پنج هدفون بلوتوث برتر سال ۲۰۱۶ (بخش دوم)

در بخش قبلی به معرفی دو هدفون از بهترین هدفون های بلوتوث ۲۰۱۶ پرداختیم. در ادامه قصد داریم سه هدفون برتر لیست خود را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پنج هدفون بلوتوث برتر سال ۲۰۱۶ (بخش دوم)

کلیک - در ادامه بخش اول به معرفی سه هدفون برتر از دو شرکت Plantronics و Jawbones خواهیم پرداخت.

  1. هدفون Plantronics Voyager Edge

voyager-edge-sunglasses-female-right_new

این هدفون بلوتوث رده بالا محصول جدید شرکت Plantronics است که مدل جدید هدفون Voyager Legend است که توسط همین شرکت تولید کرده است. این مدل نسبت به مدل قبلی خود از نظر طراحی تغییراتی داشته است که می توان به کوچک تر شدن ابعاد و همچنین حذف قسمت بزرگی که بر روی گوش قرار می گرفت، اشاره کرد. در ادامه قصد داریم به بررسی مختصر این هدفون بپردازیم.

طراحی

این هدفون به صورت هوشمندانه ای طراحی شده است. طراحی این هدفون ترکیبی از طراحی Voyager Legend و طراحی به کار گرفته شده در هدفون های سری Discovery شرکت Plantronics است. در واقع می توان گفت طراحی این هدفون، برگرفته شده از طراحی Discovery 975 و Voyager Legend است که در آن پوشش بزرگ روی گوش که در Voyager Legend دیده می شد، حذف شده است و دارای یک میکروفون باریک به شکل بوم، درست همانند میکروفون های Voyager Legend و Jabra Motion است.

شکل ظاهری این هدفون درست همانند شکل الماس مانند Discovery 975E است و اندازه آن نیز اندازه ای بین هدفون جمع و جور و کوچک Jawbone Era و هدفون بزرگ Motion است. این هدفون بر خلاف هدفون Jawbone Era دارای دکمه های فیزیکی برای کنترل صدا، پاسخ دادن به تماس ها و همچنین دکمه های فرمان های صوتی است.

plantronics-voyager-edge-review-sg-2-820x420_new

راحتی استفاده از هدفون

این هدفون به راحتی در گوش قرار می گیرد؛ اما از این نظر بهترین نیست. این هدفون دارای سه پوشش پلاستیکی برای انعطاف پذیری بیشتر و محافظت از گوش است و همچنین دارای دو قطعه باله مانند است که به هدفون متصل می شوند و باعث می شوند هدفون در جای خود محکم شود. این هدفون دارای یک حلقه پلاستیکی گیره دار است که به صورت اختیاری همراه با هدفون عرضه می شود و برای خارج نشدن هدفون از گوش طراحی شده است. لازم به ذکر است که حلقه پلاستیکی این هدفون آن را همانند حلقه پلاستیکی Jawbone Era محکم نگه نمی دارد؛ زیرا پوشش های پلاستیکی این هدفون به جای اینکه در داخل کانال گوش قرار گیرد، خارج از آن قرار می گیرد (همانند هدفون Jabra Motion) و همین موضوع باعث می شود کاربر احساس راحتی نداشته باشد؛ بنابراین کمی باید جای آن را در گوش خود تغییر دهید تا به راحتی در جای خود ثابت شود. با این کار هدفون در جای خود به خوبی ثابت می شود و باعث می شود راحتی آن را نیز احساس کنید.

plantronics-voyager-edge-review-sg-9_new

در کل می توان گفت این هدفون به راحتی در گوش قرار داده می شود؛ اما به اندازه هدفون Jawbone Era راحت نیست.

ویژگی ها

این هدفون از تمام ویژگی های یک هدفون رده بالا برخوردار است. درست است که طراحی این هدفون به صورتی است که به نظر می رسد هیچ نوع صدای محیطی را حذف نمی کند، اما همانند هدفون Sennheiser PRESENCE-UC دارای سه میکروفون است که صداهای اطراف کاربر را به طور کامل حذف می کند. این هدفون دارای بلوتوث نسخه ۴٫۰ است و از فناوری A2DP (یکی از امکاناتی است که برای پخش آنلاین صدا و صدای استریو به صورت بی ‌سیم بر روی هدفون و یا بلندگوهای بی ‌سیم و از طریق فناوری بلوتوث مورد استفاده قرار می گیرد) نیز برخوردار است.؛ البته این فناوری زمانی قابل استفاده است که کاربر بخواهد به جای مکالمه کردن، به موسیقی گوش دهد. این هدفون به برچسب NFC نیز مجهز است و برای استفاده از این برچسب تنها کافی است یک لحظه هدفون را به پشت گوشی هوشمند خود بچسبانید تا هر دو وسیله پس از چند ثانیه با هم ارتباط برقرار کنند.

