سال 2016 سال سختی برای اندروید خواهد بود

دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند در سال 2016 با چالش‌های فراوانی روبرو شده و سال سختی را در پیش رو خواهند داشت. شرکت‌های تولیدکننده چنین دستگاه‌هایی به دشواری می‌توانند در چنین بازاری کسب سود کنند.

سال 2016 سال سختی برای اندروید خواهد بود

به گزارش کلیک ، اپل ادعا کرده که در سال 2016، 92% سهم بازار تلفن‌های هوشمند را از آن خود خواهد کرد.

chartoftheday_4029_smartphone_profit_share_n

به راحتی می‌توان به این موضوع پی برد که دلیل چنین شکست بزرگی در اکوسیستم سیستم‌عامل‌ها، اکراه و عدم علاقه توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان به کار بر روی پلتفرم‌های Windows Mobile و Android است. اما در خصوص اندروید اوضاع فرق کرده و ضرر و زیان فراوانی به چندین شرکت وارد خواهد آمد.

از نمودار بالا نکات زیادی را می‌توان استنباط کرد:

  • Samsung تنها شرکت تولیدکننده سیستم‌عامل‌های Android است که سهم بازار عمده‌ای را نصیب خود کرده است.
  • Samsung تنها شرکت تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی است که بخش قابل‌توجهی از ابتکارات و نوآوری‌ها را از آن خود کرده است. (به غیر از گوشی‌های Nexus شرکت Google)
  • روند سودآوری Samsung در سال 2016، نزولی خواهد بود.
  • Samsung در دو سال گذشته سود هنگفتی از فروش محصولاتش کسب کرد.
  • تقریبا هر جایی که Samsung ضرر کرد، Apple به سود مضاعف دست پیدا کرد.

پس با این حساب سال 2016 سال بسیار سختی برای Samsung خواهد بود که به تبع آن بازار سیستم‌عامل اندروید نیز با مشکل جدی مواجه خواهد شد. زمانی که حرف از دستگاه‌های بی‌نقص و باکیفیت به میان می‌آید، Samsung حرف اول را می‌زند و هر جایی که Samsung ضعیف کار کند، Apple گوی رقابت را از وی خواهد ربود.

سال 2016 برای توسعه‌دهندگان برنامه اندرویدی نیز سال سختی خواهد بود، زیرا تصور آنها این است که کاربران اندرویدی بسیار خسیس‌تر از کاربران iOS هستند. از آنجاییکه صاحبان دستگاه‌های گران‌قیمت اندرویدی مشتریان بهتری هستند، هر نوع افزایش و پیشرفت در بازار دستگاه‌های گران‌قیمت اندرویدی باعث سودآوری بیشتر برای توسعه‌دهندگان خواهد شد.

ارسال نظر