عرضه نسخه دوم Opera TV برای تلویزیون‌های هوشمند

کمپانی فنلاندی اپرا که داعیه‌دار اصلی ساخت مرورگرهای موبایلی است، در زمینه پلتفرم‌های تلویزیون‌های هوشمند نیز دستی بر آتش دارد. این شرکت در حال حاضر نسخه دوم پلتفرم Opera TV را عرضه کرده است. به گزارش کلیک، اپرا در حال تلاش برای باقی گذاشتن اسم و رسمی بزرگ از خود در بازار OTT است، جایی که کمپانی رقیب یعنی موزیلا نیز از پا ننشسته و در این زمینه فعالیت خود را دوچندان کرده است. اما پیشنهاد اپرا برای تولیدکنندگان تلویزیون و همچنین توسعه‌دهندگان، یک پلتفرم کاربردی مبتنی بر HTML5 است که فرصت بزرگی را برای کسب درآمد از طریق پخش آگهی و شاید مهم‌تر از آن، پشتیبانی پرداخت صورت حساب، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

عرضه نسخه دوم Opera TV برای تلویزیون‌های هوشمند

به گزارش کلیک، اپرا در حال تلاش برای باقی گذاشتن اسم و رسمی بزرگ از خود در بازار OTT است، جایی که کمپانی رقیب یعنی موزیلا نیز از پا ننشسته و در این زمینه فعالیت خود را دوچندان کرده است. اما پیشنهاد اپرا برای تولیدکنندگان تلویزیون و همچنین توسعه‌دهندگان، یک پلتفرم کاربردی مبتنی بر HTML5 است که فرصت بزرگی را برای کسب درآمد از طریق پخش آگهی و شاید مهم‌تر از آن، پشتیبانی پرداخت صورت حساب، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در حال حاضر حداقل چهار سیستم عامل تحت وب برای تلویزیون‌های هوشمند تولید می‌شوند که همه آن‌ها بیش از آنکه به دنبال جلب توجه کاربران باشند، به دنبال اخذ نظر مساعد سازندگان تلویزیون هستند. ما پلتفرم‌های Tizenسامسونگ و webOS ال‌جی را در اختیار داریم که هر دوی آن‌ها در اصل برای تلفن‌های همراه طراحی شده‌اند و در حال حاضر برای تلویزیون‌های هوشمند نیز به کار می‌روند. علاوه بر این دو، سیستم عامل موزیلا فایرفاکس نیز وجود دارد که در حوزه تلفن‌های هوشمند به موفقیت قابل توجهی دست پیدا نکرده است. گذشته از پلتفرم‌های HTML5، اپرا به دنبال رقابت با پلتفرم‌های Android TV و همچنین Apple tvOS نیز هست.

به طور طبیعی اپرا در حال تلاش برای جلب نظر مساعد سازندگان و همین طور توسعه‌دهندگان با شمار زیادی از فیچرهایی است که پلتفرم تحت وب خود را با آن‌ها شکل داده است؛ فیچرهایی که در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردارند. از جمله صدها اپلیکیشن وب و بازی. اما آنچه در زمینه تلویزیون‌های هوشمند دارای اهمیت است، دسترسی به محتوای ویدئویی به خصوص تلویزیون‌های دارای پخش زنده است، مانند سرویس‌های استریمینگ ویدئوی Cinemanow، Crackle، IGN، Feeln، Pitbull، Paula Deen، Red Bull، TED Washington Post و Young Hollywood است.

با این حال، توسعه‌دهندگان نیز ممکن است به فرصت‌های کسب و کار ارائه شده در نسخه دوم Opera TV علاقه نشان بدهند. آخرین نسخه از این سیستم عامل با پلتفرم خدمات آگهی Mediaworks (متعلق به خود اپرا) ادغام شده است؛ پلتفرمی که ادعا می‌کند توسط بیش از 19 هزار سایت و اپلیکیشن روی دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، این سیستم عامل با یک راهکار پرداخت امن تأیید شده توسط پی‌پال ادغام شده است که نه تنها باری را از روی دوش توسعه‌دهندگان برمی‌دارد بلکه موجب آسایش خاطر خریداران نیز می‌شود.

اپرا پیش بینی کرده است که نسخه دوم Opera TV تبدیل به رابط کاربری بیش از 1000 تلویزیون هوشمند، دستگاه پخش بلوری و ست‌تاپ باکس شود. اما در حال حاضر و برای سه ماهه اول سال، تلویزیون‌های هوشمند هایسنس از این سیستم عامل بهره‌مند خواهند شد. هنوز از سایر سازندگانی که از سیستم عامل Opera TV استفاده خواهند کرد، نامی به میان نیامده است.

منبع: Slashgear

ارسال نظر