصب شده در دستگاه خود وارد کند.

17. کنترل از راه دور
احتمالاً شما از تاکنون از گوشی خود به عنوان کنترل از راه دور برای تلویزیون یا کروم کست خود استفاده کرده اید، اما ممکن است ندانید که می توانید از آن برای حذف فرآیند اجبار به تغییر ورودی به حالت پخش از تلویزیون استفاده کنید، اگر تلویزیون شما از سیستم HDMI-CEC پشتیبانی کند. در زیر فهرستی از مدل و برند تجاری تلویزیون هایی که از این سیستم پشتیبانی می کنند ذکر شده است:
Samsung - Anynet+
……….
……….
اگر شما دارای این نوع از تلویزیون ها هستید از طریق کنترل تلویزیون به قسمت تنظیمات بروید و گزینه HDMI-CEC را انتخاب کرده و فعال کنید. حالا وقتی شما پخش را به تلویزیون تغییر می دهید نیازی به تغییر ورودی ندارید. شما می توانید از یک دستگاه دیگر شروع به پخش از کروم کست خود کنید، بعد از آن، کروم کست سیگنالی به تلویزیون می فرستد و تلویزیون را وادار به تغییر به حالت کروم کست می کند. با کنترل از راه دور تلویزیون نیز می توان برای متوقف کردن، پخش کردن و به عقب و جلو بردن چیزی که در حال تماشا از کروم کست هستید استفاده کنید.

Chromecast-Livingroom-edit

18. Rabbit Rabbit

قابلیت RabbitTV Plus محتواهای رایگان آنلاین را گردآوری می کند و آنها را به شکلی سازماندهی می کند که برای هرکسی که از یک سرویس پخش استفاده می کند آشنا باشد. اگرچه این چندان جدید نیست، اما می تواند به صرفه جویی در زمان و حفظ امیدواری کاربران ناواردتر کمک کند. این سرویس قبلاً به صفحه نمایش های کوچکتر محدود بود اما اکنون از کروم کست پشتیبانی می کند به طوری که شما می توانید آن را از تلویزیون تماشا کنید. با وجود نرم افزار RabbitTV Plus، می توان از تلفن های هوشمند و تبلت ها برای مرور کردن راهنمای شبکه و به عنوان کنترل از راه دور استفاده کرد.

منبع : cnet

ارسال نظر