رشد ۲۰۰ درصدی نسل چهارم موبایل

توسعه پهن باند سیار تضمین کننده آینده کسب و کارهای مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ و خوشبختانه کشور ایران اهمیت این موضوع را درک کرده است.

رشد ۲۰۰ درصدی نسل چهارم موبایل

به گزارش کلیک، دانشکده‌ پست و مخابرات و اتحادیه‌ جهانی مخابرات کارگاه بین المللی "توسعه نقشه راه پهن باند بی‌ سیم" را برپا کردند. در این کارگاه، وحید بزدانیان، رییس دانشکده پست و مخابرات گفت: کارآفرینی ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تاثیرات اجتماعی، شعاری است که توسط اتحادیه جهانی مخابرات در روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزیده شده است و بررسی تجارب جهانی نشان دهنده تاثیرگذاری مثبت و موثر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گسترش بنگاه های اقتصادی است.

یزدانیان بیان کرد: گزارش‌ های منتشر شده توسط نهادهای ناظر و مسئول در کشورهای مختلف جهان بیانگر آن است که ریشه بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی و جرائم سازمان یافته نظیر تروریسم و افراطی گری در جهان، بیکاری است؛ بنابراین توجه به کارآفرینی مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌ تواند تاثیر مهمی در ثبات اجتماعی داشته باشد.

رئیس دانشکده پست و مخابرات اظهار داشت: آمارهای جهانی نشان دهنده روند رو به رشد پوشش جهانی موبایل در نسل های ۳ و ۴ است به نحوی که در سال ۲۰۱۶ حدود ۶ میلیارد نفر از جمعیت جهان تحت پوشش این دو نسل قرار گرفته ‌اند و سهم LTE و LTE advanced از یک میلیارد نفر در میانه سال ۲۰۱۳ به بیش از ۳ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

وی افزود: بنابراین می ‌توان نتیجه گرفت که توسعه پهن باند سیار تضمین کننده آینده کسب و کارهای مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ و خوشبختانه کشور ایران اهمیت این موضوع را درک کرده است.

یزدانیان ادامه داد: کشور برنامه ‌های گسترده ای را در سطح سیاست گذاری برای توسعه پهن باند تدوین نموده و از کلیه‌ فعالان ارتباطات و فناوری اطلاعات خود نظیر اپراتورها درخواست نموده است که برنامه ‌های توسعه خود را در این زمینه تدوین و اجرا نمایند. رگولاتوری و سازمان های دولتی ایران نیز همراه با بخش خصوصی، موضوعات مختلف کلان نظیر تعرفه گذاری، مدیریت فرکانس، سرویس های قابل عرضه بر بستر پهن باند سیار را مورد توجه قرار داده‌اند.

رئیس دانشکده پست و مخابرات اضافه کرد: ایران ضمن اعلام آمادگی در زمینه برگزاری دوره‌ های آموزشی مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات از طریق بدنه آموزشی خود یعنی دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، آرزومند است برگزاری این دوره آموزشی باعث ایجاد این وحدت رویه در سطوح ملی و منطقه ای شده و باعث توسعه همکاری‌ ها با اتحادیه جهانی در زمینه تربیت نیروی انسانی شود.

ارسال نظر