چهار گوشی برتر سال 2015 از نظر کیفیت عملکرد دوربین

گوشی‌های هوشمند از نظر کیفیت ساخت و عملکرد روز به روز در حال پیشرفت هستند. قطعات سخت افزاری به کار گرفته شده در این محصولات هم طی چند سال اخیر پیشرفت‌های شایان ملاحظه‌ای را به همراه داشته‌اند. یکی از زمینه‌هایی که در این راستا بیش از پیش شاهد پیشرفت بوده و حتی به عاملی تبلیغاتی به منظور فروش بیشتر محصولات کمپانی‌های گوناگون تبدیل شده، مسئله‌ی دوربین و کیفیت عملکرد آن است.

چهار گوشی برتر سال 2015 از نظر کیفیت عملکرد دوربین

یکی از زمینه‌هایی که در این راستا بیش از پیش شاهد پیشرفت بوده و حتی به عاملی تبلیغاتی به منظور فروش بیشتر محصولات کمپانی‌های گوناگون تبدیل شده، مسئله‌ی دوربین و کیفیت عملکرد آن است.

با پیشرفت عملکرد سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند، میزان استفاده از دوربین‌های عسکبرداری به طرز چشمگیری کاهش یافت. در واقع کیفیت عکسبرداری و عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند در حال حاضر به قدری پیشرفت داشته که به واقع می‌تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از دوربین‌های دیجیتال محسوب شود. اما تجربه نشان داده که عدد مربوط به پیکسل سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند دلیل قانع کننده و موجه‌ای به منظور باکیفیت بودن آن‌ها محسوب نمی‌شود. به بیان دیگر تنها عدد پیکسلی مربوط به سنسور دوربین نمی‌توان معیار برتری یا عدم برتری یک محصول نسبت به محصول دیگر باشد، بلکه در این بین عوامل متعددی در این روند تاثیرگذار هستند.

به منظور روشن‌تر شدن این موضوع کافیست که آیفون‌های اپل را در نظر بگیرید. سری محصولات آیفون اپل از نظر سنسور دوربین همواره در مقایسه با بسیاری از محصولات اندرویدی عدد پیکسلی کمتری را به همراه دارند. اما آیفون‌های اپل ثابت کرده‌اند که کیفیت دوربین عکسبرداری آن‌ها فوق‌العاده بالاست و در واقع عدد بزرگ مربوط به پیکسل سنسور دوربین یک گوشی به هیچ وجه نمی‌تواند عامل برتری آن نسبت به محصولی با سنسور دوربین بهره‌مند از عدد پیکسلی پایین‌تر باشد. حال به نظر شما کدام گوشی‌های هوشمند در سال 2015 بهترین عملکرد دوربین را ارائه کرده‌اند؟ ما پس از بررسی‌های گسترده توانستیم چهار مورد از باکیفیت‌ترین گوشی‌های سال 2015 از نظر عملکرد دوربین را انتخاب نماییم. این چهار گوشی هوشمند از نظر ما برترین‌ کیفیت عملکرد دوربین را در بین محصولات ارائه شده در سال 2015 به همراه دارند. برای آشنایی بهتر با این چهار گوشی هوشمند با کلیک همراه باشید.

  1. نکسوس 6 پی گوگل (Nexus 6P)

گوگل امسال دو گوشی از سری محصولات نکسوس خود را معرفی کرد. این دو گوشی نکسوس 6 پی و نکسوس 5 ایکس نام دارند. نکسوس 5 ایکس با همکاری گوگل و شرکت کره‌ای ال‌جی ساخته شد و در مجموع محصولی میان رده به شمار می‌رود. اما در سمت مقابل نکسوس 6 پی برای اولین بار با همکاری گوگل و کمپانی چینی هوآوی تولید شد. کیفیت ساخت این گوشی هوشمند به قدری عالی بوده که بسیاری از کارشناسان عقیده دارند نکسوس 6 پی باکیفیت‌ترین گوشی در سری محصولات نکسوس گوگل است. اما یکی از برترین جنبه‌های عملکردی این گوشی مربوط به کیفیت عالی عملکرد سنسور دوربین اصلی آن است.

72-1

دوبین اصلی نکسوس 6 پی گوگل از سنسوری 12.3 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 تشکیل شده که قابلیت ضبط ویدئوهای با وضوح تصویر 4K را ارائه می‌کند. ضمنا در کنار لنز دوربین این گوشی چراغ فلش LED دوبلی نیز در نظر گرفته شده وضعیت عکسبرداری دستگاه را در شرایط تاریک بودن محیط بهبود می‌بخشد. خود سنسور دوربین اصلی به کار گرفته شده در نکسوس 6 پی از نوع IMX377 و محصولی از کمپانی ژاپنی سونی است. طبق بررسی‌های ما، عملکرد این سنسور دوربین در نکسوس 6 پی گوگل فوق‌العاده باکیفیت است. تصاویر ضبط شده توسط نکسوس 6 پی از نظر کیفیت بسیار عالی هستند و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها در آن‌ها کم‌نظیر است. این سنسور دوربین تمامی جزئیات منظره را ثبت نموده و شادابی تصویر خاصی را ارائه می‌کند. همچنین سرعت عملکرد مجموعه‌ی دوربین نکسوس 6 پی هم از دیگر جنبه‌های مثبت آن به شمار می‌رود. این موارد سبب شده که نکسوس 6 پی به نظر ما از نظر عملکرد دوربین چهارمین گوشی هوشمند برتر سال 2015 محسوب شود.

