پنج عامل تاثیر گذار بر ارزش بیت کوین

اجازه دهید تا نگاهی به پنج عاملی که تاثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین خواهند داشت بیاندازیم، در سالی که یک رشد ناگهانی در اولین واحد پولی بدون محدودیت جهان ایجاد خواهد شد.

پنج عامل تاثیر گذار بر ارزش بیت کوین

کلیک - برای بسیاری از افراد قیمت بیت کوین مهم ترین مسئله است، اگر نگوییم که آن تنها شاخص چگونگی عملکرد ارز پنهانی است. بنابراین، اگر موارد استفاده کشف شده و کشف نشده بی شمار دیگر را کنار بگذاریم.

۱٫ نصف کردن بیت کوین

برخلاف تغییرات ناگهانی در سیاست های پولی Fed (بانک مرکزی آمریکا)، سیستم قوانین بیت کوین شفاف است و عرضه کلی همیشه موجود بیت کوین موضوعی است که عموم بر آن آگاهی دارند. بر طبق اعلام وب سایت Bitcoinclockhalf.com، نصف کردن بزرگ بعدی بیت کوین در ۱۸ جولای ۲۰۱۶ خواهد بود.
بیت کوین به طور میانگین، با نرخ ثابت یک بلاک در هر ده دقیقه ایجاد می شود، به طوری که یک بلاک دارای تعداد مشخصی از بیت کوین ها است. این دقیقاً مقداری است که نصف خواهد شد تا عرضه را کاهش دهد و بنابراین، به طور طبیعی می توان انتظار داشت که اگر تقاضا کاهش نیابد، قیمت افزایش یابد.
بابی لی، مدیر عامل بزرگ ترین مبادله کننده بیت کوین در چین (BTCC)، نظرات خود را درباره این موضوع این گونه اعلام کرده است:

" من فکر می کنم که اجرای بعدی در اوایل سال ۲۰۱۶ باشد، در زمان نصف کردن پاداش های بلاک و بله، قیمت اجرا بهتر است بالاتر از سال ۲۰۱۳ باشد. "

اما با این وجود، طبق گفته جورج سامان، دلال سابق سهام و موسس وبلاگ Sammantics، وقتی موضوع انتظارات در میان باشد، بازار اغلب به روش متضاد رفتار می کند.
سامان به سایت Bitcoin.com توضیح می دهد که،" من فکر می کنم قیمت با نصف شدن افزایش خواهد یافت و سپس می توان یک تخلیه بزرگ را مشاهده کرد زیرا چیزها به ندرت طبق انتظار ما عمل می کنند. نظریه عرضه و تقاضا مانند اکثر نظریه های اقتصادی در خلاء قرار دارد. قیمت واقعی در دنیای معامله گران است که از طریق آن سیستم های پیچیده را هدایت می کنند. بعلاوه ما باید ببینیم که آیا کارگران معادن باز هم انگیزه خواهند داشت. "
پس آیا قیمت دو برابر خواهد شد؟ احتمالاً خیر، اگرچه حتی اگر فرض کنیم که نصف کردن تاثیر منفی بر قیمت داشته باشد، بعید به نظر می رسد که این تاثیر طولانی مدت باشد. در حالی که بسیاری از افراد نصف کردن را نوید بخش می بینند، اما چگونگی واکنش بازار در نهایت تا تابستان امسال آشکار خواهد شد.

۲٫ چین

بازارهای چین از ابتدای امسال بر هم خورده است و نزول ۷ درصدی و تعلیق معاملات را تجربه کرده است. حتی با وجود بزرگ ترین بانک چین که به دنبال تامین امنیت طلای بین المللی است، سقوط مالی دیگری ممکن است محتمل باشد، که می تواند یک مزیت واقعی برای این واحد پولی غیر متمرکز باشد. این به این دلیل است که چینی ها نه فقط به خرید طلا- و اخیراً خرید بیت کوین - در مواقع آشفتگی اقتصادی معروف هستند، بلکه همچنین از پول دیجیتال به عنوان روشی برای دور زدن کنترل سرمایه و به عنوان یک ابزار در فرآیند تبدیل کردن آنها به ارزهای واقعی و قانونی دیگر استفاده می کنند.
برای مثال، در پایان سال ۲۰۱۵، وقتی بازارهای چین دوباره نزول کردند بیت کوین یک افزایش جزئی را تجربه کرد.
به طور مشخص، تنگ تر کردن این کنترل ها سوء استفاده در بازار را ادامه دار می کند و غیبت افراد با نفوذ در زمینه مالی در چین همگی عواملی هستند که می توانند اعتماد به سیستم مالی سنتی جهانی را کاهش دهد که این امر باعث می شود تا پول نقد، طلا و بیت کوین به عنوان ابزارهایی موفق برای کاهش ارتباط با بازارهای در حال سقوط مطرح شوند. علاوه بر این، همان طور که تابستان گذشته در مورد یونان به اثبات رسید، به نظر می رسد که اخبار بد در زمینه واحد پول سنتی اخبار خوبی برای بیت کوین باشد.

