هکر جوان 26 ساله تمام معادلات گوگل را به هم زد

همیشه هر چند روز یک بار مقاله یا گزارشی از پروژه ماشین های بدون نیاز یه راننده یا ماشین های خودکار (self-driving car) گوگل منتشر می شود. این بار خبر منتشر شده کمی یا بهتر بگویم بسیار همه را شگفت زده کزده است.

هکر جوان 26 ساله تمام معادلات گوگل را به هم زد

این مقالات و گزارش ها راجع به این است که چگونه این کمپانی میلیون ها دلار صرف تحقیق و توسعه در این زمینه کرده است، تیمی بزرگ را مامور کرده و چندین اتومبیل را با این فن آوری در خیابان ها آزمایش کرده و همچنان هم به این کار ادامه می دهد. گوگل همچنین سعی کرده از پیچیدگی کار بکاهد و با ویژگی هدایت اتوماتیک تجربه یک رانندگی خودکار را ارائه کندکه البته مقدار زیادی هزینه برای توسعه آن لازم است.

به گزارش کلیک ، واقعا تعجب خواهید کرد اگر بدانید یک جوان 26 ساله به تنهایی در داخل گاراژ خود ماشینی طراحی کرده است که قابلیت رانندگی خودکار دارد، آن هم فقط در عرض 1 ماه! این جوان جورج هاتز (George Hotz) نام دارد و در دنیای مجازی با نام " geohot " (مخخف نام و نام خانوادگی او) معروف است و او اولین کسی است که تا به حال توانسته iPhone را در سال 2007 حک کند.

پس از چندین شاهکار، هاتز در تلاش بود تا کار جالب و متفاوتی را در زندگی خود انجام دهد و تصمیم گرفت ماشینی بدون نیاز به راننده بسازد. بنابراین یک ماشین Acura ILX 2016 تهیه کرد و با اعمال اصلاحات لازم ماشین را متناسب هدف خود تغییر داد. او یک صفحه نمایش بزرگ 21.5 اینچی در نزدیکی داشبورد قرار داد و آن را به یک کامپیوتر که مجهز به سیستم عامل لینوکس است متصل نمود. همچنین یک جوی استیک بین دو صندلی های جلو قرارداد که برای تعامل با حالت رانندگی خودکار استفاده می شود.

این ماشین با استفاده از شش دوربین کار می کند، یکی در هر طرف، یکی در پشت، دو تا در نزدیکی آینه های (حسگرها) دید عقب، و یک دوربین در بالای صفحه. این خودرو برای آزمایش در جاده ای در سان فرانسیسکو قرار داده شد و در طول تست سیستم به خوبی کار کرد. البته برخی اشکالات جزئی وجود داشت ولی با توجه به اینکه خودرو در مدت زمان 1 ماه ساخته شده آن هم در یک گاراژ واقعا جای شگفتی دارد و باید گفت سازنده آن بی شک یک نابغه است.

بعد از این آزمایش هاتز نظر ایلان ماسک ، بنیانگذار تسلا (یکی از شرکت های پیشرو برای ساخت خودروهای خودکار و بدون نیاز به راننده) را به خود جلب کرد و آنها درباره هوش مصنوعی و فناوری به کار رفته در خودرو با هم صحبت کردند. حتی ماسک به او پیشنهاد یک قرارداد خوب را هم داد که هاتز رد کرد و گفت:

"از بابت این پیشنهاد ممنونم ولی من به دنبال کار نیستم و می خواهم خودم این پروژه را تمام کنم. وقتی Mobileye را سرنگون کردم برایت پیام می فرستم."

ظاهرا هاتز در گذشته به ماسک ایمیل زده است و پیشنهاد یک پروژه چند صد میلیون دلاری را داده تا تکنولوژی ای را توسعه دهند که بهتر از Mobileye است و او جواب ایمیل را نداد. Mobileye هم اکنون در شرکت تسلا در حال استفاده می باشد. بنابراین هاتز اعلام کرده است که وقتی طی 5 ماه آینده کار را کاملا تمام کردم می خواهم از عرض پل دروازه طلایی (Golden Gate bridge) عبور کنم و از آنجا به آدرس I-405 در لس آنجلس برم. این آدرس جایی است که ماسک زندگی می کند. هاتز همچنین اضافه کرده است که تمام ماجرا از طریق دوربین ها ضبط و از یوتیوب پخش خواهد شد.

منبع: Androidheadlines.com

ارسال نظر