  1. ال‌جی وی 10 (LG V10)

اما جایگاه سوم از آن گوشی هوشمند ال‌جی وی 10 شده است. این گوشی که تقریبا به تازگی معرفی شده و چندی پیش هم رسما وارد بازارهای داخلی کشور عزیزمان شد، از نظر کیفیت عملکرد دوربین به واقع گوشی هوشمندی کم نظیر است. سنسور دوربین اصلی به کار گرفته شده در این محصول، سنسوری 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F1.8 است که قابلیت فوکوس اتوماتیک لیزری و همچنین OIS یا لرزشگیر اپتیکال را ارائه می‌کند. در کنار این سنسور دوربین، چراغ LED واحدی نیز در نظر گرفته شده که شرایط تاریک بودن محیط می‌تواند عملکرد مجموعه را بهبود بخشد.

72-2

تصاویر ضبط شده با استفاده از دوربین اصلی گوشی وی 10 بسیار باکیفیت هستند. رابط کاربری برنامه‌ی دوربین این گوشی به طرز بسیار دقیقی طراحی شده و تقریبا هر موضوعی در برنامه‌ی دوربین این محصول قابل پردازش و تنظیم است. به منظور ضبط ویدئو هم برنامه‌ی دوربین گوشی وی 10 قابلیت‌های عالی را در اختیارتان قرار خواهد داد. به طور کلی کیفیت عملکرد سنسور دوربین اصلی گوشی هوشمند وی 10 ال‌جی فوق‌العاده بوده و در لیست برترین‌های سال 2015 ما جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

  1. گلکسی نوت 5 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 5)

کمپانی سامسونگ در سال 2015 عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. پرچمداران سری اس این شرکت در این سال از نظر سبک طراحی نسبت به سال‌های گذشته کاملا متفاوت طراحی شدند. اما همانطور که می‌دانید سامسونگ هر ساله در کنار پرچمداران سری اس خود از نسخه‌ی جدید فبلت‌های سری گلکسی نوت نیز رونمایی می‌کند. پرچمدار سری فبلت‌های گلکسی نوت سامسونگ در سال 2015 فبلت گلکسی نوت 5 بود که از سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F1.9 بهره می‌برد. این سنسور دوربین به چراغ فلش LED واحدی مجهز است و عملکرد آن در شرایط کم نور بودن محیط بی‌نظیر خواهد بود.

note_5_camera_app

کیفیت تصویر ضبط شده توسط سنسور دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی فبلت گلکسی نوت 5 فوق‌العاده است. تصاویر ضبط شده توسط این سنسور از نظر شادابی و تفکیک‌پذیری رنگ‌ها بسیار باکیفیت هستند، اما همانطور که پیش از این اشاره داشتیم اصلی‌ترین جنبه‌ی مثبت عملکرد سنسور دوربین اصلی گلکسی نوت 5 سامسونگ مربوط به کیفیت فوق‌العاده عالی آن در عکسبرداری تحت شرایط کم نور بودن محیط است. این موضوع سبب شده که ما گلکسی نوت 5 سامسونگ را از نظر کیفیت عملکرد دوربین، دومین گوشی برتر سال 2015 خطاب کنیم.

  1. اکسپریا زد 5 سونی (Sony Xperia Z5)

اما رتبه‌ی نخست موجود از آن گوشی هوشمند اکسپرا زد 5 سونی شده است. کمپانی سونی همواره در سری پرچمداران اکسپریا زد خود بهترین کیفیت ممکن را ارائه می‌کند و یکی از جنبه‌هایی که سونی بیش از حد به آن توجه دارد، کیفیت عملکرد دوربین دستگاه است. به طور کلی شرکت ژاپنی سونی همواره در زمینه‌ی سنسور دوربین یک کمپانی فعال و موفق بوده است. هم اکنون اغلب گوشی‌های هوشمند باکیفیتی که از سوی شرکت‌های مختلف عرضه می‌شوند به سنسور دوربین‌های تولید شده توسط این شرکت مجهز هستند. بنابراین اصلا جای تعجبی وجود ندارد که پرچمدار سال 2015 این شرکت ژاپنی در لیست برترین‌های سال 2015 از نظر کیفیت دوربین، رتبه‎ی نخست را به خود اختصاص دهد.

72-4

گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 سونی از سنسور دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 بهره می‌برد و چراغ فلش LED نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این سنسور دوربین در حین عکسبرداری دقت فوق‌العاده بالایی دارد و شادابی تصویر ضبط شده توسط آن بی‌نظیر است. رابط کاربری اپلیکیشن دوربین پیش فرض این محصول هم بسیار غنی طراحی شده و قابلیت‌های متنوع و کاربردی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی دیگر از جنبه‌های مثبت عملکردی سنسور دوربین اصلی این گوشی مربوط به قابلیت تصویربرداری عالی آن در شرایط کم نور بودن محیط است. به طور کلی سنسور دوربین 23 مگاپیکسلی گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 عمده‌ترین نقطه‌ی مثبت طراحی این محصول به شمار می‌رود و به واقع می‌توان مدعی شد که عملکرد دوربین اصلی این گوشی هوشمند بی‌نظیر است. از اینرو اکسپریا ز 5 سونی در لیست ما رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص داده است.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر