نخستین کاستوم رام برای گوشی‌های لومیا منتشر شد

اگر فکر می‌کنید گوشی‌های لومیا به دلیل استفاده از سیستم عامل ویندوز قابلیت روت شدن ندارد، سخت در اشتباه هستید چرا که به تازگی این اسمارت فون‌ها نیز امکان روت پیدا کرده‌اند.به گزارش کلیک، رام مرکزیت نرم افزاری و قلب گوشی هوشمند شما به شمار می‌رود که سیستم عامل و سایر نرم افزار‌های موجود در تلفنتان روی آن سوار شده است و توسط شرکت سازنده تلفن همراهتان توسعه داده می‌شود. Romها معمولا دارای بخش‌های مختلفی هستند که اصلی ترین آن‌ها هسته مرکزی (Kernel)، بوت و فایل‌های سیستمی آن است.موبایل شما از طریق رام‌های جدید ارائه شده توسط شرکت سازنده به روزرسانی می‌شود و امکانات و ویژگی‌های جدید را دریافت می‌کند. اما اگر شرکت سازنده دست از پشتیبانی از آن تلفن همراه بردارد چه کاری باید انجام داد؟

نخستین کاستوم رام برای گوشی‌های لومیا منتشر شد

به گزارش کلیک، رام مرکزیت نرم افزاری و قلب گوشی هوشمند شما به شمار می‌رود که سیستم عامل و سایر نرم افزار‌های موجود در تلفنتان روی آن سوار شده است و توسط شرکت سازنده تلفن همراهتان توسعه داده می‌شود. Romها معمولا دارای بخش‌های مختلفی هستند که اصلی ترین آن‌ها هسته مرکزی (Kernel)، بوت و فایل‌های سیستمی آن است.موبایل شما از طریق رام‌های جدید ارائه شده توسط شرکت سازنده به روزرسانی می‌شود و امکانات و ویژگی‌های جدید را دریافت می‌کند. اما اگر شرکت سازنده دست از پشتیبانی از آن تلفن همراه بردارد چه کاری باید انجام داد؟

راه حل استفاده از رام‌های شخصی سازی شده توسط هکر‌هاست که اصطلاحا به این افراد کوکر نیز می‌گویند. توجه به این مسئله که کاستوم رام توسط چه کسی تولید شده است بسیار واجب است چرا که ممکن است نصب به آن گوشی هوشمند شما اسیب وارد کند. اگر سازنده رام شما یک شرکت معتبر (همچون سیانوژن که رام‌های اندروید را تولید می‌کند) باشد، امکان دریافت آپدیت‌های رسمی برای رفع باگ‌های احتمالی را نیز دارید.

پس از انتشار ابزارها و نرم‌افزارهای مختلف برای هک و روت تلفن‌های همراه مایکروسافت لومیا (نوکیای سابق)، لهستانی‌ها که به عنوان هکرهای همیشه در صحنه شناخته می‌شوند، موفق شدند تا نخستین Custom Rom را برای تلفن همراه لومیا تولید نماید.

این رام بر مبنای ویندوزفون 8.1 و برای گوشی لومیا 625 تولید شده است. البته امکانات اعمال شده آن چنان خاص نیستند و سازنده تنها سعی کرده برخی شخصی‌سازی‌ها را برروی این رام انجام دهد. از مهم‌ترین اقدامات سازنده، حذف نرم افزارهای بی کاربرد، تغییر رنگ و تغییر برخی آیکون‌ها، دیکشنری لهستانی، آنلاک کردن رام و...

همانطور که خواندید، کاستوم رام زمانی بسیار اهمیت پیدا خواهد کرد که شرکت سازنده دست از پشتیبانی و توسعه نرم افزاری آن اسمارت فون بردارد. توجه به این نکته که نصب کاستوم رام‌ها ممکن است به تلفن همراه شما آسیب وارد کند، بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظر