نسل چهارم اپل تی‌وی؛ همه کاره قدرتمند

برخی از دارندگان نسل چهارم اپل تی‌ وی بر این معترض‌ اند که این تلویزیون‌ ها به طور خودکار روشن شده و به دستگاه محافظ جریان برق متصل می‌ شوند.

نسل چهارم اپل تی‌وی؛ همه کاره قدرتمند

به گزارش کلیک، این امر باعث می‌شود جریان برق بیش از حد لزوم برقرار شود که می‌تواند به طور خودکار صفحه تصویر تلویزیون‌های پلاسما را بسوزاند.
این مشکل موضوع مباحث زیادی در فروم پشتیبانی اپل است و اپل اینسایدر هم آن را تأیید کرده است. تلویزیون این افراد در حدود کمتر از یک دقیقه روشن می‌شود، هرچند مقدار بیش از این هم گزارش شده است.
تلویزیون‌هایی که از HDMI-CEC پشتیبانی می‌کنند (نوعی پورت ارتباطی است که قابلیت انتقال تصویر و صدا با کیفیت بالا را تنها با استفاده از یک کابل به کاربران ارائه می‌دهد) به صورت خودکار روشن شده، سبب هدر رفتن جریان برق می‌شوند و خواب شبانه را برهم خواهند زد. احتمال سوختن پلاسما هم به این دلیل که tvOS (برنامه‌های بازی و نرم‌افزاری تلویزیون) سیستم محافظ صفحه‌نمایش خود را آن‌طور که انتظار می‌رود روشن نمی‌کند.
تا زمانی که کاربران برای همه‌چیز از بلوتوث دستگاه گرفته تا Air Play - سیستم اشتراک‌گذاری صوت و تصویر در سیستم‌های بزرگ‌تر- شکایت داشته باشند، دلیل این مشکل مشخص نخواهد شد. طبق گزارش برخی از کاربران، توانسته‌اند قبل از قرار دادن دستگاه در حالت خواب، روشن کردن مجدد دستگاه و یا حتی خاموش کردن تبلیغات، برخی یا همه برنامه‌ها را ببندند. تنها نگرانی این کاربران این است که خاموش نگاه داشتن دستگاه، سیستم HDMI-CEC را در تنظیمات tvOS غیرفعال می‌کند.
همه راه‌حل‌ها شاید نشان‌دهنده یک ایراد نرم‌افزاری باشد و اینکه شرکت اپل قادر باشد در آپدیت tvOS آن را برطرف کند، اما نمی‌توان مطمئن بود که در نسخه tvOS 9.2 ایراد اصلی آن برطرف شود.

ارسال نظر