۳٫ حجم تراکنش ها در حال رشد است
یکی از مناسب ترین آمارها برای تخمین چگونگی عملکرد بیت کوین، حجم تراکنش آن است، زیرا یک رابطه مستقیم بین تعداد تراکنش ها در یک شبکه و تعداد کاربران شبکه وجود دارد. این تعداد اهمیت زیادی دارد زیرا بر طبق قانون Metcalfe، " ارزش یک شبکه ارتباط راه دور با دامنه گستره کاربران متصل یک سیستم متناسب است."
وقتی به حجم تراکنش بیت کوین از زمان بلاک آغازین آن نگاه می اندازیم، رشد خطی آن آشکار می شود. به عبارت دیگر، راز آن آشکار می شود و بیت کوین - یک واحد پولی کاربر به کاربر و غیر متمرکز ترین ارز در جهان --- نمی تواند غیر ساختگی باشد.
علاوه بر این، اگر ما آن را تنها ارز پنهان موفق در حال حاضر در نظر بگیریم ( ببخشید، هنوز ATM های Dogecoin به تعداد زیاد وجود ندارد) که هرکسی در جهان با یک اتصال اینترنتی می تواند از آن استفاده کند، غیر منطقی نیست فرض این که همزمان با آشنایی کاربران جدید با مزایای آن، تعداد تراکنش ها همچنان افزایش یابد. این بدین معنی نیست که ارزهای پنهان دیگر نمی توانند بیت کوین را تضعیف کنند، اما در حال حاضر، بیت کوین بدون شک واحد پول پرچم دار در صنعت ارزهای پنهان نوظهور است، بنابراین بهتر است حجم تراکنش آن مسیر رو به رشد خود را ادامه دهد.

۴٫ Blockchain!
بسیاری سال ۲۰۱۵ را سال Blockchain نامیده اند، به طوری که موسسات مالی سنتی - حتی در کشورهایی که ظاهراً موضع خصمانه ای نسبت به بیت کوین دارند -- به طور فزاینده به آن به عنوان یک تکنولوژی تقویت کننده توجه می کنند. موضوع قابل توجه تر این است که قبلاً بیش از ۵۰ بانک بزرگ جهانی کنسرسیوم R3 را ایجاد کرده اند تا چگونگی نگرش و اجرای تکنولوژی Blockchain را بررسی کنند.
انتظار می رود که بحث ها در مورد این که آیا Blockchain بدون بیت کوین نیز قدرتمند خواهد بود، در سال ۲۰۱۶ به اوج خود برسد، سالی که کاربران پی می برند که "Bankchain" های خصوصی هم تراز محیط کنترل شده اینترنتAOL و Compuserve در دهه ۹۰ هستند.

البته، صنعت بانکداری دست از تلاش برای کمک به بیت کوین بر نمی دارد. در همین زمان، اقدامات اولیه ای مانند R3 نیز به بیت کوین سود می رسانند زیرا کنجکاوی از جانب بانک ها به طور فزاینده ای در حال قانونی کردن ابتکار ساتوشی ناکاموتو در نظر عموم است، حتی اگر موسسات مالی از گفتن کلمه تابویB امتناع کنند.
به گفته ماهاتما گاندی، " اول آنها شما را نادیده می گیرند، سپس به شما می خندند، بعد از آن با شما مبارزه می کنند، در نهایت شما پیروز می شوید." و اکنون مشخص شده که بانک ها در حال ادغام کردن و تجهیز نیروهای خود هستند.

۵٫ بهبود زیر ساخت ها

بیت کوین به عنوان بهترین واحد پول اجرایی جهان، یک سال تحسین برانگیز را در مقابل دلار آمریکا پشت سر گذاشته است. همچنین در سال ۲۰۱۵، رکورد ۱ میلیارد دلار بودجه برای سرمایه گذاری به صنعت ارز پنهان و Blockchain تزریق شد که باید منتج به نتایجی خوبی در این سال پیش روی شود و به طور کلی زیر ساخت بیت کوین را بهبود دهد. این به معنای نرم افزارهای بهتر، کیف پول های دیجیتال، رابط های آسان تر، امنیت بالاتر، موارد استفاده جدید و راه های اتصال بیشتر برای اکوسیستم بیت کوین خواهد بود، که بر ارزش شبکه می افزاید. اگرچه پرسش های بسیاری درباره مقیاس پذیری و اندازه بلاک باقی مانده است، اما از سرعت پیشرفت در تکنولوژی کاسته نخواهد شد.
با افزایش مداوم سرعت و اتصال اینترنت در جهان و با دسترسی بیشتر مردم کشورهای در حال توسعه به گوشی های هوشمند با قابلیت های بالاتر، افراد بیشتر و بیشتری در جهان به اولین واحد پولی بدون محدودیت دنیا دسترسی پیدا خواهند کرد. در نتیجه با گسترش پایگاه کاربری، قیمت بیت کوین نیز افزایش خواهد یافت.

منتظر غافل گیر شدن باشید
لیست ذکر شده فقط به برخی از عوامل افزایش دهنده قیمت بیت کوین در سال پیش رو اشاره می کند. اما با این وجود، این ارز نوپا به دلیل قابل پیش بینی بودن آن برای مثال، در رویدادها یا تغییرات پیش بینی نشده در سیاست Fed شناخته شده نیست، و می تواند یک تاثیر مهم بر قیمت داشته باشد.
تور دمیستر، یک سرمایه گذار مستقل و سردبیر موسسه پژوهشی Adamant، در پیش بینی خود از سال جاری اشاره می کند،" تکنولوژی بیت کوین فقط هفت سال قدمت دارد و به عنوان یک دارایی مالی فقط پنج سال سابقه دارد." او نتیجه گیری می کند که:
" اگر من منتظر چیزی در ۱۲ ماه آینده باشم، آن این است که ما غافل گیر خواهیم شد."

منبع:bitcoin

ارسال نظر