فعال سازی لمس سه بعدی در تمام گوشی ها با امواج مافوق صوت

تکنولوژی Force Touch سال گذشته برای اولین بار در گوشی های هوشمند آیفون ۶S و آیفون ۶S پلاس عرضه شد؛ این در حالی است که بسیاری از شرکت های دیگر نظیر هوآوی در صدد بودند تا آن را در محصولات خود مانند Mate S استفاده کنند، اما باز هم این تکنولوژی در اختیار اپل است.

فعال سازی لمس سه بعدی در تمام گوشی ها با امواج مافوق صوت

به گزارش کلیک، به تازگی کارشناسان یک راه حل برای استفاده از این تکنولوژی در هر نوع گوشی هوشمندی پیدا کرده اند. محققان در دانشگاه میشیگان یک راه برای اضافه کردن قابلیت به حساسیت فشار با استفاده از امواج مافوق صوت یافته اند.

این بدان معنی است که شما می توانید فشار اضافی به صفحه اعمال کنید، اما این فشار می تواند منحصر به صفحه نمایش نباشد و آن را به بدنه دستگاه هم وارد کنید.

سپس تلفن می تواند حس کند چه میزان فشار و به کجا وارد شده است و همان کاری را بکند که شما می خواهید انجام دهد. در واقع این روند کلی کار این سیستم است. به نظر ساده می آید ولی در واقع این طور نیست. هنگامی که شما گوشی هوشمند خود را می فشارید در واقع صدایی تولید می شود در محدوده پوششی ۱۸-۲۴ کیلو هرتز، که گوش انسان توانایی شنیدن آن را ندارد، اگر چه ممکن است سگ شما واکنش دهد.

۱۲

یو چی تونگ یکی از سازندگان این سیستم در همین زمینه معتقد است که آن ها در حال ارائه یک رابط کاربری طبیعی و ساده هست که به نوبه خود می تواند تغییرات بزرگی را ایجاد کند. استفاده از آن مانند چرخاندن دستگیره در آسان است. در واقع این گام بعدی ایجاد یک رابط لمسی اساسی است، و می تواند دیگر کانال های ارتباطی و صدایی را نیز با دگرگونی همراه سازد.

آن چه این تکنولوژی قادر به انجام آن است، هنوز دقیقا مشخص نیست، اما ممکن است در آینده قادر به باز کردن برنامه پیام رسان خود با وارد کردن فشار به لبه های گوشی باشید.
این تکنولوژی که با نام "Force Phone" نیز شناخته می شود، به این معنی است که این تکنولوژی جدید منحصر به گوشی های رده بالا و گران قیمت بازار نیست و می توان از آن در تمام گوشی های موجود استفاده کرد.
انتظار نداشته باشید این اختراع به زودی در دسترس تان قرار گیرد. این پژوهش قرار است در کنفرانسی در پایان ماه ژوئن ارائه شود، و هنوز زمانی برای انتشار آن اعلام نشده است.

منبع: techradar

ارسال نظر