رفت و آمد کاربران تلفن های هوشمند ردیابی می شود

شاید شما متوجه شده باشید که تلفن همراه جای موقعیت مکانی دقیق شما را مشخص می کند. اما این را هم می دانستید که تلفن همراه شما تمام لحظات و مکان هایی که شما در آن حضور داشته اید را نیز ردیابی می کند؟

رفت و آمد کاربران تلفن های هوشمند ردیابی می شود

به گزارش کلیک، بسیاری از مردم نمی دانند که توسط کمپانی های سازنده تلفن همراهخود در حال رصد شدن هستند. اگر صاحب گوشی آیفون هستید این ویژگی با گزینه frequent location (مکان های مکرر رفت و آمد) و اگر گوشی تان آندروید است گزینه location history (تاریخچه مکان ها) این ویژگی را نشان می دهد . وقتی ما به مردم این ویژگی را نشان دادیم عده زیادی از آن ها احساس کردند که به نوعی فضای سایبری در کمین آن ها است.

کملا فلمینگ، کارگر موقت می گوید جاهایی هستند که من همیشه پرسه می زنم و رفت و آمد می کنم مثلا خانه خودم . سپس ما گوشی او را گرفتیم و به کاوش در گوشی اش پرداختیم و به او نقشه تمام مکان هایی که او در طول یک ماه گذشته آن جا رفته است را نشان دادیم و از او پرسیدیم: آیا تو می خواهی همه درباره این اطلاعات خبر داشته باشند؟ او گفت: البته که نه! این دیگر چیست؟

کارولاینا یاور، بیست و چهار ساله، به هنگام صرف ناهار در میدان فاراگوت چنین می گوید:شاید شما عاشق تلفن تان هستید، اما آیا اصلا می دانستید تلفن تان تا این حد در مورد شما وسواسی عمل می کند؟ نیازی نیست کسی بداند من در تمام طول روز کجا هستم.
جایی در عمق تنظیمات گوشی های آیفون و اندروید گزینه ای هست که frequent location (مکان های مکرر رفت و آمد) و یا location history (تاریخچه مکان ها) نامیده می شود. این کارآیی در واقع نقشه ای از تمام مکان هایی که شما در آن بوده اید و این که معمولا چقدر به آن جا رفته اید و چه قدر آن جا مانده اید تهیه می کند.

یاور هنگام بررسی تاریخچه مکان ها در تلفن همراه اش اظهار داشت: من واقعا نمی دانستم اوضاع این قدر وخیم است، آن ها رسما در حال تعقیب و ردیابی ما هستند.
فلمینگ گفت:مثل این می ماند که چشمی در آسمان همه جا شما را تماشا کند و رفت و امدها و عادات شما را دنبال کند. چرا اصلا آن ها باید به مکان هایی که ما به آن رفت و آمد می کنیم نیاز داشته باشند؟ چون یکی قرار است من را تعقیب کند یا شما را تعقیب کند؟ این حسی است که کل این ماجرا به من می دهد.

اپل و گوگل می گویند ردیابی مکانی به آن ها اجازه می دهد تا خدمات قابل پیشبینی را برای کاربران فراهم کنند مانند این که شما چقدر زمان نیاز دارید تا به محل کارتان برسید. وقتی شما آن جا برسید هوا چگونه خواهد بود. اپل می گوید که نقشه ها توی گوشی شما خواهد ماند مگر این که خودتان آن را به اشتراک بگذارید. و گوگل می گوید شما می تواند این گزینه را کلا غیرفعال کنید.
الکس پاول، کارورز در شرکت think tank می گوید:آن ها می خواهند پیش بینی کنند من کجا می روم تا بتوانند اجناس شان را به من بفروشند.

و البته این کاربری در دادگاه خانواده هم مورد استفاده قرار گرفته است. بعضی افرادی که ما با آن ها صحبت کردیم در بررسی مکان های مکرری که شریک زندگی شان به آن جا می رود علاقه مند بودند. اما عده کمی می خواستند که کسی تاریخچه مکان های آن ها را بررسی کند.

کیت کیمل، سرپرست پیشین فرماندهی سایبری نیروی دریایی ، قانون بسیار ساده ای دارد که چنین است " من مطلقا این گونه تصور می کنم که هر لحظه ای که تلفنم همراهم باشد هر کسی هر اطلاعاتی درباره من بخواهد به دست خواهد آورد. کیمل مدیریت شرکت امنیت اطلاعات DC را بر عهده دارد، شرکت او و شرکت GRA Quantum برای تکنولوژی زیرساخت های حیاتی پژوهش می کنند.

با این روش در گوشی های آیفون شما قادر خواهید بود که گزینه frequent location (مکان های مکرر) را غیر فعال کنید:
Privacy > > location services > > system services > > frequent location…
اکنون تاریخچه مکان ها را پاک کنید و گوشی خود را یک بار خاموش کنید.

در گوشی های اندروید این فرایند را دنبال کنید:

Settings > > به پایین صفحب بروید و انتخاب کنیدگزینه > > location > > به پایین بروید و انتخاب کنید گزینه > > google location settings > > location reporting and location history > > گزینه خاموش را برای هر یک از دو مورد انتخاب کنید.

این فرآیند شما را از این که مکان و رفت و آمدتان ردیابی شود مصون نگه می دارد.خدمات مکان یابی و نقشه ها هم چنان به فعالیت شان ادامه می دهند و گوشی همراه شما هم چنان مکان شما را شناسایی می کند. شما می توانید حتی گزینه خدمات مکانی را خاموش کنید اما پس از آن شما دشواری زیادی را برای مکان یابی توسط گوشی تان وقتی به آن نیاز دارید متحمل خواهید شد.
منبع:wusa9

ارسال نظر