۲۵ عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

Google Earth عکس هایی از منابع مختلفی دریافت می کند و در سیستم خود قرار می دهد. در میان تمام مناطقی که توسط گوگل در Google Earth نمایش داده می شوند، مناطقی نیز وجود دارند که دارای مشخصات بسیار ویژه ای هستند.

۲۵ عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

کلیک-عکس های Google Earth از فاصله چندین هزار کیلومتری از زمین گرفته می شوند که به تصاویر هوایی معروف هستند، در تصاویر هوایی معمولاً بافت‌های شهری و طبیعی ظاهری جالب به خود می گیرند که فقط از فاصله بسیار دور معنی پیدا می کنند و از فاصله نزدیک قابل‌شناسایی نیستند. در تصاویر دریافت شده توسط Google Earth مناطقی وجود دارند که به وسیله بافت های طبیعت و یا بافت های ایجاد شده به دست بشر ظاهر بسیار منحصر به فردی پیدا کرده اند که از فاصله چندین هزار کیلومتری از زمین قابل‌رؤیت هستند.

در این میان عکس هایی نیز وجود دارد که بسیار جالب و پر رمز و راز هستند و تاکنون جواب و توضیح قابل قبولی برای آن ها ارائه نشده است.

صلیب شکسته (سواستیکا)

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

در منطقه شمال قزاقستان در آسیای مرکزی نماد سواستیکا یا همان صلیب شکسته بارها مشاهده شده است. در تصویر بالا شکلی شبیه به سواستیکا مشاهده می شود که حالتی چرخان به خود گرفته است. سواستیکا نمادی است که سال ها توسط اقوام هندی و ایرانی استفاده می شده است و به خصوص در کتاب های هندی سواستیکا را نماد بخت، برهما یا تولد دوباره می دانستند. بعدها صلیب شکسته یا سواستیکا به عنوان نماد نازی های آلمان شناخته شد.

جزیره ای بر روی یک دریاچه، دریاچه ای بر روی یک جزیره!

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

بدیهی است که عکس های Google Earth شامل تصاویر بسیار زیادی از دریاچه ها و رودخانه ها می شود ولی یکی از منحصر به فرد ترین تصاویر ارائه شده توسط Google Earth تصویری از یک جزیره بسیار کوچکی است که در وسط یک دریاچه قرار دارد. نکته جالب اینجا است که خود دریاچه نیز درون یک جزیره قرار دارد و همین مسئله باعث شده است تا این عکس هوایی و این منطقه یک منطقه بسیار جذاب باشد. این جزیره با عنوان جزیره Volcano یا آتش فشان خوانده می شود و دریاچه نیز با عنوان دریاچه Taal نامیده می شود که در جزیره LUZON در فیلیپین واقع‌شده‌اند.

۳-چرخ های عجیب

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

در تصاویر دریافتی از Google Earth به دایره های بسیار زیادی بر روی سطح زمین برمی‌خوریم که این دوایر از جمله اشکال بسیار خاص بر روی کره خاکی هستند مه قدمت آن ها به ۸۵۰۰ سال پیش باز می گردد و از مناطق باستانی پرو نیز قدیمی تر هستند و با عنوان Nazca Lines خوانده می شوند. این منطقه در اطراف و حومه اردن واقع شده است و تیم تحقیقاتی APAAME در حال بررسی این منطقه پر رمز و راز هستند. در واقع ما شاهد یک حرکت چرخشی از مرکز در فرم چرخ ها هستیم که در محیط این دایره اصلی شکل های فرعی دیگری مانند مثلث یا مستطیل واقع شده است. این دوایر در شمال شرقی-جنوب غربی ناحیه ارزق اردن قرار گرفته اند و نکته قابل توجه اینجاست که محل قرار گیری این منطقه با طلوع آفتاب در یک راستا قرار دارند.

۴-چشم گاو

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

نوع دیگری از فرم های چرخ گونه و دوار در خاورمیانه دیده می شود که با چشم گاو شناخته می شود. در تصویر هوایی بالا سه مثلث اشاره به سمت این چشم گاو دارند. دیوید کندی از دانشگاه جنوب استرالیا بر روی پروژه چشم گاو کار می کند، در این پروژه سه مثلث که در قسمت انتهایی خط های متصل کننده وجود دارند که توجه مخاطب را به سمت مرکز جلب می کند. اگر به دایره ای که در مرکز عکس قرار دارد دقت کنید و خط های متصل شده به این دایره را دنبال کنید به مثلث هایی می رسید که این مثلث های و این دایره مرکزی همه و همه از پدیده های طبیعی هستند و هیچ عامل انسانی در شکل گیری این اشکال تأثیر و دخالت نداشته است. به همین جهت است که چنین اشکالی در طبیعت موردتوجه زمین شناسان و محققان قرار می گیرد.

