۱۹ اپراتور مجازی موبایل مجوز فعالیت دریافت کردند

بعد از اخبار زیادی که راجع به اپراتورهای مجازی در گوشه و کنار وب به گوش می‌رسید، حالا ۱۹ اپراتور شبکه موبایل مجازی مجوز فعالیت را در کشور دریافت کرده‌اند.

۱۹ اپراتور مجازی موبایل مجوز فعالیت دریافت کردند

به گزارش کلیک، ۵۱ شرکت برای کسب مجوز MVNO برای ارائه سیم کارت به مشتربان درخواست دادند؛ سپس، شرکت ها برای ارائه اسناد و مدارک لازم قبل از مهلت قانونی به سازمان رگولاتوری توجیه شدند. ارزیابی این ۵۱ شرکت بلافاصله پس از پایان مهلت ارسال مدارک آغاز شد و پس از ارزیابی، در مجموع ۱۹ شرکت برای به دست آوردن مجوز MVNO به عنوان یک اپراتور مجازی واجد شرایط شدند.

از روزی که مجوز به این شرکت‌های واجد شرایط تحویل داده می‌شود، یک فرصت ۶ ماهه به آن‌ها برای انتخاب و مذاکره با ۳ شبکه اپراتور اصلی ایران به عنوان میزبان شبکه تلفن همراه برای MVNO داده می‌شود. سازمان تنظیم مقررات متذکر شده است که این دوره ۶ ماهه برای هر یک از این شرکت ها قابل تمدید نیست، و اگر قبل از این فرصت ۶ ماهه، با یکی از اپراتورهای تلفن همراه قراردادی امضا نشود، مجوز آن‌ها برای فعالیت به عنوان یک MVNO منقضی خواهد شد.

به گفته معاون ارزیابی فنی سازمان رگولاتوری، یکی از این ۱۹ شرکت در مراحل پایانی اخذ مجوز MVNO است و قادر به ارائه سیم کارت حدود ۳ ماه پس از صدور مجوز به مشتریان خواهد بود.

با وجود چارچوب مقررات اپراتورهای مجازی شبکه تلفن همراه، رقابت شدیدی نه تنها بین متقضایان MVNO، بلکه میان اپراتورهای تلفن همراه میزان به‌وجود خواهد آمد. این در حالی است که قوانین جدید در راستای کاهش هزینه‌های اینترنت از طرف دولت وضع شده‌اند که همین مسئله، حساسیت و شدت این رقابت را دو‌چندان خواهد کرد.

در میان ۱۹ شرکت واجد شرایط برای اخذ مجوز، بانک‌هایی از جمله سامان و پارسیان نیز در کنار برخی از سرویس دهنده اینترنت مانند های‌وب و دیگر سرویس‌دهندگان در بازار دیده می شوند. باید صبر کرد و دید که کدام یک از این شرکت‌ها با کدام شبکه تلفن همراه کشور یعنی همراه اول، ایرانسل و یا رایتل قرارداد امضا خواهد کرد. قطعا سه اپراتور تلفن همراه کشور برای ارائه خدمات به این شرکت ها و به منظور عقب نیفتادن از رقابت شدید در کشور، از مدت ها پیش بر روی ارائه پهنای باند کافی و مناسب به این شرکت‌ها کار کرده‌اند.

تا اواخر ماه‌های آینده، ما شاهد فروش سیم کارت‌‌هایی با مارک‌های مختلف در بازار خواهیم بود. باید صبر کنیم و ببینیم که این خدمات جدید در ایران چه بازخوردی را از طرف کاربران دریافت می‌کند.

ارسال نظر