۵ اکتشاف باور نکردنی هفته گذشته

همیشه پرده برداری از اسراری که سالیان طولانی کسی نمی توانست برای آن پاسخی پیدا کند، جالب و برای همگان شگفت انگیز بود. در این مقاله قصد داریم ۵ عدد از مهم ترین این کشف ها را که در این هفته حاصل شد، بررسی کنیم.

۵ اکتشاف باور نکردنی هفته گذشته

۱ - یافتن پاسخ برای راز نیروی دریای آمریکا: حدود یک قرن پیش ، یدک کش Conestoga نیروی دریایی ، از کالیفرنیا به سمت هاوایی راهی شد اما در طول راه از بین رفت. حالا، یکی از بزرگترین اسرار نیروی دریایی حل شده است و معلوم شد که قایق در حدود ۲۵ مایل از مدار اصلی سواحل سان فرانسیسکو منحرف شده بود.

۲ - محققان ایالت اوهایو اطلاعات به دست آمده از ۱۰۸۷۸ نفر از شهروندان آمریکایی را آنالیز کردند و دریافتند که بر خلاف شوخی های قدیمی، زنان مو بور (و مردان بور) با افرادی که رنگ موهای متفاوت دارند کم هوش تر نیستند، و در واقع حتی ممکن است باهوش تر هم باشد.

۳ - زمانی ماه از زمین متفاوت به نظر می رسید: دانشمندان تصور می کنند که ماه ما در گذشته آن گونه که امروز است، نبود و این گونه فرض می شود که حدود ۳ میلیون سال پیش، محور ماه ۱۲۵ مایل یا ۳ درجه متمایل شده است.

۴ - یک استخوان خرس تاریخچه ایرلند را تغییر داد: این استخوان با هفت بریدگی حاصل از یک شی تیز برای اولین بار در ۱۹۰۳ پیدا شد و پس از آن در موزه ملی ایرلند نگه داری شد. آزمایش های نوین بر روی این استخوان شگفتی بزرگی را از نحوه به وجود آمدن این بریدگی ها نشان داد، و لازم است که کتاب های درسی زمان ورود نخستین انسان ها را به ایرلند بازنویسی کنند.

۵ - برای زندگی طولانی تر، مانند مردم این کشور غذا بخورید: یک مطالعه جدید نشان داد که یک رژیم غذایی ژاپنی می تواند سال ها به زندگی شما اضافه کند. نه تنها دنبال کردن دستورالعمل های رژیم غذایی ژاپنی میزان مرگ و میر را ۱۵٪ کاهش می دهد، بلکه میزان مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی را نیز کم می کند.

منبع: usatoday

ارسال نظر