۵-اهرام اسرار آمیز

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

تصویری که در بالا مشاهده می کنید عکسی است که تاکنون در گوگل سر و صدای بسیار زیادی ایجاد کرده است. در تصویر بالا شما ظاهری شبیه به اهرام مصر را مشاهده می کنید که بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که در واقع این اجرام، اهرام فراموش شده هستند.۱۲ نفر از اعضای گروه تحقیقات دانشگاه مصر بر سر این موضوع به توافق رسیده اند و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده اند. در هر حال هنوز گمانه زنی های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که این اجرام تنها یک پدیده طبیعی هستند و با واقعاً راز و رمزی درون آن ها نهفته است.

۶-اهرام مصر

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

بار دیگر فرضیه اهرام فراموش شده و یا یک پدیده ساده طبیعی در رابطه با این عکس نیز بررسی می شود.

۷-جزیره شبح مانند

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

در سال ۲۰۱۲ گروهی از محققان استرالیایی یک جزیره کشف نشده را پیدا کردند که در ابعاد منهتن است و در جنوب اقیانوس آرام قرار دارد. این منطقه سحر آمیز جزیره شنی نامیده شده است که به صورت یک بیضی سیاه بر روی نقشه گوگل نمایش داده شده است. نکته جالبی که در رابطه با این جزیره وجود دارد این است که هنگامی که محققان در سال ۲۰۱۲ این جزیره را پیدا کردند بعد از گذشت چند ماه هنگامی که دوباره در ماه نوامبر ۲۰۱۲ دوباره به این جزیره رفتند این جزیره را پنهان شده در زیر آب یافتند. هنوز هم در تصاویر دریافت شده توسط ماهواره ها این جزیره در ابهام مشاهده می شود و به نظر به می رسد که این جزیره در اوقاتی از سال زیر آب پنهان می شود.

۸-ستاره پنج پر

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

در منطقه محافظت‌شده قزاقستان، در آسیای مرکزی، ستاره ۵ پر بسیار بزرگی در تصاویر هوایی مشاهده می شود که از فاصله ۱۲۰۰ پایی از آن تصویر تهیه شده است. ستاره ۵ پر احاطه‌شده با یک دایره در ساحل جنوبی Tobol مشاهده می شود که شما می توانید تصویر به روز شده آن را در گوگل مشاهده کنید.

اظهار نظر های بسیار زیادی در رابطه با این ستاره ۵ پر شده است. بسیاری افراد این نماد را یک نماد شیطانی در این منطقه می دانند و بسیاری دیگر این شکل را نشانه ای از دنیای مردگان می دانند. در اطراف این ستاره ۵ پر درختانی قرار دارد و در طرف دیگر آن جنگلی قرار دارد و در حال حاضر این جنگل ها و درختان در حال رشد و زیاد شدن هستند.

۹-مناطق محافظت شده

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

در این مناطق که به‌اصطلاح به مناطق محافظت شده مشهور هستند دولت ها به آزمایش سلاح های موشکی خود می پردازند که در تصویر بالا ما شاهد مناطق محافظت شده دولت آمریکا هستیم که در این ناحیه طی سال های ۱۹۵۴ تا ۱۹۷۰ موشک های صوتی و حتی هسته ای بسیار زیادی امتحان و بررسی شده اند. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که عکس ارائه‌شده از این منطقه بسیار قدیمی است و به تازگی هیچ به روزرسانی برای عکس هوایی این منطقه انجام‌نشده است. David Tewksbury از دانشگاه همیلتون نیویورک در این زمینه فعالیت های بسیار زیادی انجام داده تا بتواند عکس های هوایی به روزی از این منطقه در گوگل ثبت کند ولی تا کنون این تلاش ها بی نتیجه مانده و این تصویر آخرین تصویر ارائه شده از این منطقه در سال ۱۹۶۸ است.

۱۰-تنفس بیابان

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

تصویر بالا شما را یاد چه فرمی می اندازد؟ در واقع فرم بالا یک فرم حلزونی یا اسپیرالی است، هیچ راز و رمز خاصی در تصویر بالا وجود ندارد! شاید شما با دیدن عکس به این فکر افتاده باشید که شاید تصویر بالا یک نشانه بسیار قدیمی و باستانی است ولی در این جا ما با یک هنر مدرن روبه رو هستیم. درتصویربالا ما شاهد لند آرت یا هنر زمینی هستیم که در سال ۲۰۰۷ توسط Danae Stratou و Alexandra Stratou ایجاد شده است. در لند آرت هنرمند شروع به خلق اثر در طبیعت می کند و اثر خود را در ابعاد بسیار بزرگ وسیعی ارائه می کند و برای دیدن اثر هنرمند لند آرت باید از سطح زمین فاصله گرفت و از زاویه بالا در ارتفاع بسیار زیاد اثر را مشاهده کرد. معمولاً هنرمندان لند آرت اثر ماندگاری از خود به‌جا می گذارند و همان طور که گفته شد اثر هنرمند لند آرت از فاصله زیاد قابل تفهیم است. اثر این هنرمندان با عنوان تنفس بیابان نام گذاری شده است.

