۲۷۲ میلیون ایمیل هک شده، جعلی بودند

چندی پیش خبر هک شدن ۲۷۲ میلیون حساب کاربری سرورهای  بزرگی نظیر، هات میل، جیمیل و یاهو توسط یک هکر روس برای بسیاری تعجب برانگیز بود. اما نکته قابل توجهی که روز گذشته توسط مدیران این شرکت اعلام شد، هویت جعلی حساب های هک شده بوده است.

۲۷۲ میلیون ایمیل هک شده، جعلی بودند

به گزارش کلیک، هک شدن حساب های کاربری ایمیل در چندین سرور معروف از جمله هات میل، جیمیل و یاهو با پسوند Mail.ru این ترس را در بسیاری از کاربران سراسر جهان بوجود آورده بود که قربانی بعدی هکرها حساب کاربری این اشخاص نباشد. روز گذشته مسئولین این شرکت ها، با اعلام جعلی بودن حساب های کاربری هک شده، این نگرانی را تا حدود زیادی کم کردند. در ادامه این جنجال سخنگوی شرکت یاهو با اعلام این خبر که هیچگونه خلا امنیتی در حساب های کاربری این شرکت وجود ندارد افزود: تیم امنیتی شرکت یاهو با تدابیر امنیتی شدید حفاظت ۴۰ میلیون کاربر را در سراسر جهان پیش بینی کرده است. که این امر به معنای نفوذ ناپذیر بودن این سرور به حساب می آید.

بر اساس تحقیقات شرکت های ذکر شده در این زمینه، بالغ بر ۹۸ درصد از حساب های کاربری ایمیل هک شده، با پسوند Mail.ru بوده اند که این نشان از پیش زمینه این حساب های کاربری در به سرقت رفتن می دهد. Mail.ru یکی از پسوندهای منصوب در کشور روسیه به منظور اختصاصی ساختن حساب های کاربری به شمار می رود که متاسفانه در تحقیقات به جعلی بودن تعداد بسیاری از این حساب های هک شده اشاره شده است.

مدیر امنیت این شرکت در مصاحبه ای اذعان داشت، این اخطاریست که از سوی هکرها متوجه کاربران و همچنین مدیران شرکت های عرضه سرور شده است که امنیت سیستم ها بسیار ضعیف تعریف شده است.

مدیر ارشد سرور Mail.ru طی کنفرانس خبری اذعان داشت، پس از شروع به کار این سرور با تمهیدات شدید امنیتی که این شرکت در ارائه حساب های کاربری به کار برده بود، پیش بینی این واقعه غیر ممکن به نظر می آمد که امروز متاسفانه شاهد هک شدن بسیاری از حساب های کاربری با این پسوند هستیم.

خبر هک شدن ۲۷۲ میلیون حساب کاربری نه تنها کاربران را شوکه کرده است بلکه باعث ایجاد نگرانی در بین مسئولین این شرکت ها نیز شده است.

منبع: msn

ارسال نظر