Voyager Edge از ویژگی های جالب دیگری نیز برخوردار است. این هدفون دارای حسگرهایی با خازن دوگانه است که باعث می شود وقتی آن را روی گوش خود قرار می دهید، هدفون سریعا تشخیص دهد که کاربر در حال استفاده از هدفون است؛ بنابراین می توانید زمانی که در خودرو نشسته اید و گوشی شما زنگ می خورد، به صورت خودکار تماس ها را وصل کنید. کاربران می توانند این هدفون را با حرکات دست خود مانند هدفون Jabra Motion کنترل کنند. این هدفون از فرمان های کنترل صوتی نیز پشتیبانی می کند و حتی از زبان هایی غیر از زبان انگلیسی مانند زبان فرانسوی، اسپانیایی و حتی زبان ماندراین نیز پشتیبانی می کند.

عملکرد

میکروفون بوم شکل این هدفون های کمی از هدفون های Voyager Legend و Jabra Motion کوچک تر است؛ اما کیفیت صدای آن به اندازه این دو هدفون خوب است. به کارگیری سه میکروفون در این هدفون باعث شده است بتواند صداهای محیطی را کاملا حذف کند. می توان گفت صدای هدفون JawBone Era از نظر حجم صدا بهتر است، اما از نظر کیفیت صدا برتری کامل با Voyager Edge است.

برد بلوتوث این هدفون نسبت به سایر رقبای آن کمی کمتر است؛ اما عمر باتری آن کاملا مناسب است. طبق گفته شرکت سازنده برد بلوتوث این هدفون ۳۵ فوت (در حدود ۱۰٫۵ متر) است؛ اما در بررسی های این هدفون مشخص شده است که برد واقعی بلوتوث آن، تقریبا نصف این میزان است. در بررسی های انجام شده مشخص شد حتی در فاصله حدودی ۷٫۵ تا ۸ متری نیز ارتباط هدفون با بلوتوث گوشی کاملا قطع می شود. در مورد عمر باتری این هدفون هم باید گفت با یک بار شارژ آن می توانید در حدود ۶ ساعت با آن مکالمه کنید. عمر باتری این هدفون عالی نیست؛ اما به اندازه کافی خوب است.

نتیجه گیری

همان طور که قبلا گفتیم طراحی این هدفون ترکیبی از طراحی JawBone Era و Voyager Legend است. برای افرادی که به دنبال خرید هدفونی با طراحی نسبتا شیک و عملکردی خوب هستند، این هدفون می تواند گزینه خوبی باشد.

هدفون (Jawbone Era (2014: شیک ترین هدفون معرفی شده در این لیست

۲۰gadget3-master1050_new

وزن این هدفون تنها در حدود ۶ گرم است و جزء سبک وزن ترین هدفون هایی است که تاکنون ساخته شده است. هدفون های سری E شرکت Jawbone همیشه طرفداران زیادی در بازار داشته اند و حالا شرکت سازنده هدفون تلاش کرده است که تا جدیدترین هدفون خود را طوری طراحی کند که از جدیدترین فناوری های به کار گرفته شده در گوشی های هوشمند بهره مند شود.

طراحی

این هدفون از طراحی واقعاً خوبی برخوردار است و می توان آن را شیک ترین هدفون موجود در بازار دانست. طراحی این هدفون نسبت به مدل قبلی خود کاملا متفاوت است و اندازه آن نسبت به مدل قبلی ۴۲ درصد کاهش یافته است؛ به همین دلیل می توان آن را جزء کوچک ترین و سبک وزن ترین هدفون موجود در بازار در نظر گرفت؛ بنابراین اگر کسی این هدفون را روی گوش شما ندید، زیاد تعجب برانگیز نیست؛ زیرا آنقدر کوچک است که ممکن است برخی از افراد متوجه وجود آن نشوند. این هدفون در چهار رنگ نقره ای، قرمز، برنزی و سیاه عرضه شده است.

