5 افزونه کاربردی مرورگر کروم برای افزایش سرعت

رسانه کلیک - مرورگر کروم به سریع‌ترین مرورگر در بین کاربران مرورگرها مشهور است. اما راه‌هایی وجود دارد که باز هم سرعت این مرورگر را افزایش داد. از طرفی از آنجایی که کروم به حافظه زیادی نیاز دارد ممکن است در برخی از دستگاه‌ها سرعت خود را از دست بدهد. به همین دلیل افزونه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای افزایش سرعت مرورگر کروم استفاده کرد.

5 افزونه کاربردی مرورگر کروم برای افزایش سرعت

در این مطلب قصد داریم تا 5 افزونه کاربردی برای مرورگر کروم که در افزایش سرعت آن نقش مهمی دارند معرفی کنیم.

افزونه FasterChrome

مرورگر کروم به صورت پیش‌فرض برای بارگذاری وب‌‌سایت‌های مختلف از سرویس‌های مختلفی مثل کوکی‌ها و غیره استفاده می‌کند.افزونه کروم اما افزونه FasterChrome چیز دیگری است. این افزونه با دنبال کردن حرکات ماوس کاربر مثل رفتن روی لینک‌های درون صفحه‌ای حتی برای 65 ثانیه شروع به پیش بارگذاری صفحه مربوط به همان لینک درون صفحه‌ای می‌کند. این کار باعث می‌شد تا در هر بار کلیک در حدود 300 میلی ثانبه زمان صرفه‌جویی شود.

این افزونه تا حد زیادی باعث افزایش سرعت مرورگر کروم می‌شود.

افزونه uBlock Origin

این افزونه در واقع وارث افزونه Adblock است که با فناوری‌های مدرن‌تر طراحی شده است. مزیت این افزونه نسبت به Adblock این است که از منابع کمتری مثل حافظه رم استفاده می‌کند. پس این افزونه به خصوص برای کاربرانی که از سیستم‌هایی که رم پایینی دارند استفاده می‌کنند بسیار مناسب و مفید است.

 افزونه کاربردی مرورگر این افزونه قابلیت‌های زیادی دارد. یکی از این قابلیت‌ها به تعلیق درآوردن برگه‌های باز شده در مرورگر کروم است که باعث افزایش سرعت و کاهش حجم حافظه رم مصرفی می‌شود. برای اینکه این افزونه به طور کامل روی سیستم شما اجرا شود باید مجوزهای دسترسی زیادی به آن بدهید. اما با این وجود به دلیل قدرت آن در افزایش سرعت مرورگر دادن این مجوزها چندان ناخوشایند نیست.

افزونه Web Boost

قدرت این افزونه برای افزایش سرعت مرورگر خارق‌العاده است. نکته جالب این است که الگوریتمی که Web Booster برای افزایش سرعت مرورگر استفاده می‌کند بسیار قدرتمند و در عین حال ساده است. کار اصلی این افزونه با بلاک‌های وب سایت‌هایی است که روی کش سیستم شما ذخیره شده است. این بلاک‌ها توسط وب‌سایت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و این افزونه در واقع ماری می‌کند زمان بارگذاری وب‌سایت‌ها نیازی به دانلود مجدد این بلاک‌ها نباشد.

افزونه کاربردی کروم این افزونه مدعی است، با این الگوریتم ساده توانسته سرعت مرورگر را تا 3 برابر افزایش دهد. از طرفی افزونه Web Boost سرویس‌های ردیابی و همچنین سرویس‌های تبلیغاتی روی مرورگر کروم را غیر فعال می‌کند. خوشبختانه این افزونه بسیار امن است.

افزونه The Great Suspender

معمولاً کاهش سرعت PC باعث کاهش سرعت مرورگر می‌شود. این مشکل زمانی آزاردهنده‌تر می‌شود که شما از مرورگر کروم استفاده می‌کنید و در آن برگه‌های زیادی را باز کرده‌اید. در این مواقع بهتر است از افزونه The Great Suspender استفاده کنید. این افزونه باعث می‌شود تا برگه‌های باز شده در مرورگر به حالت تعلیق در بیاید. معمولاً اکثر کاربران هنگام وب‌گردی، برگه‌های زیادی باز می‌کنند و تنها از تعداد کمی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

افزونه کاربردی کروم در واقع این افزونه برگه‌های بازشده در مرورگر که کمتر استفاده می‌شوند را به حالت تعلیق در می‌آورد و به ترتیب حجم حافظه رم استفاده شده را کاهش می‌دهد. اگر نیازی به باز کردن برگه به تعلیق آمده داشتید، تنها کافی است روی آن کلیک کنید. از طرفی با استفاده از این افزونه امکان به تعلیق در آوردن برگه‌ها به صورت دستی نیز وجود دارد. برای این کار کافی است دو بار روی برگه‌ای که می‌خواهید به حالت تعلیق در بیاید کلیک کنید.

افزونه GooglePreview

این افزونه بسیار ساده است اما در عین حال کاربردی است. این افزونه عکس‌های بندانگشتی از صفحات وب را در قسمت نتایج جستجوی گوگل نمایش می‌دهد. این قابلیت باعث می‌شود تا کاربرانی که از قبل می‌دانند دنبال چه صفحه‌ای هستند به جای باز کردن صفحه وب به صورت کامل، با نگاه کردن به این عکس‌ها وب سایت مورد نظر خود را پیدا می‌کند. موتورهای جستجوی Google، DuckDuckGo، Bing و Yahoo از این افزونه پشتیبانی می‌کنند.

افزونه کاربردی کروم

ارسال نظر