۱۱-جنگ سوریه

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

جنگ های داخلی در سوریه علاوه بر آسیب های مالی و جانی که به این کشور زده از نظر معنوی و ارزش تاریخی نیز به این کشور آسیب های زیادی رسانده است. در سوریه مناطق باستانی زیادی وجود دارد که این مناطق از طرف یونسکو نیز تائید شده بودند ولی به لطف جنگ ها ما شاهد خرابی های بسیار زیادی در این مناطق هستیم که جنگ ها به بافت تاریخی نیز آسیب رسانده اند که در تصاویر ماهواره ای و هوایی از سوریه به وضوح این تخریب و ویرانی قابل رؤیت است.

۱۲-دریاچه خون

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

در عراق دریاچه ای وجود دارد که رنگ آب این دریاچه قرمز است و در تصاویر تهیه شده از این منطقه، رنگ این دریاچه قرمز ثبت شده است و هنوز دلیلی برای رنگ عجیب آب در این منطقه پیدا نشده است.

۱۳-تصویری شبیه به تابلو نقاشی

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

تصویر بالا کوه های آتش فشان در ناحیه گرند کانیون را نمایش می دهد که دارای بافت بسیار زیبایی است به همین دلیل بسیاری از زمین شناسان این منطقه را مانند یک تابلو نقاشی تصویر می کنند. علت ایجاد این بافت توسط بسیاری از محققان بررسی شده است و آن ها به نتایجی دست پیدا کرده اند. بسیاری از محققان این بافت را ناشی از خاکستر آتش فشان های این منطقه می دانند. فیزیک دان آمریکایی آمیلیا کارولینای که متخصص در پردازش و تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای است مقاله این در رابطه با این منطقه ارائه داده است که هنوز در مرحله پردازش است و نتیجه قطعی از این مقاله منتشر نشده است. در صورت به پایان رسیدن نظریات این محقق به گمانه‌زنی‌های بسیار در رابطه با این منطقه به پایان می رسد.

۱۴-جزیره در دریاچه

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

در تصاویر قبلی نیز شاهد چنین رخداد و پدیده ای بودیم ولی این دریاچه واقع شده در جزیره از بزرگ‌ترین نوع این پدیده است که در موقعیت مختصاتی ۶۹٫۷۹۳° N, 108.241° W در کانادا واقع شده است. در کنار دریاچه بزرگ اصلی که در مرکز این جزیره قرار دارد دریاچه های کوچکی نیز در اطراف آن وجود دارد که از بالا منظره ای زیبایی را خلق کرده است. همین تعدد دریاچه ها در این منطقه، باعث منحصر به فرد شدن عکس هوایی این ناحیه شده است.

۱۵- boneyard

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

boneyard منطقه ای در آمریکا است که در این ناحیه که دور از منطقه مسکونی نیز قرار دارد هواپیماهای از کار افتاده و قطعات بدون استفاده هواپیماها در این منطقه نگه داری می شود تا در صورت لزوم آن ها را تعمیر کنند و از آن ها دوباره استفاده کنند. مشخصات مختصاتی منطقه فوق شامل ۳۲ ۰۸'۵۹٫۹۶" N, 110 50'09.03"W می شود. هواپیماهای بسیار زیادی با تنوع های زیادی در این منطقه مشاهده می شود. بسیاری از هواپیماهای اوراق‌شده در واقع بقایای جنگ جهانی دوم هستند.

۱۶-بزرگ ترین کلمه

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

حاماد ابن حمدان آل نوحیان، یکی از شیخ های بیلیونر در ابوظبی است که اسم خود را در ابعاد بسیار بزرگ در جزیره Futaisi ساخته است. این جزیره، یک جزیره شخصی است که در خلیج فارس واقع شده است.

۱۷-تصویری از فیل ها

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

ممکن است شما تاکنون فیل های آفریقایی را ندیده باشید، در تصویر ماهواره و هوایی ارائه شده در گوگل شما می توانید تصویری با کیفیت بسیار بالا از فیل های آفریقایی مشاهده کنید. تصویر بالا در موقعیت مختصاتی ۱۰٫۹۰۳۴۹۷ N,19.93229 E. تهیه شده است.

۱۸-نشانه ای از طرف بیگانگان!

