اعلام پنج هدفون بلوتوث برتر سال ۲۰۱۶ (بخش اول)

در این مطلب قصد داریم به بررسی برترین هدفون های بلوتوثی ۲۰۱۶ بپردازیم که از طراحی و عملکرد واقعاً خوبی برخوردار هستند و محصول برندهای صاحب نامی هستند. 

اعلام پنج هدفون بلوتوث برتر سال ۲۰۱۶ (بخش اول)

کلیک - اگر شما هم از طرفدارن هدفون های بی سیمی هستید که از طریق بلوتوث با گوشی ارتباط برقرار می کنند، حتما این مطلب را دنبال کنید؛ زیرا در این مطلب قصد داریم بهترین هدفون های بلوتوثی سال ۲۰۱۶ را معرفی کنیم. در این مطلب هدفون ها از آخر به اول معرفی شده اند و بهترین هدفون این لیست در پایان مطلب معرفی می شود.

کلیک - در ادامه با معرفی ۵ مورد از بهترین هدفون های بلوتوثی با ما همراه باشید.

  1. هدفون Jabra Motion

jabra_motion_35772064_08_new

طراحی

در مورد طراحی این هدفون باید گفت به هیچ وجه نمی توان از آن انتقاد کرد و شرکت Jabra این هدفون را به صورت هوشمندانه ای طراحی کرده است و می توان گفت طراحی آن کاملا رضایت بخش است. نخستین چیزی که در نگاه اول به این هدفون متوجه می شوید، اندازه بزرگ تر این هدفون نسبت به هدفون های مشابه موجود در بازار است. هدفون Jabra Motion به راحتی بر روی گوش قرار می گیرد و پوشش های ژله ای که برای جلوگیری از آسیب دیدن گوش توسط هدفون روی آن قرار داده می شوند، بسیار نرم هستند و به خوبی در گوش قرار داده می شوند و ثابت می شوند. این پوشش های نرم که سه عدد از آن ها همراه با هدفون عرضه می شود، به راحتی کشیده می شوند و شما می توانید آن ها را به هر اندازه ای که راحت هستید، در گوشی خود بکشید.

۳۵۷۷۲۰۶۴_new

میکروفون دراز و تاشوی آن

طراحی این هدفون به صورتی است که روی گوش را کاملا می پوشاند و مجهز به یک میکروفون کاملا بلند است. میکروفون این هدفون به حدی بلند است که وقتی آن را روی گوش خود قرار می دهید، به لاله گوش می رسد و حتی با گونه های شما هم موازی می شود. ممکن است تماس پیدا کردن میکروفون با گونه، برخی از افراد را کمی آزار دهد؛ اما ممکن است برخی هم با این موضوع هیچ مشکلی نداشته باشند. در ضمن شما می توانید برای حمل راحت تر این میکروفون، آن را تا کنید.

img_3504_new

کنترل موارد مختلف

دکمه های لمسی کنترل میزان صدا در قسمت لبه پشتی این هدفون قرار دارند. دکمه های پاسخ به تماس ها یا قطع کردن آن ها و همچنین دکمه قطع و وصل کردن صدای هدفون، در قسمت پایینی این هدفون قرار داده شده اند و همچنین یک پورت میکرو USB نیز برای شارژ هدفون در آن تعبیه شده است.

معایب طراحی آن

تنها مشکلی که در مورد طراحی این هدفون وجود دارد این است که به دلیل اینکه این هدفون، قسمت پشت گوش را کاملا می پوشاند، ممکن است برای فریم عینک برخی از کاربران عینکی مشکل ایجاد کند و آن ها را ناراحت کند. البته ممکن است برخی از کاربران هم هیچ مشکلی با این موضوع نداشته باشند.

ویژگی ها

این هدفون مجهز به بلوتوث نسخه ۴٫۰ و برچسب NFC است و کاربران می توانند علاوه بر بلوتوث، از برچسب NFC نیز برای برقراری ارتباط هدفون با گوشی خود استفاده کنند. کاربران می توانند از فرمان های صوتی نیز برای کنترل گوشی استفاده کنند. برای انجام این کار تنها کافی است ویژگی فرمان صوتی را فعال کنید. سپس هدفون از شما می خواهد یک فرمان صوتی به آن بدهید، پس شما می توانید با گفتن عبارت "What can I say" لیست فرمان های صوتی را که می توانید از آن ها استفاده کنید، دریافت کنید.

