25 درصد از گوشی‌های سال 2016 از تکنولوژی فورس تاچ بهره‌مند می‌شوند

اپل با معرفی آیفون 6 اس و آیفون اس پلاس برای اولین بار از تکنولوژی جدید و مرتبط با صفحه نمایش‌ گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد.

25 درصد از گوشی‌های سال 2016 از تکنولوژی فورس تاچ بهره‌مند می‌شوند

به گزارش کلیک ،صفحه نمایش آیفون‌های اپل به قابلیتی مجهز شدند که میزان فشار انگشت کاربر را در شرایط گوناگون تشخیص داده و با توجه به این میزان فشار عملکردهای مختلفی را ارائه می‌کنند. اپل این تکنولوژی بسیار کاربردی را 3D Touch یا قابلیت لمسی سه بعدی نام گذاری کرد.

قابلیت تاچ سه بعدی به طرز چشمگیری از سوی کاربران مورد توجه قرار گرفت ، چرا که واقعا قابلیتی کاربردی است. به عنوان مثال شما با لمس آرام آیکون اپلیکیشن ایمیل خود در آیفون 6 اس اپل می‌توانید یک پیش نمایش از ایمیل‌های دریافتی خود را در صفحه‌ای مجزا و پاپ‌آپ مشاهده کنید، حال اگر فشار انگشت خود را بر روی نمایشگر بیشتر کنید دستور اجرای الیکیشن ایمیل ارسال شده و شما وارد محیط کلی آن می‌شوید.

پس از اپل کمپانی هوآوی هم در گوشی هوشمند میت اس خود قابلیتی مشابه را معرفی کرد، اما این شرکت چینی نام این تکنولوژی را Force Touch یا همان فورس تاچ قرار دارد. به طور کلی عملکرد تکنولوژی به کار گرفته شده در نمایشگر گوشی میت اس هوآوی دقیقا مشابه با عملکرد صفحه نمایش آیفون‌های جدید اپل است و در واقع تنها تفاوتی که مابین این دو تکنولوژی وجود دارد مربوط به نام آن‌هاست. شایان ذکر است که تکنولوزی فورس تاچ قادر است که به طور دقیق تفاوت مابین لمسی فوی و ضعیف صفحه نمایش دستگاه را تشخیص دهد، این موضوع در حالیست که پیش از این صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند قابلیت تشخیص مدت زمان فشار و لمس نمایشگر را داشتند که به موجب آن می‌توانستید اقداماتی همچون نامگذاری مجدد، حذف و ... یک اپلیکیشن را با فشار دادن طولانی انگشت خود بر روی آیکون اپلیکیشن مربوطه انجام دهید.

1 اما قابلیت فورس تاچ قابلیتی متفاوت است و با استقبالی که از سوی کاربران صورت گرفته، انتظار می‌رود که در محصولات سال آینده بیشتر و بیشتر شاهد به کارگیری این قابلیت باشیم. بر اساس تازه‌ترین اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان IHS که یک کمپانی فعال در زمینه‌ی تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط با کسب و کارهای گوناگون و پیش بینی آینده‌ی آن‌هاست، بیش از

درصد از گوشی‌های هوشمند سال 2016 به تکنولوژی فورس تاچ مجهز خواهند شد. این منبع پیش بینی کرده که عرضه‌ی ماژول‌های فورس تاچ در سال آینده چیزی در حدود 317 درصد افزایش یافته و به 461 میلیون عدد برسد. این منبع عقیده دارد که حتی برخی از گوشی‌های هوشمند میان رده‌ی سال 2016 نیز به این قابلیت مجهز می‌شوند.

همچنین پیش بینی شده که میزان تولید صفحه نمایش‌های این‌سل (In-Cell) و آن‌سل (On-Cell) طی سال‌های آینده به طرز جالب توجه‌ای افزایش یابد و به موجب استفاده از این نوع نمایشگرها ضخامت بدنه‌ی گوشی‌های هوشمند باز هم روند کاهشی خود را طی کند. بر اساس ادعای کالوین هسیه (Calvin Hsieh) مدیر بخش تحقیقات کمپانی IHS در زمینه‌ی تکنولوژی‌های لمسی و رابط کاربری، میزان عرضه‌ی صفحه نمایش‌های این‌سل و آن‌سل در سال آینده 40 درصد از کل نمایشگرهای عرضه شده در این سال را تشکیل خواهد داد و این مقدار تا سال 2018 احتمالا تا 50 درصد نیز افزایش می‌یابد.

منبع: phonearena

ارسال نظر