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

این ناحیه صحرایی در نزدیکی Mesa Huerfanita در مکزیک است. در قسمت بالای این تصویر دو شکل شبیه به الماس را مشاهده می کنید که توسط دو دایره احاطه شده است. بسیاری از صاحب نظران دلیل قانع کننده ای برای این فرم های موجود در این صحرا پیدا نکرده اند و به اعتقاد بسیاری از مردم این فرم ها نشانه ای از سمت بیگانگان برای انسان ها است.

۱۹-صحرای گبی

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

بیابان گبی که در نزدیکی چین قرار دارد دارای وسعتی معادل ۱۳۰۰۰۰۰ کیلومترمربع است که دارای تابستان های بسیار گرم و زمستان های بسیار طاقت‌فرسا است. بیابان گبی بالاتر از سطح دریا قرار دارد و دارای بارندگی قابل‌توجهی در زمستان است ولی برف کمی در سطح این بیابان دیده شده و به‌ندرت بارش برف در این ناحیه اتفاق می افتد. در تصویر بالا ما شاهد مجموعه ای از خطوط در ناحیه صحرای گبی هستیم، بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که این ناحیه یک پایگاه نظامی است که برای اهداف مختلفی مانند آزمایش سلاح ها، کالیبراسیون و انواع آزمایش های موشکی استفاده می شود. از طرف دیگر گمانه زنی های دیگری نیز در رابطه با این ناحیه وجود دارد که بسیاری از کارشناسان این منطقه را ناحیه ای برای فعالیت های هواشناسی شناخته اند. در کل هویت عملکرد این ناحیه در ابهام قرار دارد.

۲۰-KFC

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

افراد بسیاری در سطح کره زمین وجود دارند که هر از چند گاهی با Google Earth شوخی می کنند و تصاویر و تبلیغاتی در ابعاد بسیار بزرگ انجام می دهند تا تبلیغ آن ها از فاصله بسیار زیاد دیده شود و در تصاویر Google Earth ثبت شود. در تصویر بالا ما لوگو فست فود های مشهور KFC را نگاه می کنیم که در مشخصات مختصاتی ۳۷٫۶۴۶۱۶۳° N, 115.750819° W در نوادا قرار دارد. نمونه بسیار مشهور دیگری از این شیطنت‌ها در شیلی قرار دارد که با ۷۰۰۰۰ قوطی خالی کوکاکولا، لوگو آن بر روی زمین ساخته شده است که در تصاویر ماهواره ای Google Earth قابل مشاهده است.

۲۱-کشتی

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

در تصویر بالا ما شاهد کشتی S.S. Jassim هستیم که این کشتی، یک کشتی باری از بولیوی است که در سال ۲۰۰۳ در سواحل اردن به گل نشسته است و در عمق ۲۶۵ فوتی غرق شده است و در حال حاضر یکی از بزرگ ترین کشتی های غرق شده در جهان است.

۲۲-لب انسان بر روی زمین

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

در تصویر بالا شاهد فرمی شبیه به لب هستیم که هیچ عامل انسانی در شکل گیری این فرم دخالت نداشته است، این فرم در سودان در مشخصات مختصاتی ۲°۲۲'۱۳٫۳۲"N, 23°۱۹'۲۰٫۱۸"E قرار دارد.

۲۳-UFO(اشیای ناشناس)

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

در مشخصات مختصاتی ۳۰°۳۰'۳۸٫۴۴"S 115°۲۲'۵۶٫۰۳"E در استرالیا، مثلثی قرار دارد که این مثلث با نقاط نورانی احاطه شده است. این ناحیه برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ شناسایی شد و به مثلث بیگانگان فضایی نام گذاری شد. در هر حال گمانه زنی های بسیار زیادی در رابطه با این منطقه وجود دارد و بسیاری از کاربران اسرار آمیز بودن این منطقه را افسانه و خیال پردازی بیش نمی دانند.

۲۴-پایگاه مخفی دولت؟

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

در تصویر بالا تصویر منطقه ای در اطراف بیابان کاشغر، در ناحیه غربی چین، مشاهده می شود که یک تحلیلگر سازمان سیا در رابطه با این منطقه اظهار نظرهایی داشته است واین ناحیه را یک منطقه مخفی دولتی می داند.

۲۵-عکس های ماهواره های چینی

25 عکس هوایی منحصربه‌فرد در Google Earth

بار دیگر عکسی از پایگاه های مخفی در چین را مشاهده می کنیم. تصویر بالا منطقه ای را نمایش می دهد که بسیاری از متخصصان بر این باورند کهنمی توان قطعاً این ناحیه را به یک منطقه نظامی مخفی نسبت داد بلکه این منطقه را ناحیه‌ای برای تست بالگرد می دانند. ازآنجایی که این منطقه به ناحیه سکونت نزدیک است فرضیه نظامی بودن این ناحیه کم‌رنگ می شود.

ارسال نظر