کنترل هدفون به وسیله حرکت های کاربر با استفاده از حسگر شتاب سنج

همانطور که از نام این گجت پیدا است، این هدفون از قابلیت کنترل به وسیله حرکت های کاربر با استفاده از یک حسگر حرکتی که حسگر شتاب سنج نامیده می شود، برخوردار است؛ به عنوان مثال کاربر می تواند با بالا بردن هدفون، به تماس تلفنی پاسخ دهد و یا هنگامی که در حال حرکت است، هدفون حرکت کاربر را تشخیص می دهد و قابلیت Noise Cancellation را فعال می کند که باعث می شود صداهای محیطی حذف شوkد و مخاطب صدای شما را به صورت کاملا شفاف بشنود. البته ممکن است برخی از گوشی ها در استفاده از این قابلیت Jabra Motion با مشکل مواجه شوند.

اپلیکیشن هدفون

می توان گفت اپلیکیشن این هدفون، یکی از بهترین امکانات جانبی آن است. شما می توانید با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی خود، آن را به وسایل بلوتوثی دیگر متصل کنید. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می توانید میزان شارژ باتری هدفون خود را نیز مشاهده کنید و می توانید حالت پخش موسیقی متناسب با مکان های مختلف را که شامل خودرو، اداره و فضای باز می شود، نیز انتخاب کنید. یکی از قابلیت های دیگر این اپلیکیشن قابلیت "Auto Noise" است. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند صدای خود را ضبط کنند و در مواقع لازم از آن استفاده کنند. حتی می توانید برای کنترل صوتی گوشی خود نیز از این اپلیکیشن استفاده کنید. برای مثال می توانید با استفاده از این هدفون، دستیار مجازی Siri را در گوشی های آیفون باز کنید.

jabra_connect_app_2_new

عملکرد

حجم صدای تولیدی توسط این هدفون بسیار بالا است و صدای شفاف و بدون نویزی را برای کاربر ایجاد می کند و کاربران در صدای بلند بیشتر متوجه این موضوع می شوند. به کار گیری پوشش نرم روی این هدفون و استفاده از فناوری Noise Cancellation باعث شده است نویزها و صداهای مزاحم محیطی کاملا حذف شوند. در هنگام برقراری تماس نیز کیفیت صدای هدفون واقعاً خوب است و کمی بهتر از Voyager Legend است. شرکت Jabra عمر باتری این هدفون را ۷ ساعت اعلام کرده است، اما در صورتی که از آن به صورت معمولی استفاده کنید، باتری تا ۸ ساعت هم می تواند نیروی آن را تأمین کند.

نتیجه گیری

در کل می توان گفت این هدفون از کیفیت صدای واقعاً خوبی برخوردار است؛ اما مشکل این هدفون این است که جمع و جور نیست و اگر با این موضوع مشکل دارید، می توانید هدفون Jawbone را که در بخش بعدی بررسی خواهیم کرد، انتخاب کنید. گاهی اوقات حسگرهای حرکتی ایل هدفون به درستی عمل نمی کنند؛ اما در کل برای برخی از کاربران می تواند انتخاب خوبی باشد.

  1. Sennheiser PRESENCE-UC

sennheiser-presence-in-ear_new

برند سنهایزر (Sennheiser) برند نوپایی در زمینه تولید گجت های صوتی نیست؛ از هدفون های بی سیم گرفته تا هدفون هایی که توسط خلبان ها مورد استفاده قرار می گیرد، همگی در زمره محصولات این شرکت هستند. سنهایزر بیش از نیم قرن در تولید این محصولات تجربه دارد؛ اما از هدفون های بلوتوثی این برند به اندازه هدفون هایی که با جک هدفون به گوشی متصل می شوند و یا دیگر انواع هدفون، استقبال نمی شود. شاید یکی از دلایل این موضوع، قیمت کمتر محصولات رقبای این شرکت باشد. به هر حال در ادامه به بررسی مختصر این هدفون خواهیم پرداخت.

