سوشی پرینت شده ترکیبی از بازی های پیکسلی و غذای خوشمزه ژاپنی!

رسانه کلیک - از سوشی خوشمزه غذایی بهتر سراغ دارید؟ حالا نظرتان در مورد سوشی پرینت شده چیست؟‌ غذایی که یاد و خاطره بازی های 8 بیتی را زنده می کند!

سوشی پرینت شده ترکیبی از بازی های پیکسلی و غذای خوشمزه ژاپنی!

در نمایشگاه SXSW شرکت Open Meals دست به معرفی پرینتر سه بعدی Pixel Food Printer زد که قادر است تا سوشی را به صورت پیکسل شده پرینت کند.

پرسنل Open Meals می خواهند کاری که اپل در صنعت موزیک انجام داد را در عرصه غذا انجام دهند: طراحی روشی ساده برای دانلود غذا از هر کشور دنیا!

برای دستیابی به چنین سیستمی، آنها دو نکته کلیدی را مورد بررسی قرار داده اند:

1- پلتفرم دیجیتال غذا برای نگهداری اطلاعات، قیمت و مواد تشکیل دهنده غذاها

آنها نام این پلت فرم را Food Base گذاشته و می خواهند مانند آیتونز، آن را به محلی برای جست و جو، دانلود و آپلود اطلاعات غذاهای مختلف برای کاربران تبدیل کنند.

2- تولید ربات Pixel Food Printer

این روبات غذاهای مختلف را به وسیله ژل های خوراکی و به صورت مربع های کوچک قرار گرفته در کنار یکدیگر برای شما پرینت می کند. هر پیکسل با طعم و رنگ جداگانه چاپ می شود و با کنار هم قرار گرفتن آنها، غذای نهایی با ظاهری جذاب در معرض نمایش قرار می گیرد.

سوشی پرینت شده

در نهایت مسئولان Open Meals می خواهند تا با کوچک تر کردن پیکسل ها، غذای پرینت شده را به مدل اصلی نزدیک تر کنند. اما مشخص نیست که روند انجام این کار چقدر طول خواهد کشید.

افرادی که سوشی پرینت شده را امتحان کردند، نظر خوبی نسبت به طعم آن نداشتند. اما ظاهرش به نظر جذاب می آید.

مطمئنا کدگذاری پیکسل های مختلف برای رسیدن به طعم و مزه اصلی کار بسیار دشواری است و راهی بس طولانی برای Open Meals در پیش است.

اخیرا از شبکه اجتماعی اینستاگرام اینگونه بر می آید که طعم و مزه غذاها آنچنان مهم نیست و فقط باید دارای ظاهر زیبایی باشند! لذا قرار دادن تصویر سوشی پرینت شده در محیط این اپلیکیشن، مطمئنا می تواند لایک های زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

سوشی پرینت شده

یکی از استفاده های Pixel Food Printer را می توان امکان ارسال غذا به فضا دانست. اما به عنوان یک مورد کاربردی تر، می توان به قابلیت ارسال انواع غذا توسط آشپزهای تلویزیونی برای بینندگان اشاره کرد.

مانند دیگر مواردی که در نمایشگاه SXSW به چشم می خورد، پرینتر سه بعدی شرکت Open Meals در حال حاضر در حد یک کانسپت به حساب می آید و قابل سفارش نیست. اما اگر روزی چنین طراحی به بازار راه پیدا کرده و برای فروش در دسترس قرار بگیرد، مطمئنا عکاسان غذا تمایل زیادی به خرید آن پیدا می کنند.

ارسال نظر