انرژی های تجدیدپذیر تنها منابع مورد استفاده برای تامین برق در المپیک 2020 توکیو

رسانه کلیک - مقامات ژاپن به تازگی اعلام کرده اند که برق مورد نیاز در المپیک 2020 توکیو تنها با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تامین می شود.

انرژی های تجدیدپذیر تنها منابع مورد استفاده برای تامین برق در المپیک 2020 توکیو

در اوایل ماه جاری میلادی مقامات کشور ژاپن اعلام کردند که برای المپیک 2020 توکیو خودروهای بدون سرنشین را در نظر گرفته اند. مسابقات المپیک و پارالمپیک یک رویداد بزرگ برای کشور ژاپن محسوب می شود و فرصتی مناسب برای دولت است.

کمیته المپیک و پارالمپیک 2020 به تازگی اعلام کرده که تلاش می کند تا تمامی برق مورد نیاز برای مسابقات را به وسیله انرژی های تجدیدپذیر تامین کند. این اقدام برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای صورت می پذیرد. 99 درصد کالاهای مورد استفاده در این مسابقات قابل بازیافت خواهند بود.

به نظر می رسد علاوه بر مسابقات برق مورد نیاز محل اسکان ورزشکاران، مرکز مطبوعاتی و مرکز پخش بین المللی نیز به وسیله انرژی های تجدیدپذیر تامین شود.

در حالی که تامین برق مورد نیاز چنین رویدادی تنها به وسیله انرژی های تجدیدپذیر تا حدودی غیر ممکن به نظر می رسد، کمیته المپیک 2020 توکیو اعلام کرده است با خرید انرژی های تجدیدپذیر از کمپانی های مختلف و همچنین نصب پنل های خورشیدی به این هدف دست پیدا می کند.

در المپیک آینده مردم ژاپن نقش مهمی را بر عهده دارند. دولت ژاپن قصد دارد آلودگی زیست محیطی ناشی از این رویداد را به حداقل برساند. در همین راستا مدال های مسابقات به وسیله فلزهای بازیافتی از گوشی های هوشمند و تلفن های همراه تولید می شود.

ارسال نظر