تمامی شهرهای اردبیل به اینترنت پرسرعت نسل چهارم مجهز می‌شوند

رسانه کلیک - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: تا پایان امسال تمامی شهرهای استان اردبیل به اینترنت پرسرعت نسل چهارم مجهز می شوند.

تمامی شهرهای اردبیل به اینترنت پرسرعت نسل چهارم مجهز می‌شوند

به گزارش کلیک به نقل از تسنیم؛ بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در این استان اظهار داشت: در حوزه ارتباطات، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در 2 سال گذشته اقدامات مناسبی انجام داده است که در تجهیر اینترنت‌ های پرسرعت همراه تا پایان سال 94، اینترنت نسل سوم در 2 شهر این استان وجود داشت و الان تمامی شهرهای اردبیل به اینترنت نسل سوم مجهز شدند.

رزمی عنوان کرد: اواخر سال 94 هیچ شهری در استان اردبیل پوشش اینترنت نسل چهارم نداشت که در حال حاضر 18 شهر در این استان دارای اینترنت نسل چهارم هستند و بر اساس قول مساعد اپراتورهای تلفن همراه٬ تا پایان امسال تمامی 26 شهر در این استان به اینترنت پرسرعت نسل چهارم مجهز می‌شوند.

وی اظهار داشت: در حوزه تجهیز روستاهای استان اردبیل به اینترنت پرسرعت٬ دو سال قبل فقط 72 روستای استان از بین 1600 روستای استان دارای اینترنت پرسرعت بودند که الان 935 روستا در این استان از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

رزمی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات هزار دستگاه ATM برای نصب به روستاهای کشور اختصاص یافت که سهم استان اردبیل 25 دستگاه است که در روستاهای مختلف شهرستان‌ های این استان نصب و راه‌ اندازی شد.

وی ادامه داد: در حوزه افتتاح و بهره‌برداری از پروژه های ارتباطی استان اردبیل، سال گذشته 189 میلیارد تومان پروژه در این استان به بهره‌برداری رسید که امسال نیز 96 میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه فناوری اطلاعات نیز طرح و اقدامات زیادی برای بهبود این حوزه در استان به انجام می‌رسد که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح تکاپو یا توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار اشاره کرد که در این راستا 24 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی استان امضا شده که ظرفیت سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی و ایجاد اشتغال را دارد.

رزمی افزود: اقدامات حمایتی از افرادی که صاحب فکر و ایده هستند در دستور کار قرار دارد و به متقاضیان اجرای طرح‌ ها و ایده‌های نوین تسهیلات 10 تا 18 درصدی ارائه می‌شود.

ارسال نظر