طراحی زیبا

این هدفون به صورت کاملا هوشمندانه ای طراحی شده است. هدفون PRESENCE بسیار باریک است. استفاده از استیل با کیفیت در قسمت داخلی این هدفون باعث شده است که قسمت داخلی آن با قسمت سیاه رنگ آن، تضاد رنگی جالبی داشته باشد و در کل ترکیب رنگ شیکی را به این هدفون بخشیده است. در قسمت پشتی این هدفون یک نشانگر LED و یک پورت میکرو USB برای شارژ وجود دارد. کاربران می توانند گیره ای را به گوش متصل شده است ، به راحتی از گوش خود جدا کنند و به آن متصل کنند و می توانند آن را به راحتی بر روی گوش خود نصب کنند. به دلیل اینکه وزن این هدفون تنها ۱۳ گرم است، اصلا باعث خستگی کاربران نمی شود.

f82ea3606876ba06e2550704d724eacc_new

این هدفون مجهز به آخرین نسخه بلوتوث یعنی نسخه ۴٫۰ است که فضای بیشتری را نسبت به نسخه های قبلی خود، پوشش می دهد و در عین حال انرژی کمتری هم مصرف می کند. اتصال این هدفون به گوشی کاملا آسان است و برای انجام این کار تنها کافی است دکمه multi-purpose را بر روی هدفون بزنید. سنهایزر برای افزایش کیفیت صدای هدفون خود از فناوری HD Voice Clarity استفاده کرده است که باعث می شود در هنگام مکالمه هر دو طرف صدای شفافی را دریافت کنند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این فناوری این است که بر خلاف هدفون های دیگر که دارای ۲ میکروفون هستند، سه میکروفون در آن تعبیه شده است و از فناوری Sennheiser Speak Focus نیز برخوردار است. این دو ویژگی باعث می شوند نویزها و صداهای مزاحم در حین مکالمه حذف شوند. علاوه بر این، این هدفون از فناوری WindSafe برخوردار است که باعث می شود نویز ایجاد شده ناشی از وزش باد کاهش پیدا کند. معمولا پزشکان استفاده زیاد از هدفون ها را به دلیل احتمال آسیب زدن به گوش ها توصیه نمی کنند. شرکت سنهایزر این موضوع را نیز در نظر گرفته است و ویژگی ActiveGard را در هدفون PRESENCE خود به کار گرفته است. این ویژگی باعث شده است هدفون صدای های بلند و خطرناک را کاهش دهد و همچنین نویز و انرژی زیاد را که می تواند به شنوایی آسیب بزند، شناسایی و حذف کند و صدایی شفاف، طبیعی و با وضوح بالایی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

بهترین عمر باتری

این هدفون در میان هدفون های معرفی شده در این مطلب، دارای بهترین عمر باتری است. باتری این هدفون می تواند با یک بار شارژ انرژی مورد نیاز آن را برای ۱۰ ساعت تأمین می کند و در حالت استندبای عمر باتری به ۱۴ ساعت هم می رسد. یکی از مزیت های بسیار خوب این هدفون این است که باتری آن در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه کاملا شارژ می شود.

قیمت بالای این هدفون

یکی از معایب این هدفون قیمت بالای آن است و قیمت آن حتی از هدفون های Jabra Motion و Voyager Legend نیز بالاتر است و به همین دلیل در جمع سه هدفون برتر لیست ما قرار نمی گیرند. البته ویژگی هایی همچون کیفیت بالای صدا، شفافیت آن و توانایی تولید میزان بالایی از صدا می تواند قیمت بالای این هدفون را توجیه کند. این هدفون فاقد برچسب NFC است و به غیر از این مورد نمی توان عیب دیگری را برای آن بیان کرد.

در قسمت بعدی سه هدفون برتر دیگر را معرفی خواهیم کرد.

ارسال نظر