آیفون 4 اینچی اپل با نام آیفون 5se و با تجهیز به تراشه A8 معرفی می‌شود

اپل قصد دارد که از آیفونی مجهز به صفحه نمایش 4 اینچی رونمایی کند و جدیدترین اخبار به دست آمده حاکی از آن است که این آیفون با نام اختصاصی آیفون 5se معرفی می‌شود و از تراشه A8 اپل بهره‌مند خواهد بود.

آیفون 4 اینچی اپل با نام آیفون 5se و با تجهیز به تراشه A8 معرفی می‌شود

مدت‌هاست که شایعات زیادی در رابطه با برنامه‌ریزی اپل به منظور رونمایی و عرضه یک آیفون کوچک‌تر و مجهز به صفحه نمایشی 4 اینچی از سوی منابع خبری متنوع منتشر می‌شود. چندی پیش شاهد انتشار ویدئویی بودیم که در آن یک آیفون 4 اینچی با طراحی مشابه با آیفون 6 اس نمایش داده شده بود. این موضوع سبب شد که تصور کنیم آیفون 4 اینچی اپل ظاهری مانند آیفون 6 اس این کمپانی دارد، اما تازه‌ترین گزارشات به دست آمده صحت اطلاعات ارائه شده در این ویدئو را رد می‌کنند.

بنا به گزارشات جدید به دست آمده، آیفون کوچک و 4 اینچی اپل رسما آیفون 5se نامگذاری شده و کد آن N69 است. این آیفون به سیستم روی چیپ (SoC) اختصاصی A8 اپل و همچنین پردازنده کمکی M8 تجهیر می‌شود. سیستم روی چیپ A8 و پردازنده کمکی M8 پیش از این در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اپل استفاده شده بودند. ظاهرا دوربین اصلی و سلفی آیفون 4 اینچی اپل هم به ترتیب از سنسورهایی 8 و 1.2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. آیفون 5se همچنین قابلیت Live Photo را ارائه خواهد کرد. به موجب این قابلیت فرآیند تصویربرداری به طور اتوماتیک 1.5 ثانیه پیش از فشردن دکمه شاتر آغاز شده و تا 1.5 ثانیه پس از فشردن مجدد آن به منظور پایان ویدئو ادامه پیدا می‌کند.

1

آیفون 4 اینچی یا همان آیفون 5se اپل از قابلیت اتصال NFC نیز پشتیبانی خواهد کرد و بدین صورت منجر به ترویج کارایی سیستم پرداخت الکترونیکی اپل پی (Apple Pay) می‌شود. گفته شده که این آیفون به سنسور فشارسنج نیز مجهز می‌شود. از نظر تنوع رنگی هم آیفون 5se اپل همانند آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس عرضه خواهد شد. بنا به تازه‌ترین گزارشات به دست آمده، متاسفانه آیفون 5se اپل از قابلیت تاچ سه بعدی یا 3D Touch پشتیبانی نمی‌کند و صفحه نمایش به کار گرفته شده در آن دقیقا از نوع نمایشگری خواهد بود که در سال 2013 و در آیفون 5 اس اپل شاهد استفاده از آن‌ بودیم.

ظاهرا اپل قصد دارد که در ماه مارس سال جاری یه رویداد اختصاصی را ترتیب دهد و در این رویداد به طور رسمی آیفون 4 اینچی یا همان آیفون 5se خود را معرفی کند. انتظار داریم که عرضه این محصول از اواخر ماه مارس یا نهایتا ماه آوریل آغاز شود. قیمت این گوشی هم شاید در حدود 500 دلار در نظر گرفته شود، با این وجود باید دقت داشته باشیم که اطلاعات دقیقی در این رابطه ارائه نشده است. به طور کلی به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد با رونمایی و عرضه آیفون 5se در واقع این محصول را جایگزین آیفون 5 اس کند. به بیان دیگر شاید آیفون 5se را بتوان نسخه به روز شده آیفون 5s اپل خطاب کرد.

منبع: phonearena

ارسال نظر