چهل و پنج هزار هواپیمای بدون سر نشین در پایگاه داده های آمریکا ثبت شدند

افرادي كه مايل به ثبت هواپيماهايشان در سازمان هواپيمايي فدرال(FDA) هستند، می توانند از شروع کریسمس اقدام کنند.

چهل و پنج هزار هواپیمای بدون سر نشین در پایگاه داده های آمریکا ثبت شدند

از زمان آغاز اجراي اين حكم در روز دوشنبه، حدود ٤٥٠٠٠ هواپيماي بدون سرنشين در پايگاه داده آنلاين FAA به ثبت رسيده و به دليل شلوغي هاي روز كريسمس، در حال حاضر به حالت تعليق درآمده است.

به گزارش کلیک، هماهنگي هاي لازم براي ايجاد پايگاه داده هواپيماهاي بدون سرنشين در اوايل همين ماه انجام شده بود و صاحبان هواپيماهايي كه وزن آنها بين ٢٥٠ گرم تا ٢٥ كيلوگرم است مي بايست آنها را در FAA به ثبت برسانند.
قانون مجازات مدني در صورت عدم انجام اين كار، جريمه اي معادل ٢٧,٥٠٠ دلار آمريكا را برای متخلفین در نظر گرفته است و دیگر مجازات متخلفين در اين حوزه عبارت است از: جريمه بالاي ٢٥٠,٠٠٠ دلار و سه سال زندان.
اين اقدام جديد موجب خشم عده اي در صنعت هواپيماهاي بدون سرنشين شده؛ به ويژه مدير اجرايي آكادمي ماكت هاي هواپيمايي(AMA) كه پيشنهاداتي هم در جهت اجراي بهتر فرايند ثبت دستگاه ها ارائه كرده بود.او در پاسخ به اجراي اين قانون گفت:

"سازمان AMA از اين قانون براي ثبت UAS ابراز ناخرسندي كرده است. متاسفانه قانون جديد بر خلاف مفاد كنگره در قانون مخصوص ماكت هاي هواپيما بوده و فرايند ثبت را براي ١٨٥,٠٠٠ نفري كه چندين دهه در اين حوزه فعاليت داشته اند، با مشكل رو به رو مي كند."

flytrex-sky-delivery-coke
سازمان FAA نيز به نوبه خود مي گويد كه قانون ثبت، خلبانان را تشويق مي كند كه با امنيت بيشتري هواپيماهايشان را به پرواز درآورند و مكانيزمي نيز براي تسويه حساب با آنها در صورت عدم تمايل به همكاري، ايجاد كرده است. هزينه ثبت نام ٥ دلار است در حالي كه آژانس ها تا تاريخ ٢٠ ژانويه از پرداخت اين مبلغ معاف هستند.

ارسال نظر