کشف بیش از 200 میلیون پوند اورانیوم در تگزاس

سال گذشته، ایالات‌متحده بیش از 90% از ذخایر اورانیوم خود را تحویل نیروگاه‌های هسته‌ای داد.اما این می‌تواند به‌زودی دست‌خوش تغییر شود.

کشف بیش از 200 میلیون پوند اورانیوم در تگزاس

به گزارش کلیک،دلیل این امر این است که مرکز مطالعات زمین‌شناسی ایالات‌متحده نزدیک به 220 میلیون پوند سنگ معدن اورانیوم را در سنگ ماسه‌های جنوب تگزاس کشف کرده است.در حال حاضر، انرژی هسته‌ای 19% از برق ایالات‌متحده را تولید می‌کند که هرساله به حدود 53 میلیون پوند اورانیوم نیاز دارد.

ذخایر جدید کشف‌شده در بندر تگزاس، حداقل شامل 60 میلیون پوند اکسید اورانیوم است، محققان USGC این را در گزارشی که دوم دسامبر منتشر شد، بیان کرده‌اند.

uranium in texas

گزارش جدید، تخمین می‌زند که منطقه یاد شده دارای 220 میلیون پوند اورانیوم است (این مقدار، سوخت تمام راکتورهای ایالات‌متحده را به مدت 5 سال تامین می‌کند)، اما برای حصول اطمینان، بازرسی محلی مناطق زیرزمینی، موردنیاز خواهد بود.

در حال حاضر، دو معدن در نزدیکی مناطق شناسایی شده، اکسید اورانیوم تولید می‌کنند؛ چیزی در حدود 80 میلیون پوند.

به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ایالات‌متحده بیش از هر کشور دیگری دارای نیروگاه هسته‌ای است، اما تنها 6% از اورانیوم موردنیاز خود را در سال 2014 از منابع داخلی تامین کرده است.

قزاقستان، بزرگ‌ترین منبع اورانیوم در سال گذشته بود و نزدیک به یک‌چهارم از مواد مورد استفاده در نیروگاه‌های هسته‌ای را تامین می‌کرد.

پیش‌بینی‌ شده است که انرژی هسته‌ای در سال‌های آینده، سهم بزرگ‌تری در تولید انرژی آمریکا داشته باشد، چرا که دانشمندان راکتورهای کارآمدتری را برای تولید زباله کمتر توسعه داده‌اند.

ارسال نظر