۵ مشکل اساسی کاربران با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

آیفون های جدید دارای ویژگی های بسیار خوبی هستند و کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده اند، ولی با تمام این تفاسیر مشکلاتی نیز در این دستگاه‌ها وجود دارد که صدای کاربران را درآورده است.

۵ مشکل اساسی کاربران با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

کلیک-امکانات جدید آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند، امکانات جدیدی مثل دوربین دوگانه بسیار پیشرفته، قابلیت ضدآب بودن، اسپیکرهای استریو، دکمه خانه Home جدید، رنگ بندی جدید، در آیفون های جدید گنجانده‌شده است. اگر بخواهیم آیفون ۷ را با آیفون ۶ مقایسه کنیم و بگوییم کدام یک بهتر است بی شک می توانیم آیفون ۷ را برنده اعلام کنیم.

پس از شکست سامسونگ در پروژه نوت ۷ بسیاری از کاربران اندروید به iOS مهاجرت کردند و بخش قابل توجهی از این کاربران به سراغ محصولات جدید اپل رفته اند. با این حال آیفون ها نیز بدون مشکل نبودند. مشکلات و باگ های ایجاد شده در به روزرسانی های اپل یکی از مسائلی بود که صدای بسیاری از کاربران را درآورد و اپل این روزها با به روزرسانی ۱۰٫۱ به میدان آمده است که ادعا دارد این به روز رسانی کامل‌ترین به روزرسانی نرم افزاری آیفون خواهد بود. علاوه بر مشکلات مربوط به آپدیت های اپل برخی کاربران مشکلاتی دیگر با محصولات جدید اپل داشته اند که در این جا به بررسی آن ها می پردازیم.

۱-دکمه خانه Home آیفون ۷ فقط با تماس با پوست دست عمل می کند

براساس خبرهای منتشر شده از سوی Chance Miller دکمه خانه یا Home آیفون های جدید به گونه ای عمل می کند که برای استفاده از آن کاربر حتما باید تماس مستقیم با دکمه داشته باشد. به این معنا که پوست دست کاربر باید دکمه Home را لمس کند تا سنسورهای اثر انگشت بتوانند به خوبی عمل کنند. شاید در یک نگاه این موضوع مشکل حاد و بزرگی به شما نیاید ولی باید به این نکته توجه کرد که در فصل زمستان بسیاری از کاربران با دستکش با دستگاه خود کار می کنند و در این جا است که کاربران آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با مشکل مواجه می‌شوند. پس در یک روز سرد زمستانی کاربر اپل چاره ای جز درآوردن دستکش خود برای کار کردن با دستگاه خود را ندارد.

۲-خش خش صدای آیفون ۷

5 مشکل اساسی کاربران با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

بعد از مشکل حسگر اثر انکشت این بار نوبت به خش خش صدا می رسد! براساس گزارش‌ها و مشکلات مطرح شده در سایت Apple Insider بسیاری از مالکان آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در رابطه با خش‌خش صدای دستگاه خود در هنگام بازکردن فایل های سنگین، و یا انجام دادن چند عمل هم‌زمان با گوشی را گزارش کرده اند. به نظر می رسد که این مسئله به سنسور A10 آیفون ها برمی‌گردد. بر اساس گزارش‌های Fingas در مدل های قبلی آیفون نیز شاهد این مسئله بوده ایم ولی مسئله ای که وجود دارد این مشکل در حال شیوع پیدا کردن در میان کاربران است و هر روز کاربران بیشتری از این مسئله به اپل شکایت می‌کنند. علاوه بر فرضیه‌های مطرح شده در رابطه با علت این صدای خش خش، هنوز دلیل قطعی و نهایی این مسئله روشن نشده است و Fingas این مسئله را در رابطه با پردازنده A10 نمی داند.