۱۳۹۷۰۵۷۰۸۸_new

این هدفون از فاصله دور جالب به نظر می رسد. این هدفون از یک بخش اصلی، یک پوشش ژله ای سیلیکونی نقره ای که در داخل گوش قرار می گیرد و یک دکمه برای خاموش و روش کردن آن تشکیل شده است. طراحی "In-Ear" این هدفون موجب شده است به راحتی در داخل گوش قرار بگیرد. به دلیل اینکه پوشش ژله مانند سیلیکونی که در داخل گوش قرار داده می شود، موجب شده است استفاده از این هدفون راحت تر از هدفون Voyager edge که در قسمت قبل در آن در مورد آن توضیح دادیم، به میزان قابل توجهی راحت تر باشد. این پوشش ژله ای در داخل گوش شما قرار می گیرد و باعث می شود هنگام استفاده از آن احساس ناراحتی نکنید.

ویژگی "Voice Assassinating"

یک حسگر تشخیص صدا، دو میکروفون و یک ویژگی جدید که شرکت Jawbone آن را "Voice Assassin 4.0" باعث شده است صداهای محیطی کاملا حذف شود. این هدفون در حذف صداهای محیطی واقعاً به خوبی عمل می کند و با آن می توانید در تمام محیط ها، از جاده های پر و صدا گرفته تا محیط های شلوغ، با صدایی شفاف به مکالمات خود پاسخ دهید. میکروفون های این هدفون در واقع میکروفون های میکروالکترومکانیکی (ساخته شده توسط سیستم های بسیار کوچک در ابعاد نانومتر) هستند که با بهره گیری از فناوری پردازش دیجیتالی سیگنال، صدا را با شفافیت و وضوح بالا انتقال می دهند.

۳۵۸۳۴۸۹۵_new

به دلیل اینکه این هدفون تنها دارای یک دکمه چند منظوره است؛ آشنایی با نحوه استفاده از این دکمه برای کارهای مختلف کمی زمانبر است؛ اما کاربران نحوه استفاده از این دکمه برای انجام برخی از کارهای ساده را به راحتی یاد می گیرند؛ مثلا برای پاسخ به تماس ها یا قطع آن ها، باید این دکمه را تنها یک لحظه فشار دهید و برای کم یا زیاد کردن صدا، باید آن را چند ثانیه نگه دارید. همچنین با چند بار زدن این دکمه به صورت متوالی، بسته به تعداد دفعاتی که آن را زده اید، هدفون شروع به پخش موسیقی می کند و یا آخرین شماره ای را که با آن تماس گرفته اید، دوباره می گیرد.

اپلیکیشن هدفون

برقراری ارتباط Jawbone Era با گوشی ها بسیار راحت است. این گوشی به صورت خودکار گوشی های اطراف خود را شناسایی می کند و با آن ها ارتباط برقرار می کند. کاربران می توانید از طریق اپلیکیشن این هدفون، وظایف مختلفی برای تنها دکمه چند منظوره آن تعیین کنید و حتی در صورت گم شدن این هدفون، می توانید آن را از طریق همین اپلیکیشن ردیابی کنید. این اپلیکیشن از ویژگی های مهم دیگری نیز برخوردار است که زیاد مهم نیستند؛ مثلا شما می توانید حالات مختلفی را برای پخش صدا انتخاب کنید یا قرار ملاقات های خود را قبل از اینکه روز آن ها فرا برسد، بررسی کنید. همچنین کاربران می توانند با استفاده از این اپلیکیشن تماس کنفرانسی (مکالمه همزمان با چند نفر) برقرار کنند و هدفون به صورت همزمان شماره های مخاطبان مورد نظر را می گیرد.

jawbone-era-shortcuts_new

یکی از معایب اصلی اپلیکیشن این هدفون این است که هدفون قبل از انجام هرگونه تغییر و سفارشی سازی باید به کامپیوتر متصل شود.

