چاپ سه بعدی بازوی روباتیک به داد دختر بچه ۵ ساله رسید

رسانه کلیک – تلاش محققان برای ساخت یک دست رباتیک توسط چاپگر سه بعدی برای یک دختر بچه اهل لاس وگاس پس از سال ها به سرانجام رسید.

چاپ سه بعدی بازوی روباتیک به داد دختر بچه ۵ ساله رسید

به گزارش کلیک؛ سایت حوزه فناوری zdnet در مطلبی نوشت؛ دختر ۵ ساله اهل لاس وگاس توانست اولین توپ را در چهار بازی از سری بازی های World Series به خوبی پرتاب کند.

پرتاب توپ بیس بال برای این دختر جوان به یک رویا تبدیل شده بود، اما سرانجام به حقیقت پیوست. از طرفی وی توانست یک پل ارتباطی بین تکنولوژی چاپگر سه بعدی و روباتیک به وجود آورد.

«هیلی داسون» دختر بچه اهل لاس وگاس که با سندروم پولاند متولد شده بود سه تا از انگشتان دست راستش را بر اثر این بیماری از دست می دهد. مادر هیلی از همان سال های اول زندگی دخترش در جستجوی اعضای مصنوعی روباتیک برای او بود.

تکنولوژی در این زمینه به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده است. در حال حاضر چندین روبات فوق العاده وجود دارند که در دسترس قرار دارند و آماده استفاده هستند. بسیاری از این ربات ها با استفاده از امواج مایو الکتریک که در عضلات رخ می دهند، کنترل می شوند.

از آنجایی که بیشتر پروتزهای رباتیکی که برای بزرگسالان انجام می شوند، از هزینه های هنگفتی برخوردارند، در آن زمان مادر هیلی نمی توانست شرکتی را پیدا کند که بتواند یک بازوی بیونیک برای او با قیمت مناسب بسازد بنابراین تصمیم گرفت که از دانشجویان دانشگاه نوادا لاس وگاس کمک بگیرد.

دانشجویان مهندسی موافقت کردند که در این پروژه شرکت کنند و به چاپ دست رباتیک بپردازند. آنان در آن زمان، تنها با یک چاپگر سه بعدی فوق العاده توانستند هزینه های چاپ دست رباتیک را پایین بیاورند و در ساخت این عضو مصنوعی به موفقیت های زیادی دست پیدا کنند.

گفتنی است؛ استادان و دانشجویان رشته مهندسی دانشگاه لاس وگاس (UNLV) بیش از یک سال روی پروژه ساخت انواع دست های رباتیک با پرینتر سه بعدی کار کردند.

به گفته یکی از سخنگویان دانشگاه UNLD، دانشجویان و استادان در بخش های مختلف مانند چاپ، مونتاژ، نقاشی، ساخت الگو برای شناسایی نحوه بهبود وسیله ای که بتواند به هیلی کمک کند، در حال تلاش بودند.

این همکاری منجر به تولید دست رباتیک با قیمت ۵ هزار دلار شد که به هیلی کمک می کرد توپ را به دست گیرد و اشیا را دستکاری کند.

در سال ۲۰۱۵ این دختر ۵ ساله توانست اولین توپ را در بازی های بالتیمور اوریولز پرتاب کند.

ارسال نظر