۳-مشکلات حالت پرواز آیفون ۷

5 مشکل اساسی کاربران با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

بر اساس گزارش‌های Joe Rossignol در MacRumors برخی کاربران با حالت پرواز آیفون ۷ با مشکل مواجه شده اند. مسئله از این قرار است که بعد از اینکه کاربران دستگاه خود را از حالت پرواز خارج می کنند ارتباط آن ها با شبکه های مخابراتی برقرار نمی شود و یا به زبان ساده تر بعد از خاموش کردن حالت پرواز دستگاه آن ها برای برقراری ارتباط آماده نیست. اپل برای حل این مسئله راه‌کارهایی را به کاربران ارائه داده است که در مرحله اول باید یک بار دستگاه خود را خاموش و روشن کنند، اگر باز هم ارتباط آن ها برقرار نشد باید یک بار سیم کارت را درآورده و دوباره سیم کارت را وارد دستگاه کنند.

در هر صورت شاید این مشکل برای کمپانی مانند اپل کمی بزرگ باشد. چنین کمپانی نباید بر سر چنین مسئله کوچکی با کاربران خود درگیر باشد و در روزهای اخیر تعداد کاربرانی که با این مسئله مواجه شده اند کمی افزایش یافته است.

۴-دوربین آیفون ۷ به راحتی خراشیده می شود

5 مشکل اساسی کاربران با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

براساس گزارش‌های Adrian Kingsley-Hughes در ZDNet کاربران آیفون در رابطه با رنگ مشکی زغالی آیفون ۷ چنین تجربه ای را داشته اند چون این رنگ آیفون ۷ به راحتی خراشیده می‌شد. بعد از تست های خش پذیری آیفون ۷ زغالی حالا نوبت به دوربین این گوشی هوشمند رسیده است. اگر در یوتیوب به صفحه JerryRigEverything سری بزنید شاهد تست های انجام شده بر روی آیفون های جدید و تمام گوشی های هوشمند جدید بازار را مشاهده می کنید. صفحه نمایش و بدنه دستگاه هر دو ضد خش هستند ولی لنز ها این گونه به نظر نمی رسند و به راحتی می توان بر روی آن ها خش انداخت. در واقع در ویدئو های تست خش پذیری لنز آیفون از ابزار های بسیار ساده ای مانند کلید، سکه، و وسایل معمولی که ممکن است در جیب هر فردی وجود داشته باشد استفاده شده است. نکته جالبی که وجود دارد اپل اظهار کرده بود که پوشش لنز آیفون از کریستال است و در برابر ضربه مقاوم است. در ویدئو نشان داده می شود که جنس محافظ دوربین کریستال نیست و می توان بر روی سطح آن به راحتی خش انداخت. اپل هنوز به این مسئله واکنشی نشان نداده است.

۵-مشکلات ریموت کنترل ایرپاد

5 مشکل اساسی کاربران با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

بر اساس گزارشات Apple Insider ریموت کنترل ایر پاد که همراه با هدفون های بیسیم آیفون عرضه می شود با مشکلاتی مواجه شده است که به نظر می رسد که مشکل از قسمت نرم افزاری دستگاه باشد. مشکلات گزارش شده از سمت کاربران شامل مسائلی در کم و زیاد کردن صدا، پاسخ دادن به تماس ها و پایان تماس ها است که ریموت کنترل به خوبی عمل نمی کند و کاربر با تأخیر مواجه می‌شود.

بسیاری از مشکلاتی که برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس پیش آمد در طی روزهای اخیر برطرف شده است و مسئله اصلی به روزرسانی نیز با آمدن به روزرسانی ۱۰٫۱ تا حد زیادی حل شده است، اگر چه به روزرسانی ۱۰٫۱ نیز هنوز در حالت بتا قرار دارد و باید دید می تواند عمل کرد خوبی داشته باشد یا نه. مشکل اصلی کاربران آیفون با ایرپاد ها است که کمپانی نوید داده است که این مسئله در رابطه با نرم افزار می باشد و در آینده حل خواهد شد.

ارسال نظر