۳۳۰ ترابایت اطلاعات در کف دستان شما

رسانه کلیک - تصور کنید می توانید متون ۳۳۰ میلیون کتاب را در فضایی به اندازه کف یک دست ذخیره کنید، این رویا هم اکنون با نوارهای مغناطیسی جدید IBM ممکن شده است.

۳۳۰ ترابایت اطلاعات در کف دستان شما

IBM در کنفرانس اخیر خود در ژاپن کارتریج کوچکی را معرفی کرده که می توان ۳۳۰ ترابایت داده غیرفشرده و خام، معادل ۳۳۰ میلیون جلد کتاب را در آن ذخیره کرد.

نوارهای مغناطیسی، ۶۰ سال پیش اختراع شدند و در اغلب اوقات از آن ها برای ذخیره و نگهداری نسخه های پشتیبان در پروژه های کلان استفاده می شود، اما به گفته Evangelos Eleftheriou از مسئولین IBM دست آورد جدید می تواند رویکردی نو در استفاده از این رسانه ذخیره سازی به خصوص در موارد مربوط به رایانش ابری به همراه داشته باشد. محققان IBM برای دست یابی به امکان ذخیره سازی اطلاعاتی به حجم ۲۰۱ گیگابایت در هر اینچ مربع می بایست از تکنولوژی های گوناگونی استفاده می کردند و یکی از بزرگترین همکاری ها در این مورد مربوط به استفاده از محصولات و امکانات شرکت سونی در زمینه سیستم های ذخیره و بازیابی بوده است.

در پایان اگرچه انتظار می رود قیمت تمام شده نوار مغناطیسی جدید به نسبت نوارهای تجاری موجود گران تر باشد، ولی حجم بالای ذخیره‌سازی بر روی نوار جدید می تواند دلیل خوبی برای پرداخت این هزینه توسط شرکت ها باشد.

ارسال نظر