فراخوان دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) منتشر شد

دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در‌ آذر ماه ۱۳۹۶ (دسامبر ۲۰۱۷) به منظور معرفی دانشمندان برتر علمی و فناوری‌ جهان اسلام برگزار می‌شود.

فراخوان دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) منتشر شد

به گزارش کلیک، شرکت­ کنندگان می­ توانند آثار خود را در چهار حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و کلیه زمینه‌های علم و فناوری(مشتمل بر علوم پایه، علوم پزشکی، علوم دامپزشکی، علوم کشاورزی، علوم مهندسی و علوم شناختی و از علوم انسانی زمینه اقتصاد و بانکداری اسلامی) به دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) ارسال کنند.

جوایز برگزیدگان دور دوم جایزه مصطفی(ص) معادل ۵۰۰ هزار دلار وجه نقد، لوح تقدیر و مدال مصطفی(ص) ذکر شده است.

دوره‌ نخست مراسم جایزه نیز در ۴ دی‌ماه ۱۳۹۴ با همین میزان رقم جایزه در تهران برگزار شد. در نخستین دوره جایزه مصطفی (ص) بیش از ۶۰ مهمان برجسته از ۲۸ کشور شامل فرهیختگان، نخبگان و دانشمندان برجسته شرکت کردند که از آن جمله می‌توان به رئیس بانک توسعه اسلامی، رئیس کامستک و رییس آکادمی علوم جهان اسلام اشاره کرد.

صاحبان آثار باید در سه زمینه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی و علم و فناوری نانو، باید دارای تابعیت یکی از کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی یا جوامع اسلامی باشند و محدودیت مذهب، جنسیت و سن وجود ندارد.

یکی دیگر از شرایط و ضوابط شرکت کنندگان در جایزه مصطفی(ص) عبارت است از اینکه صاحبان آثار در حوزه چهارم که کلیه زمینه‌های علم و فناوری را شامل می شود بایستی مسلمان باشند و محدودیت تابعیت، جنسیت و سن وجود ندارد.

نامزدها تنها توسط نهاد‌های علمی از جمله دانشگاه‌‌ها و مراکز علمی معتبر، انجمن‌ها و قطب‌های علمی و فناوری، فرهنگستان‌های علوم هر یک از کشورهای اسلامی، پارک‌های علمی و فناوری و دانشمندان برجسته معرفی می‌شوند.

جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک بار به دانشمندان برتر جهان اسلام در حوزه های علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم و فناوری زیستی و پزشکی و طرح برتر در دیگر رشته ها اعطا می‌شود .

براساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، دکتر سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.

از اعضای بین‌المللی شورای سیاست‌گذاری می‌توان به بانک توسعه اسلامی،آکادمی علوم جهان اسلام، دانشگاه کراچی و دانشگاه مالایا اشاره کرد و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزرای علوم و تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امورخارجه، روسای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشکی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، جامعه المصطفی العالمیه نهادهای عالی‌رتبه و موسسات علمی ایرانی عضو شورا هستند .

مهلت ارسال آثار تا ۱۱ دی ماه ۱۳۹۵ برابر با ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ است و زمان برگزاری مراسم اهدای جایزه در آذرماه ۱۳۹۶ برابر با دسامبر۲۰۱۷ خواهد بود.

ارسال نظر