شیائومی و اوپو روی قابلیت تشخیص چهره سه بعدی کار می‌کنند

رسانه کلیک – دو شرکت چینی شیائومی و اوپو روی قابلیت تشخیص چهره سه بعدی کار می‌کنند تا در جدیدترین گوشی‌های هوشمندشان به کار ببرند.

شیائومی و اوپو روی قابلیت تشخیص چهره سه بعدی کار می‌کنند

آیفون ایکس اپل از ویژگی‌های جالبی برخوردار است. در کنار برخورداری از نمایشگر گران‌قیمت با قابلیت‌های جالبی که دارد، اپل تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی را به جدیدترین پرچم‌دارش آورده است.

این قابلیت کمک می‌کند تا تلفن هوشمند در فاصله زمانی بسیار کمی بتواند چهره کاربر را تشخیص دهد. به‌لطف این قابلیت، زمانی که آیفون ایکس را مقابل صورتتان بگیرید، سریعا از حالت قفل خارج می‌شود.

به‌لطف این قابلیت‌ها، آیفون ایکس به محصولی متفاوت در میان آیفون‌ها تبدیل شده است. اپل در طراحی آیفون ایکس، دکمه خانه را حذف کرد و به جای آن، قابلیت تشخیص چهره سه بعدی (Face ID) را به کار گرفت.

قابلیت Face ID به یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های آیفون ایکس تبدیل شده است و توانسته بازخوردهای مثبتی نیز دریافت کند. با وجود اینکه از معرفی این قابلیت زمان زیادی نمی‌گذرد گویا رقبای اپل به فکر استفاده از قابلیتی مشابه در محصولاتشان هستند.

طبق گزارش‌ها، شیائومی و سامسونگ در حال همکاری با کوالکام هستند تا قابلیت تشخیص چهره سه بعدی را به پرچم‌دارانشان اضافه کنند. گویا اوپو نیز به جمع این شرکت‌ها اضافه شده است. در اخبار جدید به این موضوع اشاره شده که اوپو و شیائومی از چنین قابلیتی در پرچم‌داران سال آینده استفاده می‌کنند.

کوالکام برای ساخت این تکنولوژی با شرکت‌های دیگری همکاری کرده است. یکی از این شرکت‌ها، واندر ویژن نام دارد که روی نرم‌افزار این تکنولوژی کار می‌کند. ماژول نیز توسط شرکتی به نام Reliance Optoelectronics ساخته می‌شود. انتظار می‌رود سنسور تشخیص چهره سه بعدی از آوریل سال آینده به مرحله تولید انبوه برسد.

به غیر از سه شرکت نامبرده، هواوی نیز با شرکت SOT در حال مذاکره است تا برای محصولات جدیدش از تکنولوژی مشابهی استفاده کند.

در طی سال‌های اخیر شاهد اتفاقات جالبی در طراحی گوشی‌های هوشمند بودیم. در ابتدا استفاده از نمایشگرهایی با حاشیه بسیار کم فراگیر شد و حال نوبت به استفاده از قابلیت تشخیص چهره سه بعدی رسیده است.

منبع: Gizmochina

ارسال نظر