کیفیت صدا و عملکرد

ممکن است تصور کنید به دلیل اینکه اندازه این هدفون کوچک است، کیفیت صدای آن در حد هدفون ‌های Jabra Motion یا Voyager edge نیست؛ اما باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید و حجم صدای آن بلندتر از هدفون قبلی Era است و حتی از حجم صدای تولیدی توسط Voyager Edge نیز بیشتر است؛ اما حجم بالای صدا، کیفیت آن را تحت تاثیر قرار نداده است و صدای این هدفون حتی وقتی بلند باشد، شفافیت و طبیعی بودن خود را حفظ می کند. به طور خلاصه باید گفت که هدفون های Jabra Motion و Voyager edge از کیفیت صدای بهتری برخوردار هستند؛ اما جذابیت هیچ کدام از آن ها به اندازه این هدفون نیست.

عمر باتری متوسط همراه با برد متوسط رو به بالا

شرکت سازنده مدعی است که عمر باتری این هدفون بیشتر از چهار ساعت است؛ اما در بررسی ها مشخص شد که عمر باتری این هدفون حتی سه ساعت هم نیست. برد این هدفون هم کمی ناامید کننده است. شرکت سازنده مدعی است که برد این هدفون در حدود ۱۰ متر است؛ اما در آزمایشات مشخص شد که قدرت امواج بلوتوث این هدفون حتی در مسافتی کمتر از ۷٫۶۲ نیز کاهش پیدا می کند.

نتیجه گیری

شرکت Jawbone با تولید این محصول نشان داد که یک هدفون بلوتوث تا چه اندازه ای می تواند کوچک و جذاب باشد. تفاوت این هدفون با هدفون های بلوتوث واقعاً بزرگ که چندین سال پیش مورد استفاده قرار می گرفتند، واقعاً محسوس است. همان طور که گفتیم عمر باتری این هدفون چندان رضایت بخش نیست و در صورتی که عمر باتری هدفون، بیشتر از ظاهر و جذابیت آن برایتان اهمیت دارد، می توانید Jabra Motion را انتخاب کنید. این هدفون از نظر کیفیت صدا و راحتی استفاده در جایگاه واقعاً خوبی قرار دارد و در دو مدل با جعبه و بدون جعبه در حال حاضر در حال عرضه است. قیمت مدلی که همراه با جعبه عرضه می شود؛ در حدود ۳۰ دلار است.

  1. هدفون Plantronics Voyager Legend : بهترین هدفون این لیست

voyagerpro_model_car_new

بالاخره وقت معرفی و بررسی مختصر بهترین هدفون این لیست رسید. به جرات می توان گفت که این هدفون در میان پنج هدفون معرفی شده بهترین هدفون است و حتی از دیگر محصول معرفی شده شرکت Plantronics در این لیست یعنی Voyager Edge که کمی کوچکتر و گران قیمت تر از این هدفون است، نیز بهتر است. Voyager Edge با هدف تولید نسخه ای بهبود یافته از Legend طراحی و تولید شد؛ اما نتوانست Legend را از نظر کیفیت صدا شکست دهد. در ادامه با بررسی مختصر این هدفون با ما همراه باشید.

طراحی

وقتی این هدفون را از نزدیک می بینید، اصلا نمی توانید باور کنید که این هدفون یک هدفون بلوتوث رده بالا است. بیشتر قسمت های این هدفون از جنس پلاستیک است و فقط حلقه ای که دور گوش قرار می گیرد، جنس لاستیک مانندی دارد. Plantronics Voyager Legend درست مانند Jabra Motion دارای بلندگوی بزرگ و حجیمی است و هر کسی که آن را ببینید، از بزرگی این هدفون تعجب می کند. لازم به ذکر است که این هدفون در حدود ۴ سال پیش عرضه شده است؛ بنابراین زیاد نمی توان به طراحی آن خرده گرفت!

plantronics-voyager-legend-language-change_new

دو دکمه بر روی میکروفون این هدفون تعبیه شده است که یکی از آن ها برای صدا و دیگری برای پاسخ به مکالمات است و در طرف دیگر آن دکمه پاور آن قرار دارد که درست در زیر دکمه کم و زیاد صدا در قسمت زیرین حلقه دور گوش قرار داده شده است. سه پوشش پلاستیکی در اندازه های مختلف همراه با هدفون عرضه شده اند و دو پد فوم مانند نیز برای اینکه هدفون بهتر در گوش ثابت شود، در جعبه آن موجود است. از این هدفون می توانید بر روی هر دو گوش خود استفاده کنید. اگر هدفون بر روی گوش سمت راست شما قرار دارد و می خواهید آن را روی گوش سمت چپ خود قرار دهید، تنها کافی است میکروفون را بچرخانید و هدفون را روی گوش دیگر خود قرار دهید. در کل با کمی اغماز می توان گفت طراحی این هدفون خوب است، به راحتی بر روی گوش قرار می گیرد و نسبت به اندازه آن سبک وزن است؛ اما اگر قصد دارید یک هدفون بلوتوث سبک وزن و راحت با طراحی خوب بخرید، هدفون Jawbone Era را به شما توصیه می کنیم.

