کمک چشمگیر چاپ سه بعدی به بیماران سرطانی

دانشمندان موفق شده اند تا با استفاده از چاپ های سه بعدی زیستی ، فناوری های جراحی های ترمیمی چهره را ارتقا بخشند.

کمک چشمگیر چاپ سه بعدی به بیماران سرطانی

به گزارش کلیک، ماسک سه بعدی چاپ شده برای خواننده ایسلندی را فراموش کنید، ساخت های افزودنی کنونی در صورت می توانند به زودی تبدیل به بخش جدایی ناپذیر جراحی های ترمیمی صورت شوند. چنین پیشرفت هایی را باید مدیون ایمپلنت های چهره ساخته شده توسط بافت های غضروفی چاپ شده، بود.

این آخرین دستاوردهای شرکت تخصصی مواد تجدید پذیر American Process با همکاری یک دانشگاه بریتانیایی است. پژوهشگران در این پروژه در حال ساخت و توسعه بافت های چاپ شده به صورت سه بعدی هستند که قابلیت استفاده در روش های مختلف جراحی های ترمیمی صورت را دارد.

پروفسور Lian Witaker ، مدیر این پروژه می گوید: ما در حال چاپ بافت ها و ساختار های زنده ای هستیم که متناسب با نیاز تک تک بیماران ساخته شوند. ما امیدواریم که در آینده ، بیمارانی که بخش و یا تمامی گوش و یا بینی خود را بر اثر آسیب های وارده و یا سرطان از دست می دهند، بتوانند با بافت های جدیدی که از سلول های خودشان درست شده این اعضا را ترمیم و بازسازی نمایند. مواد زیستی، بخش اعظمی از این فناوری های چاپ بافت ها بوده و انتخاب ما در این زمینه "نانو سلولز" است، چرا که قابلیت های انعطاف پذیری زیستی بالایی دارد. ویژگی های مکانیکی و ساختار ی که می تواند اتصال سلول ها و رشد سه بعدی آنها را تضمین کند.

نانو سلولز هایی که ویتیکر از آنها صحبت می کند نوعی بیونیک است که از سلول های زنده به دست می آید که می تواند به شکل سه بعدی چاپ شود. آنچه نانو سلولز ها را بیونیک های مؤثری می کند قابلیت نگهداری آب در آنها و ساختار و فرم شان می باشد، ساختاری که در ابتدا و در هنگام چاپ، روان و ژله ای است اما پس از آن سخت شده و به ساختاری متراکم با قابلیت نگهداری از سلول های زنده بدل می شود. محققان این پروژه عنوان داشته اند که این مواد به واسطه چنین ویژگی هایی برای چاپ های سه بعدی زیستی، ایده آل می باشند.

محققان بر این باورند که علیرغم قابلیت های تولیدی دراز مدت چنین پروژه هایی، آنها در آینده نزدیک ثمرات بسیار درخشانی را به دنبال خواهند داشت. در صورت تحقق تبدیل شدن چاپ سه بعدی به جزء جدایی ناپذیر فرآیند های ترمیمی و بازسازی چهره ها ، به نظر می رسد که چنین ساخت های افزودنی ، در سال های پیش رو نقش عمده ای در جراحی ها ایفا خواهد نمود.

منبع : Digitaltrends

ارسال نظر