چاپ سه بعدی خانه های شیک و لاکچری برای ساکنان مناطق محروم

رسانه کلیک - در نمایشگاه SXSW استارت آپ جدیدی تحت عنوان Austin از ایالت تگزاس آمریکا دست به معرفی ساختمان پرینت شده سه بعدی زد که می تواند مشکل افراد بی سرپناه را برطرف کند.

چاپ سه بعدی خانه های شیک و لاکچری برای ساکنان مناطق محروم

غذا، آب و سرپناه از نیازهای اولیه تمام مردم به حساب می آید. اما در حال حاضر بر اساس گزارش موسسه جهانی Ross Center، حدود 1.2 میلیارد نفر در دنیا، از خانه مناسبی بهره مند نیستند؛ از این رو در نمایشگاه SXSW استارتاپی به نام Austin طی اقدامی جالب، ساختمان پرینت شده سه بعدی را معرفی کرد که نسبت به بناهای دیگر، فوق العاده ارزان است و می تواند مشکل افراد بی خانمان را حل کند.

شرکت ICON موفق به توسعه روشی شده تا خانه ای یک طبقه از جنس سیمان به مساحت 650 متر مربع را بین 12 تا 24 ساعت ساخته و به شخص خریدار تحویل دهد. اگر تمامی نقشه ها درست پیش بروند، آنها قصد دارند تا سال آینده، 100 خانه برای اهالی ال سالوادور بسازند. کمپانی ICON ضمن مشارکت با موسسه غیر دولتی New Story، قصد دارد برای مردم هایتی، ال سالوادور و بولیوی سرپناه تهیه کنند.

اولین ساختمان پرینت شده سه بعدی امروز در شهر آستین رونمایی شده و می تواند آغازی برای تأمین منزل به منظور سکونت افراد بی خانمان به حساب آید. آقای جیسون بالارد مدیر شرکت ICON در این باره گفت:

من به شخصه اولین ساختمان پرینت شده سه بعدی را به عنوان یک دفتر کوچک شخصی تست خواهم کرد تا از صحت و سلامت آن اطمینان پیدا کنم.

وی همچنین مدیریت موسسه Treehouse را بر عهده دارد که در زمینه توسعه منازل پایدار و دوستدار محیط زیست فعالیت می کند.

ساختمان پرینت شده سه بعدی

ساخت این منازل در حال حاضر 10 هزار دلار برای خریداران آب می خورد و مسئولین شرکت ICON قصد دارند آن را تا 4 هزار دلار پایین بیاورند.

ساختمان پرینت شده سه بعدی از اتاق نشیمن، اتاق خواب، حمام و یک حیاط دایره ای تشکیل شده است. بالارد در ادامه اظهارات خود گفت:

در حال حاضر چند شرکت مختلف در حال تولید خانه های پرینت شده هستند. اما آن ساختمان ها بیشتر به انبار یا کلبه های کوچک شباهت دارد. برای رسیدن به موفقیت و ایجاد فضایی مناسب برای سکونت، بنای مورد نظر باید به بهترین شکل ممکن ساخته شود.

به محض پایان مراحل تست و رسیدن به طرح ایده آل، پرینتر مورد نظر به ال سالوادور ارسال می شود تا مراحل ساخت خانه ها در آنجا انجام شود.

شرکت ICON در نظر دارد در کشور آمریکا نیز چنین طرح هایی را اجرایی کند، چرا که هزینه اجرای ساختمان پرینت شده سه بعدی بسیار پایین تر خواهد بود و مطمئنا به افرادی که مشکل مالی دارند، کمک شایان توجهی می کند.

ارسال نظر