سومین دوره جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران

دوره سوم جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران در ۶ بخش بازی‌های ویدئویی، طراحی کاراکتر، بازی نامه، مقالات، نقد بازی، فناوری برگزار می‌شود.

سومین دوره جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران

به گزارش کلیک، جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران به عنوان جامع‌ترین جشنواره حوزه بازی‌های رایانه‌ای در ایران از بهمن ماه ۹۲ با همت بخش خصوصی با هدف شناسایی و کمک به رشد بازی‌سازان مستقل در سراسر ایران، آغاز به کار نمود و اختتامیه دوره نخست آن مهرماه ۹۳ و دوره دوم اسفند ماه ۹۴ در تهران با حضور بهترین‌های این حوزه و حمایت تمامی سازمان‌های مرتبط با گیم ایران برگزار شد و مجموعا بیش از ۶۰۰ اثر در این دو دوره ارسال شده است.

جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران در شش بخش برگزار می‌شود:

بازی‌های ویدئویی، طراحی کاراکتر، بازی نامه، مقالات، نقد بازی، فناوری

در طی زمان فراخوان اول، صاحبان آثار صفحه ای برای اثر خود ایجاد و آثار را بارگذاری می‌کنند و تعداد آن‌ها نامحدود است که در بخش‌های مختلف در پنلی که سایت به آن‌ها می‌دهد طراحی شده است . پس از آن داوری اولیه آثار انجام می‌شود و نظر داوران و کارشناسان بر روی آثار قرار داده می‌شود و طبق آن صاحبان آثار می‌توانند اثر خود را ارتقا دهند. در این مدت کسانی که آثار نفرستادند هم می‌توانند به سایت مراجعه کرده و اثر خود را بارگذاری کنند و پس از آن داوری نهایی انجام می‌شود.

همه آثار صفحه‌ای جداگانه در سایت جشنواره دارند که توضیحات مختلف در آن درج شده است. بازدیدکنندگان و داوران می‌توانند امتیازات و نظرات خود را در صفحه مذکور وارد کنند. اختتامیه با معرفی برگزیدگان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

  • شروع فراخوان مرحله اول: ۱۵ شهریور ۹۵
  • پایان فراخوان مرحله اول: ۳۰ مهر ۹۵
  • شروع داوری مرحله اول: ۱ آبان ۹۵
  • مهلت ارتقا آثار و ارسال آثار جدید: تا ۳۰ آبان ۹۵
  • شروع داوری نهایی: ۱ آذر ۹۵
  • اختتامیه: آذر ۹۵

مجموع جوایز نقدی و غیر نقدی این دوره حدود یک میلیارد ریال است.

هم‌چنین، بخش ویژه جشنواره مربوط به زیست فناوری است و بخش‌های بازی، بازی‌نامه و طراحی کاراکتر را شامل می‌شود که با همکاری ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود. آثار برتر این بخش مورد حمایت مادی و معنوی ستاد جهت تکمیل و تجاری سازی قرار می‌گیرند.

مراسم اختتامیه جشنواره به صورت سه روزه می باشد که نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی بازی‌سازی و کسب و کار و حوزه گیم را شامل می‌شود و کلیه بازی‌ها و تیم‌های خوب، جذب شتاب‌دهنده‌ها می‌شوند و جهت تجاری سازی مورد حمایت سرمایه‌گذاران خواهند گرفت. محدودیتی در پذیرش آن‌ها نخواهد بود و انتشار داخلی و بین‌المللی در دستور کار خواهد بود.

هم‌چنین هم‌زمان با این جشنواره، سومین دوره مسابقات جهانی دانشجوی بازی‌ساز نیز برگزار می‌شود.

مسابقات جهانی دانشجوی بازی‌ساز که به بازی سازی ۲۴ ساعته نیز معروف است برای نخستین بار در دنیا توسط ایران برگزار شد. نخستین دوره این مسابقات مهرماه ۹۲ برگزار و اختتامه آن در اسفند ماه ۹۲ در دانشگاه مازندران برگزار شد. دومین دوره آن نیز اسفند ۹۴ اختتامیه باشکوهی در تهران داشت.

در مجموع دو دوره مسابقات حدود ۲۳ کشور در قالب ۲۵۰ تیم از سراسر دنیا شرکت کردند که منجر به ساخت بیش از ۱۲۰ بازی با موضوعیت اتحاد و صلح و دوستی جهانی شد.

جوایز این مسابقات دوهزار، هزار و پانصد و هزار دلار است.

ارسال نظر