ویژگی ها

اگر چه این هدفون چندین سال پیش عرضه شده است؛ اما از بیشتر ویژگی های هدفون های امروزی برخوردار است. ابتدا با ویژگی های مربوط به اتصال شروع می کنیم. این هدفون بر خلاف هدفون های بلوتوث امروزی که مجهز به نسخه ۴٫۰ بلوتوث هستند، از نسخه ۳٫۰ برخوردار است. با این حال به راحتی به تمام گوشی ها متصل می شود. کاربران می توانند با نگه داشتن دکمه مربوط به مکالمه بر روی میکروفون برای چند ثانیه و گفتن کلمه "pair mode"، هدفون را به راحتی به گوشی متصل کنند. کاربران می توانند از فرمان های صوتی دیگر نیز برای کنترل هدفون خود استفاده کنند و برای اطلاع یافتن از فرمان های صوتی باید عبارت "What can I say" را بگویند. حسگرهایی درون این هدفون تعبیه شده اند که می توانند تشخیص دهند هدفون بر روی گوش کاربر قرار گرفته است یا نه.

عملکرد

عملکرد این هدفون موجب شده است که این هدفون به بهترین هدفون این لیست تبدیل شود. اگر چه این هدفون در زمینه حذف صداهای محیطی بهترین عملکرد را ندارد؛ اما کیفیت صدای آن واقعاً بی نظیر است و در هنگام مکالمه، صدای فوق العاده شفافی را انتقال می دهد. علی رغم اینکه این هدفون در زمینه فناوری "Noise Cancellation" از عملکرد متوسطی برخوردار است، اما طرف مقابل در حین مکالمه هیچ نویز یا صدای مزاحمی نمی شنود.

plantronics-voyager-legend-hands-on-02_new

این هدفون از ویژگی A2DP نیز برخوردار است که امکان پخش آنلاین موسیقی یا پادکست از روی تلفن همراه یا راهنمایی های صوتی اپلیکیشن های GPS (یک سری از راهنمایی هایی که برای هدایت افراد در مسیرهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد) را برای کاربران فراهم می کند. این هدفون قابلیت پشتیبانی از چند وسیله را دارد و می تواند با چندین وسیله ارتباط برقرار کند. اپلیکیشن دیگری نیز برای این هدفون طراحی شده است که می تواند ایمیل های شما و همچنین مطالب ارسال شده در حساب کاربری توییتر و فیس بوک شما را نیز بخواند؛ البته این اپلیکیشن رایگان نیست و حق اشتراک آن ۲۵ دلار در سال است.

برد بلوتوث این هدفون خوب است؛ اما عالی و بی نظیر نیست. عمر باتری این هدفون در بررسی های انجام شده، هفت ساعت بود. شرکت سازنده هدفون Legend برای بهتر شارژ شدنT آن از شارژر آهنربایی استفاده ;vni hsj که نسبت به شارژر قدیمی میکرو یو اس بی بهتر هستند و باعث می شود شارژ کامل این دستگاه ۱٫۵ ساعت طول می کشد.

در پایان این مقاله باید گفت اگر ظاهر و جذابیت هدفون برایتان اهمیت دارد، می توانید Jawbone Era را انتخاب کنید و اگر بیشتر به دنبال عملکرد خوب هستید، Voyager Legend را به شما توصیه می کنیم. از سویی دیگر Voyager Legend هم دارای ظاهر خوبی است و هم مواد به کار رفته در آن از کیفیت خوبی برخورداری است. هدفون Jabra Motion نیز یک هدفون مقرون به صرفه است؛ اما چنانچه تنها به کیفیت صدا اهمیت می دهید، قطعا Plantronics Voyager Legend بهترین انتخاب است.

ارسال نظر